Το «Κίνημα Πολιτών – καταναλώνουμε ότι παράγουμε» ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2010, επτά μήνες μετά το πρώτο άρθρο της σειράς Αγοράζουμε Ελληνικά! που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα μας με τίτλο Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα: Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας! 8/3/2010 και αναδημοσιεύτηκε σε δεκάδες ιστοσελίδες σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Το «Κίνημα Πολιτών – καταναλώνουμε ότι παράγουμε» αποτελεί πρωτοβουλία εκατό προσωπικοτήτων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα ΑΕΙ, τους Δικηγορικούς, Ιατρικούς και...
Τεχνικούς Συλλόγους, τα Επιμελητήρια, τον Επιστημονικό και Καλλιτεχνικό κόσμο και τον Τύπο μαζί με τους Προέδρους των ανωτάτων και ανωτέρων Συνδικαλιστικών Οργάνων των εργαζομένων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, Πρόεδρους Εμπορικών και Επαγγελματικών Επιμελητηρίων, Ομοσπονδιών, Συλλόγων και Συνδέσμων του Εμπορίου και της Αγοράς κ.α. Στο Διοικητικό Συμβούλιο συμμετέχουν ο τ. Δήμαρχος Αθηναίων Δημήτρης Μπέης (Πρόεδρος), ο τ. Υπουργός Νίκος Σκουλάς και ο Αντιπρόεδρος της ΓΕΣΕΒΕ και ΓΓ της ΠΟΕΣΕ Γιώργος Καββαθάς (Αντιπρόεδροι), ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Μουντζούρης (Γ. Γραμματέας), η Δικηγόρος Έλενα Αναστασίου (Αναπληρώτρια Γ.Γ.), η Στέλλα Τσιάμη (Ταμίας) και οι Δημήτρης Αρχοντάκης, Λουκάς Δημάκας, Ιωάννα Καρανδινάκη, Νίκος Κατσαρός, Νίκος Μεγγρέλης, Κυριάκος Ντινιακός, Φωτεινή Σακελλαρίδου (Μέλη).
tο «Κίνημα Πολιτών – καταναλώνουμε ότι παράγουμε» προτρέπει όλους τους Έλληνες να μετέχουν ενεργά στον αγώνα για να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας και να μειωθεί η ανεργία, να σταματήσει το κλείσιμο των καταστημάτων και των επιχειρήσεων, να στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η βιοτεχνία και η βιομηχανία μας, ο εσωτερικός Τουρισμός, οι αγρότες και οι παραγωγοί μας – με δυο λόγια η Εθνική μας οικονομία!
Για να συμβεί αυτό, προβάλλει το σύνθημα «ντύνομαι ελληνικά, τρώω ελληνικά, κάνω τουρισμό ελληνικά» και μέσα από την ιστοσελίδα http://www.protimoellinika.gr προωθεί το μήνυμα αυτό με αφίσες, δράσεις, άρθρα, εκδηλώσεις κ.α.
Μια πολύ σημαντική δράση του «Κινήματος Πολιτών – καταναλώνουμε ότι παράγουμε» αποτελεί η προώθηση του μηνύματος «ντύνομαι ελληνικά, τρώω ελληνικά, κάνω τουρισμό ελληνικά» μέσα από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής της χώρας μας με δύο βασικούς τρόπους:
(α) Με ειδικές αφίσες που τοποθετούνται μέσα στα καταστήματα λιανικής πώλησης
(β) Με την εκτύπωση από κάθε αλυσίδα του μηνύματος «ντύνομαι ελληνικά, τρώω ελληνικά, κάνω τουρισμό ελληνικά» στις πλαστικές σακούλες που προσφέρονται στους καταναλωτές για να βάλουν τα ψώνια τους.
Τα υλικά μέσα και η χρηματοδότηση του κινήματος στις δύσκολες εποχές που ζούμε αποτελεί «πονοκέφαλο» των ανθρώπων που ανέλαβαν την πρωτοβουλία.
Μέχρι σήμερα η εταιρία του Γιώργου Σκινιώτη «Καμπύλη ΑΕΒΕ» (Δημιουργία-Έντυπο-Επικοινωνία-www.kambili.gr) αποτελεί τον χρυσό χορηγό του «Κινήματος Πολιτών – καταναλώνουμε ότι παράγουμε» αφού δεν δημιούργησε μόνο την εξαιρετική ιστοσελίδα αλλά εκτύπωσε και μετέφερε όλες τις αφίσες της δράσης που πραγματοποιείται στις αλυσίδες λιανικής!
Το παράδειγμα της «Καμπύλη ΑΕΒΕ» πρέπει να μιμηθούν οι μεγαλύτερες και σοβαρότερες Ελληνικές Βιομηχανίες και να καταστούν χορηγοί του «Κινήματος Πολιτών – καταναλώνουμε ότι παράγουμε» αφού με τον τρόπο αυτό θα υποστηρίζουν όχι μόνο την εθνική μας οικονομία αλλά και την ίδια την επιχείρησή τους.
Η εξαιρετική αυτή προσπάθεια του «Κινήματος Πολιτών – καταναλώνουμε ότι παράγουμε» βρήκε άμεσα υποστήριξη στις σημαντικότερες αλυσίδες λιανικής της χώρας μας: Το πρόγραμμα ήδη εφαρμόζεται στα καταστήματα των αλυσίδων λιανικής ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, My Market Ομίλου Παντελιάδη, Βερόπουλος (και στην αλυσίδα του Ομίλου που λειτουργεί στην Κρήτη με το σήμα Χαλκιαδάκης), Γαλαξίας και Θανόπουλος.
Γίνονται συζητήσεις για την ένταξη στο πρόγραμμα της υπ΄ αριθμ. 1 αλυσίδας λιανικής της χώρας μας (Carrefour – Μαρινόπουλος) αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Το ίδιο ισχύει και για την Γερμανική αλυσίδα καταστημάτων Lidl με την οποία δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει οι σχετικές συζητήσεις.
Μια άλλη σημαντική αλυσίδα της Β. Ελλάδος (Μασούτης) στην οποία δεν προτάθηκε καν η ένταξή της στο πρόγραμμα (η δράση ξεκίνησε με αρχικό «πυρήνα» την πρωτεύουσα) έσπευσε μόνη της να ζητήσει την εφαρμογή του προγράμματος στα καταστήματα της, γεγονός που την τιμά ιδιαίτερα (περισσότερα για την Μασούτης στο άρθρο μας Μασούτης: Από την Βόρεια Ελλάδα εξαπλώνεται συνεχώς με την υποστήριξη των καταναλωτών και την πιστή εφαρμογή των αρχών που τον καθιέρωσαν).
Οι αλυσίδες λιανικής που ήδη συμμετέχουν στο πρόγραμμα τον μήνα αυτό (Ιούνιος 2011) βοηθούν αποφασιστικά να περάσει το μήνυμά για την προτίμηση των ελληνικών προϊόντων σε πολύ μεγάλο αριθμό πολιτών - καταναλωτών σε ολόκληρη τη χώρα.
Είναι κρίμα που μέχρι σήμερα οι δύο μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων –τις οποίες η δική μας προτίμηση οδήγησε στις κορυφαίες θέσεις της Ελληνικής αγοράς - δεν συμμετέχουν ακόμα στην πολύ σημαντική αυτή καμπάνια ώστε να στηρίξουν και αυτές τις προσπάθειες υποστήριξης της Ελληνικής οικονομίας στην μεγάλη κρίση που περνάει την περίοδο αυτή.
Πάντως, η ευαισθητοποίηση των Ελλήνων καταναλωτών αρχίζει σταδιακά να «ενεργοποιείται» και η μαζική στροφή σε προϊόντα με την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» είναι βέβαιο πως θα προσφέρει ανάσα ζωής στην Εθνική μας οικονομία συρρικνώνοντας τις εισαγωγές προϊόντων, αυξάνοντας την απασχόληση και μειώνοντας δραστικά το έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου.
Πρόσφατο δείγμα της ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης στην μεγάλη ανάγκη που έχει η οικονομία μας να αγοράζουμε όλοι για τις καθημερινές μας ανάγκες προϊόντα που παράγονται στην χώρα μας -σαν ένα απλό και εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης- αποτελεί η παραπάνω αφίσα που δημιούργησε ο σκιτσογράφος – γραφίστας και web designer Κώστας Ψώνης (http://www.concept-psonis.gr).
Εμπρός λοιπόν, ας κάνουμε το σύνθημα του «Κινήματος Πολιτών – καταναλώνουμε ότι παράγουμε» πράξη: «ντύνομαι ελληνικά, τρώω ελληνικά, κάνω τουρισμό ελληνικά»!
Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για την Ελλάδα, την οικογένεια μας και τον ίδιο μας τον εαυτό!
K.Leonidas
KSIPNISTERE
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου