Η εταιρεία εισάγει το 80% των ελληνικών τυποποιημένων επώνυμων
προϊόντων στην Ιαπωνία, τα οποία διαθέτει σε καταστήματα λιανικής,
ξενοδοχεία, εστιατόρια, αλλά και μέσω Διαδικτύου.
Ζει πάνω από δέκα χρόνια στην Ιαπωνία και προωθεί...
ελληνικά προϊόντα στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου πεπεισμένος ότι η μεσογειακή νοστιμιά θα κερδίσει τη γεύση όσων τη γνωρίσουν.
Στο μακρινό Μικότο, ο κ. Θανάσης Φραγκής παρουσιάζει τα ελληνικά προϊόντα: ελιές, γιαούρτι, τυριά και βεβαίως κρασιά. Σε μια εποχή που η Αθήνα είχε καταστήσει ως γκουρμέ τα σούσι-ρεστοράν, η επιχείρησή του, με την επωνυμία Nostimia.com, άρχισε να μαθαίνει στους Ιάπωνες την ποιότητα που έχει το παρθένο ελαιόλαδο και τη γεύση της ελληνικής, βεβαίως, φέτας.
«Η Ελλάδα δυστυχώς ως χώρα ειναι ουσιαστικά άγνωστη στους Ιάπωνες όπως και τα ελληνικά προϊόντα. Το καλό είναι ότι όπου κάνουμε τοποθετήσεις προϊόντων έχουμε σε ποσοστό 95% επανάληψη της ζήτησης.
Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα μας αρέσουν στους Ιάπωνες, οι οποίοι όμως δεν τα γνωρίζουν και πρέπει να τα δοκιμάσουν», σημειώνει ο κ. Φραγκής.
Πολίτης του κόσμου
Ο ίδιος δηλώνει πολίτης του κόσμου και βεβαίως δεν παραλείπει να επισκέπτεται την πατρίδα για να δει συγγενείς και φίλους, αλλά και να κλείσει συμφωνίες με Ελληνες παραγωγούς.
«Διατηρώ εδώ και δέκα χρόνια επιχείρηση εισαγωγής ελληνικών προϊόντων διατροφής. Κυρίως εισάγω εδώ παραδοσιακά τρόφιμα από την πατρίδα, όπως λάδι, ελιές, φέτα, γιαούρτι και ελληνικά κρασιά. Ελληνικές γεύσεις με προϊόντα από την Πελοπόνησσο, την Αττική ή την Εύβοια».
Την εποχή του σεισμού, με το τσουνάμι και την έκρηξη στο εργοστάσιο της Φουκουσίμα, ο κ. Αθ. Φραγκής αποφάσισε να παραμείνει εκεί λέγοντας: «Ολοι μας έχουμε υποχρεώσεις, ανθρώπους που αγαπάμε και μας αγαπούν, που μας έχουν στηρίξει στο παρελθόν. Δεν μπορείς να φύγεις για να γλιτώσεις το τομάρι σου, είναι απάνθρωπο. Τι αξία θα έχει το τομάρι σου μετά; Πώς θα κοιτάς στον καθρέφτη; Ισως είμαι ρομαντικός, ίσως της παλιάς σχολής... Η ζωή αξίζει επειδή σε εκτιμούν άνθρωποι γύρω σου. Αν το χάσεις δεν αξίζει να ζεις». Σήμερα η κατάσταση έχει ηρεμήσει, ενώ η προσπάθεια για αποκατάσταση των ζημιών συνεχίζεται.
«Και θα συνεχίζεται για πολλά χρόνια», σημειώνει ο κ. Φραγκής προς την «Οικονομία».
«Η περιοχή όπου βρίσκονται οι αντιδραστήρες και σε ακτίνα 20 χιλ. συνεχίζει να είναι αποκλεισμένη, και δεν προβλέπεται να κατοικηθεί ξανά για αρκετά ακόμα χρόνια. Τα ποσοστά ραδιενέργειας στην ατμόσφαιρα μειώθηκαν στις πιο πολλές περιοχές αλλά για κάποιους ανεξήγητους λόγους υπάρχουν «θερμά σημεία» ακόμα και σε περιοχές που δεν είναι και τόσο κοντά. Η αυξημένη ραδιενέργεια στις τροφές και το νερό είναι μια πολύ μεγαλύτερη απειλή για την υγεία μακροπρόθεσμα, διότι οι μετρήσεις που γίνονται είναι σποραδικές και πιθανότατα τα πραγματικά αποτελέσματα αυτών των μετρήσεων να μη δημοσιεύονται. Τον τελευταίο καιρό, η προσοχή στρέφεται προς την περιοχή της Σιζουόκα που βρίσκεται το όρος Φούτζι (Φούτζι γιάμα) το υψηλότερο και μεγαλύτερο ενεργό ηφαίστειο στη χώρα, καθώς η σεισμική δραστηριότητα παρουσιάζεται αυξημένη».
Χωρίς καμιά βοήθεια από την Ελλάδα
20% αυξάνεται κάθε χρόνο ο τζίρος
«Ο,τι κάνουμε, το κάνουμε μόνοι μας. Δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική προσπάθεια από την Ελλάδα για την προώθηση και τη διαφήμι-ση». Αυτό είναι το παράπονο του κ. Φραγκή από την πατρίδα. Ο ίδιος πάντως δεν παραλείπει να μετέχει σε εκδηλώσεις πρόωθησης του ελληνικών γεύσεων όπως στην έκθεση FOODEX, τη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στην περιοχή του Ειρηνικού. Oπως μας λέει ο κ. Φραγκής «στο παρελθόν, την περίοδο της ακμής της ιαπωνικής οικονομίας, είχαν γίνει κάποιες προσπάθειες για την εισαγωγή ελληνικών προϊόντων, κυρίως με ιδιωτική ετικέτα των εισαγωγέων.
Η «Νοστιμιά», είναι η πρώτη και μέχρι σήμερα η μοναδική εταιρεία που αποκλειστικά εισάγει και διαθέτει στην αγορά ελληνικά προϊόντα. Η εταιρεία από την ίδρυσή της έχει παρουσιάσει μέση ετήσια αύξηση του κύκλου εργασιών της της τάξεως του 20%, αντιπροσωπεύει κάποιες από τις πιο γνωστές ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών. Η εταιρεία εισάγει το 80% των ελληνικών τυποποιημένων επώνυμων προϊόντων στην Ιαπωνία τα οποία διαθέτει σε καταστήματα λιανικής, ξενοδοχεία και εστιατόρια καθώς και από το διαδίκτυο.
ΙΟΒΕ
Ο ειδικός φόρος...βύθισε την κατανάλωση
Καταστροφικές επιπτώσεις στα δημόσια έσοδα, στον πληθωρισμό, στην απασχόληση, αλλά και στο εμπόριο επέφεραν οι αλλεπάλληλες αυξήσεις κατά 125% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Οινοπνευματωδών Ποτών μέσα σε δύο χρόνια.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, η περίπτωση αυτή αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της καταστροφικής διαχείρισης ενός εργαλείου οικονομικής πολιτικής, το οποίο, ενώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με τρόπο που να αποδίδει τα μέγιστα οφέλη για την εθνική οικονομία και την κοινωνία, χρησιμοποιήθηκε κοντόφθαλμα, με μοναδικό στόχο να αποφέρει βραχυπρόθεσμα πρόσθετα δημόσια έσοδα.
Οπως τονίζει το ΙΟΒΕ, σε διάστημα 18 μηνών από το 2009 ο ΕΦΚΟΠ υπέστη 4 αυξήσεις που τον εκτόξευσαν στα ύψη (+125%), ενώ 3 από αυτές πραγματοποιήθηκαν μέσα στους πρώτους 5 μήνες του 2010.
Το αποτέλεσμα είναι η τιμή ενός τυπικού αλκοολούχου ποτού τον Μάιο του 2010 να έχει αυξηθεί κατά 38% σε σχέση με το 2009, με τον ΕΦΚΟΠ να αντιπροσωπεύει το 43% της τελικής τιμής την ώρα που η πραγματική τιμή του προϊόντος παρέμεινε αμετάβλητη.
Αν, μάλιστα, συνυπολογιστεί και η αύξηση του ΦΠΑ (από 19% σε 23%), τότε η συνολική φορολογία αντιπροσωπεύει το 62% της τελικής τιμής ενός τυπικού ποτού.
Συρρίκνωση
Οπως επισημαίνεται, οι αυξήσεις του φόρου οδήγησαν σε μείωση της κατανάλωσης και στη συρρίκνωση ενός κλάδου που συνεισφέρει στα δημόσια έσοδα μέσω του ειδικού φόρου, του ΦΠΑ, του φόρου εισοδήματος και των εργοδοτικών εισφορών, με αποτέλεσμα η μείωση της κατανάλωσης να στερεί από τα δημόσια ταμεία τα προσδοκώμενα έσοδα. Ακόμα, είχαν αρνητικό αντίκτυπο και στην απασχόληση σε έναν κλάδο που στο σύνολό του προσφέρει εργασία σε 41.000 ανθρώπους, αφού με τη μείωση της κατανάλωσης, την έξαρση του παραεμπορίου, του λαθρεμπορίου και των διασυνοριακών αγορών από χώρες με χαμηλότερο ΕΦΚΟΠ και φτηνότερα ποτά, παρατηρείται καθίζηση της κερδοφορίας του κλάδου.
Τέλος, αναπόφευκτο αποτέλεσμα ήταν η αύξηση της ανεργίας σε όλο το φάσμα της αλυσίδας αξίας του κλάδου, όπου 10 χιλ. άτομα υπολογίζεται ότι έχασαν τη δουλειά τους το 2010.
Από την Κύμη στην Ανατολή
11 χρόνια «Νοστιμιά»
Ο Θανάσης Φραγκής ίδρυσε την εταιρεία «Νοστιμιά» το 2001, «με σκοπό την εισαγωγή ελληνικών παραδοσιακών και βιολογικών τροφίμων και κρασιών». Εδρα της η πόλη Μικάτο σε απόσταση 130 χλμ. από τη Φουκουσίμα. Εκεί ρίζωσε ο Ελληνας από την Κύμη ο οποίος μυεί τους Ιάπωνες στις ελληνικές γεύσεις. Από την Εύβοια βρέθηκε στην Αγγλία όπου γνώρισε τη Ιαπωνέζα γυναίκα του. Τελικά αποφάσισαν να ζήσουν στην Απω Ανατολή, στη γη του Ανατέλλοντος Ηλίου.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ
gapostolidis@pegasus.gr
www.ethnos.gr
ελληνικά προϊόντα στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου πεπεισμένος ότι η μεσογειακή νοστιμιά θα κερδίσει τη γεύση όσων τη γνωρίσουν.
Στο μακρινό Μικότο, ο κ. Θανάσης Φραγκής παρουσιάζει τα ελληνικά προϊόντα: ελιές, γιαούρτι, τυριά και βεβαίως κρασιά. Σε μια εποχή που η Αθήνα είχε καταστήσει ως γκουρμέ τα σούσι-ρεστοράν, η επιχείρησή του, με την επωνυμία Nostimia.com, άρχισε να μαθαίνει στους Ιάπωνες την ποιότητα που έχει το παρθένο ελαιόλαδο και τη γεύση της ελληνικής, βεβαίως, φέτας.
«Η Ελλάδα δυστυχώς ως χώρα ειναι ουσιαστικά άγνωστη στους Ιάπωνες όπως και τα ελληνικά προϊόντα. Το καλό είναι ότι όπου κάνουμε τοποθετήσεις προϊόντων έχουμε σε ποσοστό 95% επανάληψη της ζήτησης.
Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα μας αρέσουν στους Ιάπωνες, οι οποίοι όμως δεν τα γνωρίζουν και πρέπει να τα δοκιμάσουν», σημειώνει ο κ. Φραγκής.
Πολίτης του κόσμου
Ο ίδιος δηλώνει πολίτης του κόσμου και βεβαίως δεν παραλείπει να επισκέπτεται την πατρίδα για να δει συγγενείς και φίλους, αλλά και να κλείσει συμφωνίες με Ελληνες παραγωγούς.
«Διατηρώ εδώ και δέκα χρόνια επιχείρηση εισαγωγής ελληνικών προϊόντων διατροφής. Κυρίως εισάγω εδώ παραδοσιακά τρόφιμα από την πατρίδα, όπως λάδι, ελιές, φέτα, γιαούρτι και ελληνικά κρασιά. Ελληνικές γεύσεις με προϊόντα από την Πελοπόνησσο, την Αττική ή την Εύβοια».
Την εποχή του σεισμού, με το τσουνάμι και την έκρηξη στο εργοστάσιο της Φουκουσίμα, ο κ. Αθ. Φραγκής αποφάσισε να παραμείνει εκεί λέγοντας: «Ολοι μας έχουμε υποχρεώσεις, ανθρώπους που αγαπάμε και μας αγαπούν, που μας έχουν στηρίξει στο παρελθόν. Δεν μπορείς να φύγεις για να γλιτώσεις το τομάρι σου, είναι απάνθρωπο. Τι αξία θα έχει το τομάρι σου μετά; Πώς θα κοιτάς στον καθρέφτη; Ισως είμαι ρομαντικός, ίσως της παλιάς σχολής... Η ζωή αξίζει επειδή σε εκτιμούν άνθρωποι γύρω σου. Αν το χάσεις δεν αξίζει να ζεις». Σήμερα η κατάσταση έχει ηρεμήσει, ενώ η προσπάθεια για αποκατάσταση των ζημιών συνεχίζεται.
«Και θα συνεχίζεται για πολλά χρόνια», σημειώνει ο κ. Φραγκής προς την «Οικονομία».
«Η περιοχή όπου βρίσκονται οι αντιδραστήρες και σε ακτίνα 20 χιλ. συνεχίζει να είναι αποκλεισμένη, και δεν προβλέπεται να κατοικηθεί ξανά για αρκετά ακόμα χρόνια. Τα ποσοστά ραδιενέργειας στην ατμόσφαιρα μειώθηκαν στις πιο πολλές περιοχές αλλά για κάποιους ανεξήγητους λόγους υπάρχουν «θερμά σημεία» ακόμα και σε περιοχές που δεν είναι και τόσο κοντά. Η αυξημένη ραδιενέργεια στις τροφές και το νερό είναι μια πολύ μεγαλύτερη απειλή για την υγεία μακροπρόθεσμα, διότι οι μετρήσεις που γίνονται είναι σποραδικές και πιθανότατα τα πραγματικά αποτελέσματα αυτών των μετρήσεων να μη δημοσιεύονται. Τον τελευταίο καιρό, η προσοχή στρέφεται προς την περιοχή της Σιζουόκα που βρίσκεται το όρος Φούτζι (Φούτζι γιάμα) το υψηλότερο και μεγαλύτερο ενεργό ηφαίστειο στη χώρα, καθώς η σεισμική δραστηριότητα παρουσιάζεται αυξημένη».
Χωρίς καμιά βοήθεια από την Ελλάδα
20% αυξάνεται κάθε χρόνο ο τζίρος
«Ο,τι κάνουμε, το κάνουμε μόνοι μας. Δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική προσπάθεια από την Ελλάδα για την προώθηση και τη διαφήμι-ση». Αυτό είναι το παράπονο του κ. Φραγκή από την πατρίδα. Ο ίδιος πάντως δεν παραλείπει να μετέχει σε εκδηλώσεις πρόωθησης του ελληνικών γεύσεων όπως στην έκθεση FOODEX, τη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στην περιοχή του Ειρηνικού. Oπως μας λέει ο κ. Φραγκής «στο παρελθόν, την περίοδο της ακμής της ιαπωνικής οικονομίας, είχαν γίνει κάποιες προσπάθειες για την εισαγωγή ελληνικών προϊόντων, κυρίως με ιδιωτική ετικέτα των εισαγωγέων.
Η «Νοστιμιά», είναι η πρώτη και μέχρι σήμερα η μοναδική εταιρεία που αποκλειστικά εισάγει και διαθέτει στην αγορά ελληνικά προϊόντα. Η εταιρεία από την ίδρυσή της έχει παρουσιάσει μέση ετήσια αύξηση του κύκλου εργασιών της της τάξεως του 20%, αντιπροσωπεύει κάποιες από τις πιο γνωστές ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών. Η εταιρεία εισάγει το 80% των ελληνικών τυποποιημένων επώνυμων προϊόντων στην Ιαπωνία τα οποία διαθέτει σε καταστήματα λιανικής, ξενοδοχεία και εστιατόρια καθώς και από το διαδίκτυο.
ΙΟΒΕ
Ο ειδικός φόρος...βύθισε την κατανάλωση
Καταστροφικές επιπτώσεις στα δημόσια έσοδα, στον πληθωρισμό, στην απασχόληση, αλλά και στο εμπόριο επέφεραν οι αλλεπάλληλες αυξήσεις κατά 125% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Οινοπνευματωδών Ποτών μέσα σε δύο χρόνια.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, η περίπτωση αυτή αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της καταστροφικής διαχείρισης ενός εργαλείου οικονομικής πολιτικής, το οποίο, ενώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με τρόπο που να αποδίδει τα μέγιστα οφέλη για την εθνική οικονομία και την κοινωνία, χρησιμοποιήθηκε κοντόφθαλμα, με μοναδικό στόχο να αποφέρει βραχυπρόθεσμα πρόσθετα δημόσια έσοδα.
Οπως τονίζει το ΙΟΒΕ, σε διάστημα 18 μηνών από το 2009 ο ΕΦΚΟΠ υπέστη 4 αυξήσεις που τον εκτόξευσαν στα ύψη (+125%), ενώ 3 από αυτές πραγματοποιήθηκαν μέσα στους πρώτους 5 μήνες του 2010.
Το αποτέλεσμα είναι η τιμή ενός τυπικού αλκοολούχου ποτού τον Μάιο του 2010 να έχει αυξηθεί κατά 38% σε σχέση με το 2009, με τον ΕΦΚΟΠ να αντιπροσωπεύει το 43% της τελικής τιμής την ώρα που η πραγματική τιμή του προϊόντος παρέμεινε αμετάβλητη.
Αν, μάλιστα, συνυπολογιστεί και η αύξηση του ΦΠΑ (από 19% σε 23%), τότε η συνολική φορολογία αντιπροσωπεύει το 62% της τελικής τιμής ενός τυπικού ποτού.
Συρρίκνωση
Οπως επισημαίνεται, οι αυξήσεις του φόρου οδήγησαν σε μείωση της κατανάλωσης και στη συρρίκνωση ενός κλάδου που συνεισφέρει στα δημόσια έσοδα μέσω του ειδικού φόρου, του ΦΠΑ, του φόρου εισοδήματος και των εργοδοτικών εισφορών, με αποτέλεσμα η μείωση της κατανάλωσης να στερεί από τα δημόσια ταμεία τα προσδοκώμενα έσοδα. Ακόμα, είχαν αρνητικό αντίκτυπο και στην απασχόληση σε έναν κλάδο που στο σύνολό του προσφέρει εργασία σε 41.000 ανθρώπους, αφού με τη μείωση της κατανάλωσης, την έξαρση του παραεμπορίου, του λαθρεμπορίου και των διασυνοριακών αγορών από χώρες με χαμηλότερο ΕΦΚΟΠ και φτηνότερα ποτά, παρατηρείται καθίζηση της κερδοφορίας του κλάδου.
Τέλος, αναπόφευκτο αποτέλεσμα ήταν η αύξηση της ανεργίας σε όλο το φάσμα της αλυσίδας αξίας του κλάδου, όπου 10 χιλ. άτομα υπολογίζεται ότι έχασαν τη δουλειά τους το 2010.
Από την Κύμη στην Ανατολή
11 χρόνια «Νοστιμιά»
Ο Θανάσης Φραγκής ίδρυσε την εταιρεία «Νοστιμιά» το 2001, «με σκοπό την εισαγωγή ελληνικών παραδοσιακών και βιολογικών τροφίμων και κρασιών». Εδρα της η πόλη Μικάτο σε απόσταση 130 χλμ. από τη Φουκουσίμα. Εκεί ρίζωσε ο Ελληνας από την Κύμη ο οποίος μυεί τους Ιάπωνες στις ελληνικές γεύσεις. Από την Εύβοια βρέθηκε στην Αγγλία όπου γνώρισε τη Ιαπωνέζα γυναίκα του. Τελικά αποφάσισαν να ζήσουν στην Απω Ανατολή, στη γη του Ανατέλλοντος Ηλίου.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ
gapostolidis@pegasus.gr
www.ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου