Το επιστημονικό παρατσούκλι του είναι «ψευδαίσθηση του βάθους», οι πάντες το γνωρίζουν ως 3D (τριών διαστάσεων) και πλέον θεωρείται το μέλλον του κινηματογράφου. Πριν από λίγο καιρό ειδικό αφιέρωμα της βρετανικής εφημερίδας «Τhe Guardian» κυκλοφόρησε με τίτλο «Γιατί ο κινηματογράφος δεν θα είναι πια ο ίδιος». Την αφορμή για το αφιέρωμα έδωσε το «Αvatar», το τελευταίο τρισδιάστατο επίτευγμα του κινηματογράφου, σε μια χρονιά που οι τρισδιάστατες ταινίες δίνουν όλο και περισσότερο το παρών- κυρίως σε κινούμενα σχέδια, όπως το «Coraline», το «Μonsters vs Αliens» και βεβαίως το «Ψηλά στον ουρανό» που «άνοιξε» εφέτος το Φεστιβάλ των Καννών.
Το «Αvatar», στο οποίο οι ζωντανοί ηθοποιοί (ανάμεσά τους οι Σιγκούρνεϊ Γουίβερ, ο Σαμ Γουόρδινγκτον και η Μισέλ Ροντρίγκεζ ) συνδυάζονται με ψηφιακές φιγούρες, υπήρξε προσωπικό όραμα του Τζέιμς Κάμερον και θεωρείται ό,τι πιο σύγχρονο έχει γυριστεί ως σήμερα για τη μεγάλη οθόνη. Δικαίως έχει ήδη κατακτήσει την κορυφαία θέση στις πιο αναμενόμενες ταινίες της εποχής μας. Η ιστορία του «Αvatar» εκτυλίσσεται στο απώτερο μέλλον, όπου ένας παράλυτος βετεράνος πολέμου (Γουόρδινγκτον) μεταφέρεται στον πλανήτη Πανδώρα, ο οποίος κατοικείται από μια ανθρωποειδή φυλή. Οταν οι διαφορές ανάμεσα σε ανθρώπους και εξωγήινους οδηγούν σε διαμάχες, ο βετεράνος αναγκάζεται να ηγηθεί μιας αιματηρής μάχης για επιβίωση.
Η ανθρωποειδής φυλή που κατοικεί στον πλανήτη είναι μπλε όντα ύψους τριών μέτρων, αριστοτεχνικά φτιαγμένα, τα χρώματα και οι εναλλαγές τους πρωτόγνωρα, η δε τελική μάχη της ταινίας αποτελεί σύμφωνα με τον Κάμερον «τη μητέρα όλων των μαχών, που συνδυάζει την ανθρώπινη τεχνολογία με μια πληθώρα από φουτουριστικά όπλα… ».
Την περασμένη Παρασκευή η Οdeon, εταιρεία διανομής του «Αvatar» στην Ελλάδα, παρουσίασε στους δημοσιογράφους ένα απόσπασμα 20 επιλεγμένων λεπτών τα οποία προλόγισε ο ίδιος ο Κάμερον μέσα στην ταινία. Παρόμοιες προβολές του εν λόγω 20λέπτου έγιναν σε όλες τις χώρες όπου θα διανεμηθεί το «Αvatar».
Ο Κάμερον δεν είναι πρωτάρης στα κινηματογραφικά φαινόμενα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 σκηνοθέτησε τον «Εξολοθρευτή 2», ο οποίος στην εποχή του υπήρξε η ακριβότερη ταινία των χρονικών του κινηματογράφου και τεχνολογικώς η πιο προηγμένη. Το 1997 ο καναδός σκηνοθέτης απογειώθηκε με τον «Τιτανικό», για τον οποίο τα σχόλια περιττεύουν. Τώρα επιστρέφει με το απόλυτο έπος φαντασίας, για το οποίο οι κινηματογραφικές ιστοσελίδες του Διαδικτύου εδώ και χρόνια οργιάζουν. Αξίζει να πούμε ότι μετά την πρώτη προβολή του προαναφερθέντος 20λέπτου στο φεστιβάλ Comic-Con στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας, ο Τζέιμς Ντάιερ, δημοσιογράφος του βρετανικού κινηματογραφικού περιοδικού «Εmpire», έφτασε στην εξής (υπερβολική;) δήλωση: «Αν μπορούσα να δω μόνο μία ταινία για το υπόλοιπο της ζωής μου, αυτή θα ήταν το “Αvatar”. Δεν πρόκειται απλά για την ταινία-γεγονός της χρονιάς, αλλά πιθανότατα για το πιο φιλόδοξο φιλμ της δεκαετίας. Μετράω κυριολεκτικά τις ημέρες ώσπου να το δω ολόκληρο».
Η ταινία «Αvatar» θα διανεμηθεί από την Οdeon την ερχόμενη κινηματογραφική σεζόν (18 Δεκεμβρίου).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου