Η
τελευταία ευκαιρία για να αποκτήσει η Πολεμική Αεροπορία αεροσκάφη
εναέριου ανεφοδιασμού με εξαιρετικά χαμηλό κόστος, χάθηκε πριν μερικές
ημέρες όταν «αντί πινακίου φακής» ( οι πληροφορίες του defencenet.gr
αναφέρουν 31 εκατ. ευρώ ή 40,4 εκατ. δολάρια το ένα) πουλήθηκαν τα
τέσσερα Airbus Α340-300 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, τα οποία...
η Π.Α.
προ διετίας σκόπευε να τα
μετατρέψει σε αεροσκάφη-τάνκερ, σε μια μυστηριώδη αμερικανική εταιρεία με την επωνυμία Apollo Aviation Group.
Το κόστος της πώλησης των τεσσάρων αεροσκαφών είναι κυριολεκτικά εξευτελιστικό καθώς και τα τέσσερα, σχεδόν καινούρια, πουλήθηκαν αντί 124 εκατ. ευρώ όταν τα νέας παργωγής κοστίζουν 164 εκατ. ευρώ η μονάδα και πρόσφατα πουλήθηκαν μεταχιερισμένα αεροσκάφη της ίδιας σειράς αντί 80 εκα. Ευρώ το ένα!
Μυστήριο καλύπτει και το γιατί η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, την ρποπαραμονή των Χριστουγέννων 23 Δεκεμβρίου αποφάσισε τέτοια πώληση. Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος, καθώς και οι υπουργοί Μ. Χρυσοχοΐδης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Μ. Βορίδης και Γ. Κουτρουμάνης. Το τίμημα της πώλησης δεν ανακοινώθηκε … ποτέ! Και πώς να ανακοινωθεί όταν με τέτοιο τίμημα καλύτερα να μιλάμε για λεηλασία, παρά για πώληση.
Πηγή της Π.Α. ανέφερε στο defencenet.gr ότι «Τα τέσσερα Αirbus με το 15% του κόστους ενός αεροσκάφους Α330 MRTT θα έδιναν πρωτόγνωρες ικανότητες δράσης στην Π.α. στην Α.Μεσόγειο και θα ισορροπούσαν την τουρκική υπεροχή στο τομέα συνεχούς παραμονής τις περιοχές ενδιαφέροντος σε αποστολές CAΡ που έχει λόγω των αεροσκαφών-τάνκερ που διαθέτει".
Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν είναι στην ουσία πανομοιότυπα με το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού Α330 MRTT το οποίο θεωρείται σήμερα το κορυφαίο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού στο κόσμο.
Η μετατροπή του Α340 σε αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, αν και δεν υπάρχει προς το παρόν αεροσκάφος του τύπου πιστοποιημένο για το ρόλο, μπορεί όμως να ακολουθήσει την πεπατημένη του πανομοιότυπου A330 MRTT (KC 30B) μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος της πιστοποίησής του.
Οι αρχικοί υπολογισμοί αναφέρουν ότι οι εργασίες μετατροπής, η ολοκλήρωση και η πιστοποίηση, εργασίες που μπορούν να εκτελεστούν στο σύνολό τους στην ΕΑΒ, κοστίζουν ανά αεροσκάφος το 1/6 από αυτό που θα στοίχιζε ένα καινούριο A330 MRTT!
Πριν από 27 χρόνια η Πολεμική Αεροπορία απώλεσε μία σπάνια ευκαιρία να αποκτήσει έναντι ανάλογου τιμήματος αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, όταν «έναντι πινακίου φακής» πούλησε στο Ισραήλ τα παρωχημένης τεχνολογίας συγκριτικά με τα Α 340, Boeing Β-707 της ΟΑ. Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν στο Ισραήλ και εκεί με μικρό κόστος μετατράπηκαν σε εναέρια τάνκερ!
Τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το κόστος της πώλησης των τεσσάρων αεροσκαφών είναι κυριολεκτικά εξευτελιστικό καθώς και τα τέσσερα, σχεδόν καινούρια, πουλήθηκαν αντί 124 εκατ. ευρώ όταν τα νέας παργωγής κοστίζουν 164 εκατ. ευρώ η μονάδα και πρόσφατα πουλήθηκαν μεταχιερισμένα αεροσκάφη της ίδιας σειράς αντί 80 εκα. Ευρώ το ένα!
Μυστήριο καλύπτει και το γιατί η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, την ρποπαραμονή των Χριστουγέννων 23 Δεκεμβρίου αποφάσισε τέτοια πώληση. Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος, καθώς και οι υπουργοί Μ. Χρυσοχοΐδης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Μ. Βορίδης και Γ. Κουτρουμάνης. Το τίμημα της πώλησης δεν ανακοινώθηκε … ποτέ! Και πώς να ανακοινωθεί όταν με τέτοιο τίμημα καλύτερα να μιλάμε για λεηλασία, παρά για πώληση.
Πηγή της Π.Α. ανέφερε στο defencenet.gr ότι «Τα τέσσερα Αirbus με το 15% του κόστους ενός αεροσκάφους Α330 MRTT θα έδιναν πρωτόγνωρες ικανότητες δράσης στην Π.α. στην Α.Μεσόγειο και θα ισορροπούσαν την τουρκική υπεροχή στο τομέα συνεχούς παραμονής τις περιοχές ενδιαφέροντος σε αποστολές CAΡ που έχει λόγω των αεροσκαφών-τάνκερ που διαθέτει".
Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν είναι στην ουσία πανομοιότυπα με το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού Α330 MRTT το οποίο θεωρείται σήμερα το κορυφαίο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού στο κόσμο.
Η μετατροπή του Α340 σε αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, αν και δεν υπάρχει προς το παρόν αεροσκάφος του τύπου πιστοποιημένο για το ρόλο, μπορεί όμως να ακολουθήσει την πεπατημένη του πανομοιότυπου A330 MRTT (KC 30B) μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος της πιστοποίησής του.
Οι αρχικοί υπολογισμοί αναφέρουν ότι οι εργασίες μετατροπής, η ολοκλήρωση και η πιστοποίηση, εργασίες που μπορούν να εκτελεστούν στο σύνολό τους στην ΕΑΒ, κοστίζουν ανά αεροσκάφος το 1/6 από αυτό που θα στοίχιζε ένα καινούριο A330 MRTT!
Πριν από 27 χρόνια η Πολεμική Αεροπορία απώλεσε μία σπάνια ευκαιρία να αποκτήσει έναντι ανάλογου τιμήματος αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, όταν «έναντι πινακίου φακής» πούλησε στο Ισραήλ τα παρωχημένης τεχνολογίας συγκριτικά με τα Α 340, Boeing Β-707 της ΟΑ. Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν στο Ισραήλ και εκεί με μικρό κόστος μετατράπηκαν σε εναέρια τάνκερ!
Τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου