Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Σε Υπουργικό Συμβούλιο και Βρυξέλλες η Νέα Πράξη για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη


Το νομοσχέδιο με το οποίο ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη χαρακτηρίζεται ως έργο εθνικής προτεραιότητας βρέθηκε σήμερα στην ατζέντα του Υπουργικού Συμβουλίου, ενώ παράλληλα, αναμένεται στις Βρυξέλλες η συνάντηση εκπροσώπων της εταιρείας TransBalkan, ιδιοκτήτριας του αγωγού, με αρμόδια στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος. Η βουλγάρικη πλευρά, πάντως, δεν τακτοποίησε, παρά το πέρας της προθεσμίας της 20ης Μαρτίου, την οφειλή των 7,3 εκατ. ευρώ προς την εταιρεία, η οποία έχει, σύμφωνα με τους Ρώσους, ρευστότητα έως τον Ιούνιο για τη λειτουργία της.

Ημέρες εξελίξεων μια στο καρφί και μια στο πέταλο για το σχέδιο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη! ...»

Καταρχήν, το νομοσχέδιο με το οποίο ο πετρελαιαγωγός...
εντάσσεται, μαζί με τους αγωγούς φυσικού αερίου ITGI και IGB, στα έργα εθνικής προτεραιότητας και το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά πρόσθετων άρθρων που δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική του έκδοση και αφορούν στην ρύθμιση θεμάτων που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του ΥΠΕΚΑ, παρουσιάστηκε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο και η προώθησή του αναμένεται να επιταχύνει μία σειρά από γραφειοκρατικές διαδικασίες (απαλλοτριώσεις, αδειοδοτήσεις κλπ) οι οποίες αποτελούν σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα για την υλοποίηση επενδύσεων στην χώρα μας.

Την ίδια ώρα επίκειται συνάντηση στις Βρυξέλλες μεταξύ εκπροσώπων της Ρωσίας, της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, που παρακολουθούν και τα περιβαλλοντικά ζητήματα που σχετίζονται με τον αγωγό, με αρμόδια στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Κομισιόν και, δη, της Διεύθυνσης που παρακολουθεί μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας έργα, όπως οι αγωγοί φυσικού αερίου Nabucco και Nord Stream.

Είναι η πρώτη φορά κατά την οποία η Κομισιόν “παίρνει υπό τη σκέπη της” το ταλαιπωρημένο έργο, σε μία προσπάθεια να βρεθούν λύσεις, καθώς η Σόφια ως βασικό πρόσκομμα για την μη προώθηση του έργου φέρει ακριβώς το περιβαλλοντικό ζήτημα.

Χαρακτηρίσαμε, ωστόσο, στην αρχή τις εξελίξεις “μια στο καρφί και μια στο πέταλο” καθώς, παράλληλα με τα προαναφερθέντα, από δηλώσεις του Mikhail Barkov, προέδρου του Εποπτικού Συμβουλίου της TransBalkan Pipeline, τις οποίες μετέδωσε το πρακτορείο RIA Novosti, προκύπτει ότι η Σόφια δεν εξόφλησε την οφειλή των 7,3 εκατ. ευρώ προς την εταιρεία, επικαλούμενη διάφορα διαδικαστικά εμπόδια. “Έχουμε ακόμη στη διάθεσή μας ρευστότητα που μας έχει διατεθεί από τον Ρώσο μέτοχο και η οποία μπορεί να συντηρήσει την εταιρεία έως τον Ιούνιο”, φέρεται δηλώσας ο πρόεδρος της TBP.

Θυμίζουμε ότι στην προ μηνός κοινή γενική συνέλευση των Μετόχων και του Εποπτικού Συμβουλίου της TransBalkan στην Ρώμη, είχε συμφωνηθεί η καταβολή της οφειλής έως τις 20 Μαρτίου. Έτσι, ακριβώς λόγω της στάσης των Βουλγάρων, συμφωνήθηκε ο περιορισμός των λειτουργικών εξόδων στα απολύτως απαραίτητα...

Νέες ΕΠΑ και υδρογονάνθρακες

Να σημειώσουμε ότι στο νομοσχέδιο για τον πετρελαιαγωγό συμπεριλαμβάνεται τροπολογία για την ίδρυση των τριών νέων εταιριών παροχής αερίου σε Ανατολική Μακεδονία, Κεντρική Μακεδονία και Στερεά, καθώς και η ρύθμιση για την ανανέωση αδειών για λατομεία.

Επίσης, στην ατζέντα του υπουργικού συμβουλίου βρίσκεται και το νομοσχέδιο για τη δημιουργία φορέα έρευνας υδρογονανθράκων στη χώρα μας, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει μείωση της φορολογίας για τις επιχειρήσεις που θα έλθουν στη χώρα για να επενδύσουν καθώς και αύξηση της έκτασης των περιοχών που θα παραχωρούνται για έρευνα.

Πηγή: energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου