Λίγα έχουν αλλάξει από την εποχή που αποκαλύφθηκε ο ρόλος των
εισπρακτικών εταιρειών.
Η Γ.Γ. καταναλωτή επέβαλε πρόστιμα σε μια σειρά από εισπρακτικές γιατί
έκαναν τηλεφωνήματα στο χώρο εργασίας των οφειλετών, γιατί ενοχλούσαν
κάνοντας...
περισσότερα τηλεφωνήματα απ' όσα επιτρέπει ο νόμος, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ενημέρωσαν για τις οφειλές και άτομα του περιβάλλοντος του οφειλέτη. «Σημαντικός αριθμός καταγγελιών και διαμαρτυριών σε βάρος των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις έχει υποβληθεί στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή», σύμφωνα με έγγραφο του υφυπουργού Ανάπτυξης Αθανάσιου Σκορδά που διαβιβάστηκε στη Βουλή. Ο υφυπουργός ενημερώνει τη Βουλή ότι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή προέβη ήδη στην επιβολή προστίμων: • Στην εταιρεία CREDICOM CONSUMER FINANCE AE, για διενέργεια ενημέρωσης χωρίς να είναι εγγεγραμμένη στο μητρώο- πρόστιμο 100.000 ευρώ • Στην εταιρεία FIRST CALL AE, για συχνότητα οχλήσεων πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα, για κλήση που αφορούσε μη ληξιπρόθεσμη οφειλή, για ενημέρωση οικείων- πρόστιμο 65.000 ευρώ. • Στην εταιρεία KLISIS SA, για συχνότητα οχλήσεων πέραν της μίας ανά δεύτερη ημέρα και για κλήση που αφορούσε μη ληξιπρόθεσμη οφειλή- πρόστιμο 45.000 ευρώ. • Στην εταιρεία PRS HELLAS SA, για κλήση στο χώρο εργασίας, χωρίς να έχει δηλωθεί από τον οφειλέτη ως μοναδικός και για άρνηση χορήγησης αναλυτικών στοιχείων για το ύψος και την προέλευση της ληξιπρόθεσμης οφειλής- πρόστιμο 35.000 ευρώ. • Στην εταιρεία EOS MATRIX AE, για ενόχληση στο χώρο ερδασίας χωρίς να έχει δηλωθεί από τον οφειλέτη ο αριθμός ως μοναδικός- πρόστιμο 25.000 ευρώ. • Στην εταιρεία E-VALUE MEΠΕ, για ενημέρωση πριν την πάροδο 10 ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή- πρόστιμο 10.000 ευρώ • Στην εταιρεία TELEPERRFORMANCE DEBTORS INFORMATION SERVICES, για ενημέρωση πριν την πάροδο 10 ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή -πρόστιμο 10.000 ευρώ. Το έγγραφο του κ. Σκορδά διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης που είχε καταθέσει ο βουλευτής της ΝΔ Χρίστος Δήμας, ζητώντας την επανεξέταση και τροποποίηση του γενικού θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις. Ο βουλευτής έχει επισημάνει περιστατικά παράβασης προσωπικών δεδομένων και περιπτώσεις κατάχρησης του δικαιώματος επικοινωνίας που έχουν με τον οφειλέτη.
περισσότερα τηλεφωνήματα απ' όσα επιτρέπει ο νόμος, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ενημέρωσαν για τις οφειλές και άτομα του περιβάλλοντος του οφειλέτη. «Σημαντικός αριθμός καταγγελιών και διαμαρτυριών σε βάρος των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις έχει υποβληθεί στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή», σύμφωνα με έγγραφο του υφυπουργού Ανάπτυξης Αθανάσιου Σκορδά που διαβιβάστηκε στη Βουλή. Ο υφυπουργός ενημερώνει τη Βουλή ότι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή προέβη ήδη στην επιβολή προστίμων: • Στην εταιρεία CREDICOM CONSUMER FINANCE AE, για διενέργεια ενημέρωσης χωρίς να είναι εγγεγραμμένη στο μητρώο- πρόστιμο 100.000 ευρώ • Στην εταιρεία FIRST CALL AE, για συχνότητα οχλήσεων πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα, για κλήση που αφορούσε μη ληξιπρόθεσμη οφειλή, για ενημέρωση οικείων- πρόστιμο 65.000 ευρώ. • Στην εταιρεία KLISIS SA, για συχνότητα οχλήσεων πέραν της μίας ανά δεύτερη ημέρα και για κλήση που αφορούσε μη ληξιπρόθεσμη οφειλή- πρόστιμο 45.000 ευρώ. • Στην εταιρεία PRS HELLAS SA, για κλήση στο χώρο εργασίας, χωρίς να έχει δηλωθεί από τον οφειλέτη ως μοναδικός και για άρνηση χορήγησης αναλυτικών στοιχείων για το ύψος και την προέλευση της ληξιπρόθεσμης οφειλής- πρόστιμο 35.000 ευρώ. • Στην εταιρεία EOS MATRIX AE, για ενόχληση στο χώρο ερδασίας χωρίς να έχει δηλωθεί από τον οφειλέτη ο αριθμός ως μοναδικός- πρόστιμο 25.000 ευρώ. • Στην εταιρεία E-VALUE MEΠΕ, για ενημέρωση πριν την πάροδο 10 ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή- πρόστιμο 10.000 ευρώ • Στην εταιρεία TELEPERRFORMANCE DEBTORS INFORMATION SERVICES, για ενημέρωση πριν την πάροδο 10 ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή -πρόστιμο 10.000 ευρώ. Το έγγραφο του κ. Σκορδά διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης που είχε καταθέσει ο βουλευτής της ΝΔ Χρίστος Δήμας, ζητώντας την επανεξέταση και τροποποίηση του γενικού θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις. Ο βουλευτής έχει επισημάνει περιστατικά παράβασης προσωπικών δεδομένων και περιπτώσεις κατάχρησης του δικαιώματος επικοινωνίας που έχουν με τον οφειλέτη.
ksipnistere.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου