Την ώρα που διαφαίνεται ότι το νέο πακέτο βοήθειας της Ελλάδας θα περιλαμβάνει κάποια μορφή συμμετοχής των ιδιωτών επενδυτών στο κόστος της διάσωσης, η S&P απαντά με ένα σημείωμά της στο εντεινόμενο ενδιαφέρον των εμπλεκόμενων στις αγορές ομολόγων, ως προς την αντιμετώπιση από τον οίκο των διαφόρων λύσεων που εξετάζονται για το χρέος.
Ο οίκος επισημαίνει ότι το reprofiling, δηλαδή η επιμήκυνση της περιόδου ωρίμανσης των ομολόγων θα αποτελούσε...
σύμφωνα με τα κριτήριά της default, γιατί σε αυτή την περίπτωση, το ελληνικό κράτος θα πλήρωνε λιγότερα στους πιστωτές του σε σχέση με την αρχική συμφωνία που είχε κάνει.
Σε ό,τι αφορά μια πιθανή εθελοντική συμφωνία για την ανταλλαγή ή επαναγορά ομολόγων, η S&P αναφέρει ότι αυτή δεν θα συνιστούσε default, εφόσον οι αρχικοί όροι της συμφωνίας των δύο πλευρών δεν μεταβάλλονται.
Όμως, στην περίπτωση που στόχος αυτής της εθελοντικής συμφωνίας είναι να αλλάξει το ύψος ή το προφίλ του χρέους μιας χώρας σε κρίση, τότε, ο οίκος ενδέχεται να θεωρήσει ότι υπάρχει default.
Οι ομολογιούχοι θα πάρουν πίσω το 30-50% των χρημάτων τους
Ειδικότερα, στην περίπτωση που οι ομολογιούχοι θεωρούν τη χρεοκοπία πιθανή και η πιστοληπτική ικανότητα της εκδότριας χώρας έχει πέσει, τότε, είναι δύσκολο να θεωρήσει κανείς ότι προσέρχονται στη συμφωνία για την ανταλλαγή των ομολόγων εθελοντικά. Σε μια τέτοια περίπτωση, πρόκειται για "distressed" ανταλλαγή, δηλαδή οι ομολογιούχοι αποδέχονται να πάρουν πίσω λιγότερα χρήματα, γιατί φοβούνται ότι διαφορετικά, η χώρα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της.
Πάντως, η S&P ξεκαθαρίζει ότι τα δικά της κριτήρια για το εάν μία συμφωνία για το χρέος συνιστά default δεν συμπίπτουν με το κατά πόσο αυτή πυροδοτεί την αποπληρωμή των CDS.
Επίσης, επισημαίνει ότι στην πιθανότητα ενός ελληνικού default (που είναι σύμφωνα με την αξιολόγηση της χώρας 8% για τα επόμενα 3 χρόνια και 33% για τα επόμενα 10 χρόνια), υπολογίζει ότι οι ομολογιούχοι θα μπορέσουν να πάρουν πίσω το 30-50% των χρημάτων τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου