Σε συνέντευξή του στη εφημερίδα Liberation ο κ. Βέρχοφστατ ανέφερε ότι "η Ευρώπη καταρχήν διχάστηκε και δίστασε για πολύ καιρό προτού αναλάβει δράση" και ότι για να σταματήσει η "μόλυνση" στην ευρωζώνη πρέπει να γίνουν τρία πράγματα.
Πρώτον, να τεθούν σε ισχύ προγράμματα επενδύσεων για να ενισχυθεί η ανάπτυξη στην Ελλάδα. Η Ευρώπη έχει τα εργαλεία και τα μέσα για να το κάνει. Δεν είναι δυνατόν να ζητούνται...
από τους Έλληνες συνεχώς θυσίες, και τίποτα άλλο.
Δεύτερον, να μειωθεί το επιτόκιο με το οποίο δανείζουν οι χώρες της ευρωζώνης την Ελλάδα. Δεν υπάρχει κανείς λόγος να διατηρείται σε τόσο υψηλό επίπεδο, προκειμένου να κερδίζουν χρήματα οι δανειστές.
Τρίτον, πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να μειωθεί το χρέος της Ελλάδας. Το μειώνεις είτε μιλώντας γι'αυτό, όπως κάνουν οι Γερμανοί, είτε διακριτικά, όπως κάνουν οι Γάλλοι, ανταλλάσσοντας ομόλογα ή παρατείνοντας τη διάρκεια ισχύος τους. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο! Αυτό που έχει σημασία είναι να δράς γρήγορα, γνωρίζοντας ότι η μεγαλύτερη προσπάθεια δεν θα ζητηθεί από τους ευρωπαίους φορολογούμενους ή από τις τράπεζες, αλλά από τους Έλληνες".
Δημιουργία μιας ευρωζώνης πολλών ταχυτήτων
Ο πρώην πρωθυπουργός του Βελγίου και νυν πρόεδρος της ομάδας των Φιλελευθέρων στο ευρωκοινοβούλιο υπογράμμισε επίσης ότι "η Ευρώπη βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι και οι δύο δρόμοι είναι σαφείς. Είτε πηγαίνουμε προς τα Ηνωμένα Έθνη της Ευρώπης, είτε προς τις Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης, με την εγκαθίδρυση μιας πραγματικής οικονομικής διακυβέρνησης. Δεν μπορούμε να μείνουμε με σταυρωμένα χέρια και να παρακολουθούμε το βαρύ πυροβολικό της Γερμανίας να πηγαίνει στην αντίθετη κατεύθυνση από το ελληνικό αυτοκινητάκι".
Ο ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος δεν έχει βέβαια μια λωρίδα, τονίζει ο κ. Βέρχοφστατ. "Πρέπει κατά συνέπεια να θεσπιστούν ελάχιστες και μέγιστες ταχύτητες σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση της αγοράς εργασίας, τις συντάξεις, τη φορολογία κλπ. Η ελάχιστη ταχύτητα πρέπει να θεσπιστεί για να αποφευχθεί το dumping (δηλαδή η πώληση προϊόντων και εμπορευμάτων στην εγχώρια ή στην ξένη αγορά σε τιμές χαμηλότερες από αυτές που επικρατούν ήδη ή σε τιμές κάτω του κόστους παραγωγής), η μέγιστη για να προστατευτεί η ανταγωνιστικότητα του καθενός. Αυτό προϋποθέτει βέβαια και διευρυμένους ελέγχους, όπως επισήμανε πρόσφατα ο Ζαν-Κλοντ Τρισέ, προτείνοντας τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού Υπουργείου Οικονομικών".
Για την ενιαία αγορά ομολόγων ο κ. Βέρχοφαστ δηλώνει πως θα αλλάξει "Τα πάντα! Οι Αμερικανοί το κατάλαβαν και θέσπισαν μια τέτοια αγορά το 1795, λίγα μόλις χρόνια μετά τη δημιουργία των Ηνωμένων Πολιτειών. Η ευρωζώνη περιλαμβάνει σήμερα 17 διαφορετικές αγορές ομολόγων, με διαφορετικά επιτόκια, αλλά ένα ενιαίο νόμισμα. Το αποτέλεσμα είναι η κερδοσκοπία να μην ασκείται πλέον εναντίον του νομίσματος, αλλά στο εσωτερικό μιας κοινής νομισματικής ζώνης. Η μόνη λύση θα ήταν να δημιουργηθεί η ενιαία αγορά ομολόγων που θα αντιστοιχούσε σε 4 με 5 τρισ ευρώ, δηλαδή το ήμισυ της αμερικανικής αγοράς. Αυτό θα επέτρεπε και τη μείωση των επιτοκίων στην Ευρώπη".
ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου