Η
φήμη του ελληνικού Λιμενικού Σώματος έχει εκτοξευθεί, καθώς με την
αποτελεσματική δράση του τις τελευταίες εβδομάδες πιστώνεται από πολλές
πλευρές ότι έκανε τη «βρόμικη δουλειά» η οποία απέτρεψε επεισόδια όπως
τα περσινά με τις δραματικές σκηνές που βίωσε όλη η υφήλιος στο τουρκικό
πλοίο «Μαβί Μαρμαρά».
Το Λιμενικό ύψωσε αδιαπέραστο τοίχος επί του οποίου προσέκρουσαν...
τα
πλοία του αποκαλούμενο ως «Στόλου της Ελευθερίας» που επιθυμούσαν να
κινηθούν προς τη Γάζα, φέρνοντας μάλιστα σε πέρας την αποστολή που του
είχε ανατεθεί χωρίς στην κυριολεξία «να ανοίξει μύτη».
Το ενδιαφέρον στην υπόθεση δεν είναι πλέον τόσο το πολιτικό της μέρος
το οποίο έχει αναλυθεί διεξοδικά, αλλά η εξαιρετική εικόνα
επαγγελματισμού, ήρεμης αποφασιστικότητας και απόλυτης
αποτελεσματικότητας που περνάει στο παγκόσμιο – κυριολεκτικά –
ακροατήριο το ελληνικό Λιμενικό Σώμα. Η δραστηριότητά του έχει μεταδοθεί
σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου λόγω της δημοσιότητας που έχει
λάβει η υπόθεση του «στόλου» και οι συνεχείς ανταποκρίσεις των διεθνών
ειδησεογραφικών πρακτορείων και τηλεοπτικών δικτύων έχει εκτοξεύσει τη
φήμη του.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στη μονάδα των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού
Σώματος, τη ΜΥΑ (Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών), η οποία έχει κινηθεί
αθόρυβα και αποτελεσματικά, ενώ ο τρόπος χειρισμού των περιστατικών που
καλείται να αντιμετωπίσει δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο αμφιβολίας
στον οποιονδήποτε περί του ποιος κάνει κουμάντο στην ευρύτερη θαλάσσια
περιοχή στον τομέα της ασφάλειας. Μπορεί η τουρκική Ακτοφυλακή να
διαθέτει πλήθος μέσων για να φέρει σε πέρας την αποστολή της, οι
επιδόσεις όμως του Λιμενικού Σώματος έχουν εντυπωσιάσει.
Επαναλαμβάνουμε, ότι δεν εξετάζεται η πολιτική διάσταση του θέματος,
το αν καλώς ή κακώς και για ποιο λόγο η Ελλάδα σταματάει τα πλοία που
θέλουν να κατευθυνθούν στη Γάζα. Αυτό που επισημαίνεται, είναι οι
εξαιρετικές εντυπώσεις και το δυναμικό προφίλ που εκπέμπει το Λιμενικό
Σώμα, κάτι που αναμφισβήτητα έχει τη δική του ξεχωριστή σημασία, τη
στιγμή που το επόμενο διάστημα οι αρμοδιότητές του ο ρόλος του θα
επεκταθούν λόγω της επικέντρωσης του ενδιαφέροντος στην εκμετάλλευση των
υδρογονανθράκων εντός της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης
(ΑΟΖ).
Τελευταίο
περιστατικό που κάνει το γύρο του κόσμου, είναι το γαλλικό πλοίο
«Dignity» το οποίο το σταμάτησε το Λιμενικό Σώμα στην Κρήτη όπου
επιχείρησε να ανεφοδιαστεί με σκοπό να συνεχίσει την πορεία του προς τη
Γάζα. Ελέγχθηκαν χωρίς παρατράγουδα οι ταυτότητες των επιβαινόντων και
ρωτήθηκε το πλήρωμα για τον προορισμό του σκάφους. Πηγές αναφέρουν ότι
μετά την επί της ουσίας διάλυση του «στόλου» μετά την ακύρωση των
σχεδίων του αμερικανικού πλοίου «The Audacity of Hope» και του
καναδέζικου «Tahrir», έκανε τη γαλλική αποστολή μάλλον επιφυλακτική να
συνεχίσει το ταξίδι, δίνοντας την εντύπωση ότι περίμενε – σχεδόν
επιθυμούσε – να ακινητοποιηθεί από τις ελληνικές αρχές.
Είναι προφανές, ότι η πολιτική ηγεσία του τόπου οφείλει να
επανεξετάσει τη στάση της απέναντι στο Λιμενικό, να υλοποιήσει τις
δεσμεύσεις της για τη μετατροπή του σε Ακτοφυλακή και να του παράσχει
όλα τα απαραίτητα πλωτά και μη μέσα για την επιτυχή αντιμετώπιση των
δυσχερειών που συνδέονται με την αποστολή του.
Επισημαίνεται, ότι η εμπλοκή του Λιμενικού σε μια κατάσταση κρίσης
έχει ειδική σημασία, αφού το πρώτο μήνυμα που εκπέμπεται από ελληνικής
πλευράς είναι η επιθυμία αποφυγής της κλιμάκωσης. Αποτελεί δηλαδή την
προσθήκη ενός ακόμα σκαλοπατιού στην αποκαλούμενη στη θεωρία της
στρατηγικής ως «σκάλα της κλιμάκωσης» (escalation ladder) και βοηθά ώστε
να καθυστερήσει όσο είναι δυνατόν η εμπλοκή του Πολεμικού Ναυτικού,
ενέργεια που αναπόφευκτα συνεπάγεται κλιμάκωση σε μια αντιπαράθεση.
www.defence-point.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου