Η Ανωτερότητα της Ελληνικής Γλώσσας: Στο έργο «Σύντοµη ιστορία της Ελληνικής Γλώσσης» του διάσηµου γλωσσολόγου Α. Meillet,
υποστηρίζεται µε σθένος η ανωτερότητα της Ελληνικής έναντι των άλλων
γλωσσών. Ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας Ζακ Λακαρριέρ είχε δηλώσει: «Στην
Ελληνική υπάρχει ένας ίλιγγος λέξεων, διότι µόνο αυτή εξερεύνησε,
κατέγραψε και ανέλυσε τις ενδότατες διαδικασίες της οµιλίας και της
γλώσσης, όσο καµία άλλη γλώσσα.»...
Ο Γάλλος διαφωτιστής Βολτέρος: «Είθε η Ελληνική γλώσσα να γίνει κοινή όλων των λαών.»
Ο Γάλλος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Σορβόνης
Κάρολος Φωριέλ: «Η Ελληνική έχει ομοιογένεια σαν την Γερμανική, είναι
όμως πιο πλούσια από αυτήν. Έχει την σαφήνεια της Γαλλικής, έχει όμως
μεγαλύτερη ακριβολογία. Είναι πιο ευλύγιστη από την Ιταλική και πολύ πιο
αρμονική από την Ισπανική. Έχει δηλαδή ότι χρειάζεται για να θεωρηθεί η
ωραιότερη γλώσσα της Ευρώπης.»
Η Μαριάννα Μακ Ντόναλντ, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας και επικεφαλής του TLG δήλωσε: «Η γνώση της Ελληνικής είναι απαραίτητο θεμέλιο υψηλής πολιτιστικής καλλιέργειας.»
TheodoreF. Brunner (Ιδρυτής του TLG
και διευθυντής του µέχρι το 1997): «Σε όποιον απορεί γιατί ξοδεύτηκαν
τόσα εκατοµµύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής,
απαντούµε: Μα πρόκειται για την γλώσσα των προγόνων µας και η επαφή µε
αυτούς θα ßελτιώσει τον πολιτισµό µας.»
Η τυφλή Αμερικανίδα συγγραφέας Έλεν Κέλλερ: «Αν το
βιολί είναι το τελειότερο μουσικό όργανο, τότε η Ελληνική γλώσσα είναι
το βιολί του ανθρώπινου στοχασμού.»
Ιωάννης Γκαίτε (Ο μεγαλύτερος ποιητής της
Γερμανίας, 1749-1832): «Άκουσα στον Άγιο Πέτρο της Ρώµης το Ευαγγέλιο σε
όλες τις γλώσσες. Η Ελληνική αντήχησε άστρο λαµπερό µέσα στη νύχτα.»
Διάλογος του Γκαίτε µε τους µαθητές του:
-Δάσκαλε τι να διαßάσουµε για να γίνουµε σοφοί όπως εσύ;
-Τους Έλληνες κλασικούς.
-Και όταν τελειώσουµε τους Έλληνες κλασικούς τι να διαßάσουµε;
-Πάλι τους Έλληνες κλασικούς.
-Δάσκαλε τι να διαßάσουµε για να γίνουµε σοφοί όπως εσύ;
-Τους Έλληνες κλασικούς.
-Και όταν τελειώσουµε τους Έλληνες κλασικούς τι να διαßάσουµε;
-Πάλι τους Έλληνες κλασικούς.
Μάρκος Τύλλιος Κικέρων (Ο επιφανέστερος άνδρας της
αρχαίας Ρώµης, 106-43 π.κ.ε.): «Εάν οι θεοί µιλούν, τότε σίγουρα
χρησιµοποιούν τη γλώσσα των Ελλήνων»
Χάµφρι Κίτο (Άγγλος καθηγητής στο πανεπιστήµιο του
Μπρίστολ, 1968) «Είναι στη φύση της Ελληνικής γλώσσας να είναι καθαρή,
ακριßής και περίπλοκη. Η ασάφεια και η έλλειψη άµεσης ενοράσεως που
χαρακτηρίζει µερικές φορές τα Αγγλικά και τα Γερµανικά, είναι εντελώς
ξένες προς την Ελληνική γλώσσα»
Ιρίνα Κοßάλεßα (Σύγχρονη Ρωσίδα καθηγήτρια στο πανεπιστήµιο Λοµονόσοφ, 1995) «Η Ελληνική γλώσσα είναι όµορφη σαν τον ουρανό µε τα άστρα.»
R.H. Robins
(Σύγχρονος Άγγλος γλωσσολόγος, καθηγητής στο πανεπιστήµιου του
Λονδίνου) «Φυσικά δεν είναι µόνο στη γλωσσολογία όπου οι Έλληνες υπήρξαν
πρωτοπόροι για την Ευρώπη. Στο σύνολό της η πνευµατική ζωή της Ευρώπης
ανάγεται στο έργο των Ελλήνων στοχαστών. Ακόµα και σήµερα επιστρέφουµε
αδιάκοπα στην Ελληνική κληρονοµιά για να ßρούµε ερεθίσµατα και
ενθάρρυνση.»
Φρειδερίκος Σαγκρέδο (Βάσκος καθηγητής γλωσσολογίας
– Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδηµίας της Βασκονίας) «Η Ελληνική γλώσσα
είναι η καλύτερη κληρονοµιά που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος για την
ανέλιξη του εγκεφάλου του. Απέναντι στην Ελληνική όλες, και επιµένω όλες
οι γλώσσες είναι ανεπαρκείς.»
«Η αρχαία Ελληνική γλώσσα πρέπει να γίνει η δεύτερη γλώσσα όλων των Ευρωπαίων, ειδικά των καλλιεργηµένων ατόµων.»
«Η Ελληνική γλώσσα είναι από ουσία θεϊκή.»
Ερρίκος Σλίµαν (Διάσηµος ερασιτέχνης αρχαιολόγος,
1822-1890) «Επιθυµούσα πάντα µε πάθος να µάθω Ελληνικά. Δεν το είχα
κάνει γιατί φοßόµουν πως η ßαθειά γοητεία αυτής της υπέροχης γλώσσας θα
µε απορροφούσε τόσο πολύ που θα µε αποµάκρυνε από τις άλλες µου
δραστηριότητες.» (Ο Σλίµαν µίλαγε άψογα 18 γλώσσες. Για 2 χρόνια δεν
έκανε τίποτα άλλο από το να µελετάει τα 2 έπη των Οµήρων).
Γεώργιος Μπερνάρ Σο (Μεγάλος Ιρλανδός θεατρικός
συγγραφέας, 1856-1950) «Αν στη ßιßλιοθήκη του σπιτιού σας δεν έχετε τα
έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, τότε µένετε σε ένα σπίτι δίχως
φως.»
Τζέιµς Τζόις (Διάσηµος Ιρλανδός συγγραφέας,
1882-1941) «Σχεδόν φοßάµαι να αγγίξω την Οδύσσεια, τόσο καταπιεστικά
αφόρητη είναι η οµορφιά.»
Ίµπν Χαλντούν (Ο µεγαλύτερος Άραßας ιστορικός) «Πού
είναι η γραµµατεία των Ασσυρίων, των Χαλδαίων, των Αιγυπτίων; Όλη η
ανθρωπότητα έχει κληρονοµήσει την γραµµατεία των Ελλήνων µόνον.»
WillDurant (Αµερικανός ιστορικός και φιλόσοφος, καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Columbia)
«Το αλφάßητον µας προήλθε εξ Ελλάδος δια της Κύµης και της Ρώµης. Η
Γλώσσα µας ßρίθει Ελληνικών λέξεων. Η επιστήµη µας σφυρηλάτησε µίαν
διεθνή γλώσσα διά των Ελληνικών όρων. Η γραµµατική µας και η ρητορική
µας, ακόµα και η στίξης και η διαίρεσης εις παραγράφους… είναι Ελληνικές
εφευρέσεις. Τα λογοτεχνικά µας είδη είναι Ελληνικά – το λυρικόν, η ωδή,
το ειδύλλιον, το µυθιστόρηµα, η πραγµατεία, η προσφώνησις, η ßιογραφία,
η ιστορία και προ πάντων το όραµα. Και όλες σχεδόν αυτές οι λέξεις
είναι Ελληνικές.»
Ζακλίν Ντε Ροµιγί (Σύγχρονη Γαλλίδα Ακαδηµαϊκός και
συγγραφεύς) «Η αρχαία Ελλάδα µας προσφέρει µια γλώσσα, για την οποία θα
πω ότι είναι οικουµενική.»
«Όλος ο κόσµος πρέπει να µάθει Ελληνικά, επειδή η Ελληνική γλώσσα µας ßοηθάει πρώτα από όλα να καταλάßουµε την δική µας γλώσσα.»
Μπρούνο Σνελ (Διαπρεπής καθηγητής του Πανεπιστηµίου του Αµßούργου) «Η Ελληνική γλώσσα είναι το παρελθόν των Ευρωπαίων.»
Φραγκίσκος Λιγκόρα (Σύγχρονος Ιταλός καθηγητής
Πανεπιστηµίου και Πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδηµίας προς διάδοσιν του
πολιτισµού): «Έλληνες να είστε περήφανοι που µιλάτε την Ελληνική γλώσσα
ζωντανή και µητέρα όλων των άλλων γλωσσών. Μην την παραµελείτε, αφού
αυτή είναι ένα από τα λίγα αγαθά που µας έχουν αποµείνει και ταυτόχρονα
το διαßατήριό σας για τον παγκόσµιο πολιτισµό.»
Ο. Βαντρούσκα (Καθηγητής Γλωσσολογίας στο
Πανεπιστήµιο της Βιέννης): «Για έναν Ιάπωνα ή Τούρκο, όλες οι Ευρωπαϊκές
γλώσσες δεν φαίνονται ως ξεχωριστές, αλλά ως διάλεκτοι µιας και της
αυτής γλώσσας, της Ελληνικής.»
PeterJones
(Διδάκτωρ – καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Οξφόρδης ο οποίος συνέταξε
µαθήµατα αρχαίων Ελληνικών προς το αναγνωστικό κοινό, για δηµοσίευση
στην εφηµερίδα «DailyTelegraph»)
«Οι Έλληνες της Αθήνας του 5ου και του 4ου αιώνος είχαν φθάσει την
γλώσσα σε τέτοιο σηµείο, ώστε µε αυτήν να εξερευνούν ιδέες όπως η
δηµοκρατία και οι απαρχές του σύµπαντος, έννοιες όπως το θείο και το
δίκαιο. Είναι µιά θαυµάσια και εξαιρετική γλώσσα.»
Ντε Γρόοτ (Ολλανδός καθηγητής Οµηρικών κειµένων στο
πανεπιστήµιο του Μοντρεάλ) «Η Ελληνική γλώσσα έχει συνέχεια και σε
µαθαίνει να είσαι αδέσποτος και να έχεις µιά δόξα, δηλαδή µιά γνώµη.
Στην γλώσσα αυτή δεν υπάρχει ορθοδοξία. Έτσι ακόµη και αν το
εκπαιδευτικό σύστηµα θέλει ανθρώπους νοµοταγείς – σε ένα καλούπι – το
πνεύµα των αρχαίων κειµένων και η γλώσσα σε µαθαίνουν να είσαι
αφεντικό.»
GilbertMurray
(Καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Οξφόρδης) «Η Ελληνική είναι η
τελειότερη γλώσσα. Συχνά διαπιστώνει κανείς ότι µιά σκέψη µπορεί να
διατυπωθεί µε άνεση και χάρη στην Ελληνική, ενώ γίνεται δύσκολη και
ßαρειά στην Λατινική, Αγγλική, Γαλλική ή Γερµανική. Είναι η τελειότερη
γλώσσα, επειδή εκφράζει τις σκέψεις τελειοτέρων ανθρώπων.»
MaxVonLaye
(Βραßείον Νόµπελ Φυσικής) «Οφείλω χάριτας στην θεία πρόνοια, διότι
ευδόκησε να διδαχθώ τα αρχαία Ελληνικά, που µε ßοήθησαν να διεισδύσω
ßαθύτερα στο νόηµα των θετικών επιστηµών.»
E, Norden
(Μεγάλος Γερµανός φιλόλογος) «Εκτός από την Κινεζική και την Ιαπωνική,
όλες οι άλλες γλώσσες διαµορφώθηκαν κάτω από την επίδραση της Ελληνικής,
από την οποία πήραν, εκτός από πλήθος λέξεων, τους κανόνες και την
γραµµατική.»
MartinHeidegger
(Γερµανός φιλόσοφος, απο τους κυριότερους εκπροσώπους του υπαρξισµού
του 20ου αιώνος) «Η αρχαία Ελληνική γλώσσα ανήκει στα πρότυπα, µέσα από
τα οποία προßάλλουν οι πνευµατικές δυνάµεις της δηµιουργικής
µεγαλοφυΐας, διότι αναφορικά προς τις δυνατότητες που παρέχει στην
σκέψη, είναι η πιό ισχυρή και συνάµα η πιό πνευµατώδης από όλες τις
γλώσσες του κόσµου.»
DavidCrystal (Γνωστός Άγγλος καθηγητής, συγγραφεύς της εγκυκλοπαίδειας του Cambridge
για την Αγγλική) «Είναι εκπληκτικό να ßλέπεις πόσο στηριζόµαστε ακόµη
στην Ελληνική, για να µιλήσουµε για οντότητες και γεγονότα που
ßρίσκονται στην καρδιά της σύγχρονης ζωής.»
Μάικλ Βέντρις (Ο άνθρωπος που αποκρυπτογράφησε την
Γραµµική γραφή Β’) «Η αρχαία Ελληνική Γλώσσα ήταν και είναι ανωτέρα όλων
των παλαιοτέρων και νεοτέρων γλωσσών.»
R.H. Robins
(Γλωσσολόγος και συγγραφεύς) «Ο Ελληνικός θρίαµßος στον πνευµατικό
πολιτισµό είναι ότι έδωσε τόσα πολλά σε τόσους πολλούς τοµείς [...]. Τα
επιτεύγµατά τους στον τοµέα της γλωσσολογίας όπου ήταν εξαιρετικά
δυνατοί, δηλαδή στην θεωρία της γραµµατικής και στην γραµµατική
περιγραφή της γλώσσας, είναι τόσο ισχυρά, ώστε να αξίζει να µελετηθούν
και να αντέχουν στην κριτική. Επίσης είναι τέτοια που να εµπνέουν την
ευγνωµοσύνη και τον θαυµασµό µας.»
LuisJosé Navarro (Αντιπρόεδρος στο εκπαιδευτικό πρόγραµµα «Ευρωκλάσσικα» της Ε.Ε.) «Η Ελληνική γλώσσα για µένα είναι σαν κοσµογονία. Δεν είναι απλώς µιά γλώσσα…»
JuanJosePuhanaArza
(Βάσκος Ελληνιστής και πολιτικός) «Οφείλουµε να διακηρύξουµε ότι δεν
έχει υπάρξει στον κόσµο µία γλώσσα η οποία να δύναται να συγκριθεί µε
την κλασσική Ελληνική.»
Ζακ Λανγκ (Γάλλος Υπουργός Παιδείας) «Η Ελληνική
γλώσσα είναι µία γλώσσα η οποία διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά, όλες τις
προϋποθέσεις µιας γλώσσης διεθνούς… εγγίζει αυτές τις ίδιες τις απαρχές
του πολιτισµού… η οποία όχι µόνον δεν υπήρξε ξένη προς ουδεµία από τις
µεγάλες εκδηλώσεις του ανθρωπίνου πνεύµατος, στην θρησκεία, στην
πολιτική, στα γράµµατα, στις τέχνες, στις επιστήµες, αλλά υπήρξε και το
πρώτο εργαλείο, – προς ανίχνευση όλων αυτών – τρόπον τινά η µήτρα…
Γλώσσα λογική και συγχρόνως ευφωνική, ανάµεσα σε όλες τις άλλες…»
Αν από την Αγγλική γλώσσα αφαιρεθούν οι Ελληνικές και οι Λατινικές λέξεις θα τους μείνουν τα ΜΟΥΓΚΡΊΣΜΑΤΑ !
Η πρώτη και σημαντική ικανότητα που απαιτείται για
να βαδίσει κάποιος στο μονοπάτι του Πολεμιστή – Κατεργάρη είναι η
ικανότητα του να διαφοροποιεί και ν’ αντιλαμβάνεται αφηρημένες έννοιες. Γι’
αυτό χρειάζεται ικανότητα ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ και ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ και ένα καλό
λεξικό, όπως και η ικανότητα να μπορεί να διαβάζει ένα λεξικό.
Σε αντιδιαστολή με τον κοινό άνθρωπο που σε
κατάσταση ύπνωσης, πελαγοδρομεί, ταυτίζοντας τα όλα με όλα, χωρίς
διαφοροποίηση και μιλάει χωρίς να γνωρίζει τους ορισμούς των λέξεων που
χρησιμοποιεί. Με αντώνυμο της Διαφοροποίησης να είναι η Ταύτιση ο μαζάνθρωπος είναι ανίκανος να ξεχωρίσει τι είναι καλό γι αυτόν και την επιβίωση του και τι δεν είναι.
Έτσι
φαντασιώνεται πως αυτό που τον μπερδεύει είναι η παραπληροφόρηση κάποιων
κακών … ενώ το πρόβλημα έγκειται στην ανικανότητα του να Διαφοροποιεί,
και στην πολύ κακή –έως ανύπαρκτη-σχέση που έχει με τα λεξικά και τους
ορισμούς των λέξεων που χρησιμοποιούνται γύρω του.
Αν θέλεις να δεις την πνευματική υγεία και την αξία ενός ανθρώπου κοίταξε πόση ικανότητα έχει να Διαφοροποιεί τα Ομοια ή να Ταυτίζει τα Ανόμοια. Επίσης πόσο καλή σχέση έχει με τους ορισμούς των λέξεων που χρησιμοποιεί.
Αυτή η ικανότητα
του να αξιολογείς τους γύρω σου, στις επιχειρήσεις, στις πωλήσεις, στην
δικτύωση, στις σχέσεις, στην ζωή γενικότερα, είναι τόσο πολύτιμη, γιατί
σε προστατεύει από μπελάδες και άσκοπα χαμένο χρόνο απ αυτούς που
επιδιώκουν να αποτύχεις στην ζωή σου.
Αν έχεις απορίες σχετικά με κάποιο θέμα βρες ποια λέξη σε μπλοκάρει και χρησιμοποιησε ένα καλό λεξικό. Είναι ο μοναδικός τρόπος για να ξεφύγεις από την σύγχυση που σου προκαλεί η άγνοια.
Ο μόνος λόγος για τον οποίον βρίσκεσαι σε συνεχή
σύγχυση και στο τέλος τα παρατάς είναι γιατί δεν γνωρίζεις τους ορισμούς
των λέξεων που χρησιμοποιείς εσύ ή που υπάρχουν σε ένα κείμενο. Ο
μοναδικός λόγος που δεν σε καταλαβαίνουν όταν επικοινωνείς ή δεν
καταλαβαίνεις εσύ τους άλλους, είναι ή η παρερμηνεία των εννοιών-ορισμών
ή η μη γνώση τους. Όταν
συνεχίζεις δε, να μιλάς, ενώ υπάρχει παρούσα, άγνοια των ορισμών των
λέξεων που χρησιμοποιούνται, τότε είναι παρόντες επίσης, η ανικανότητα
κατανόησης ή αντίληψης του τι στο καλό λέγετε, τι στην ευχή λένε ! Αυτό
μπορείς να το δεις σε οποιαδήποτε επικοινωνία μεταξύ ηγετών πολιτικών ή
θρησκευτικών στην γειτονιά σου ή στην τηλεόραση.
Σου έχει συμβεί να παρακολουθήσεις μια ομιλία ή να
διαβάζεις ένα βιβλίο ή ένα άρθρο και στο τέλος να μην ξέρεις τι στο
διάολο διάβασες ή άκουσες; Λοιπόν ο μόνος λόγος που νοιώθεις έτσι είναι
γιατί στο κείμενο ή στον λόγο υπάρχουν λέξεις που δεν γνωρίζεις ή
παρανοείς τον ορισμό τους. Στην χαριτωμένη πρόταση, που σε μερικά κράτη
κι εποχές, μπορεί να σου στοιχίσει την ζωή σου η λάθος απάντηση «πιστεύεις στον θεό;» η απάντηση δεν είναι καθόλου προφανής, ούτε κι είναι μια.
Η λέξη «πίστη» έχει πάνω από 5 διαφορετικούς ορισμούς και κανένας δεν είναι φιλοεπιβιωτικός.
Η λέξη «θεός» έχει πάνω από 200 ορισμούς, και υπάρχουν και γύρω στους 5000 θεούς και θεές.
Υπάρχει και η λέξη «στον»
… και υπαρχει κι ένα ερωτηματικό στο τέλος.
Η λέξη «θεός» έχει πάνω από 200 ορισμούς, και υπάρχουν και γύρω στους 5000 θεούς και θεές.
Υπάρχει και η λέξη «στον»
… και υπαρχει κι ένα ερωτηματικό στο τέλος.
Αν ανοίξεις ένα λεξικό και μάθεις τους ορισμούς
αυτών των λέξεων, άμεσα αντιλαμβάνεσαι, την μεγάλη νοητική και ψυχική
σύγχυση που βρίσκονται όσοι λένε αστόχαστα «πιστεύω στον θεό!!!» Η ακόμη
πιο άστοχα κάνουν αυτήν την ανόητη ερώτηση, που δεν περιέχει κανένα
νόημα, τουλάχιστον για εχέφρονες ανθρώπους.
www.terrapapers.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου