Παρακάτω θα διαβάσετε ένα απόσπασμα από συνέντευξη που έδωσε
στην αγγλόφωνη εβραϊκή ιστοσελίδα ‘Tablet magazine’ και στον David Mikics, ο Josef Zissels, ο πρόεδρος της
“Vaad”, της κοινότητας των Εβραίων της Ουκρανίας και αντιπρόεδρος του Παγκόσμιου
Εβραϊκού Συμβουλίου (World Jewish Congress ή WJC). Σύμφωνα με το επίσημο βιογραφικό του,
ο Zissels, που γεννήθηκε
στην Τασκένδη το 1946, από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, συνεργάστηκε...
με εβραϊκές και γενικά δημοκρατικές υπόγειες κινήσεις στην ΕΣΣΔ. Την άνοιξη του 1972 απελάθηκε από την Κομσομόλ επειδή τάχθηκε υπέρ του δικαιώματος επαναπατρισμού. Το 1978, συνελήφθη και καταδικάστηκε σε τρία χρόνια εγκλεισμό σε υψηλού επιπέδου ασφαλείας σωφρονιστική αποικία "για συκοφαντική δυσφήμιση που αμαυρώνει τη σοβιετική κυβέρνηση και την κοινωνική τάξη." Μεταξύ των υλικών του κατηγορητηρίου ήταν σιωνιστικά έγγραφα. Το 1984 καταδικάστηκε και πάλι. Είναι Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου των Εβραϊκών Κοινοτήτων, το Ευρωπαϊκού Παγκοσμίου Εβραϊκού Κογκρέσου και του Παγκόσμιου Εβραϊκού Κογκρέσου και της Παγκόσμιας Σιωνιστικής Οργάνωσης. Έχει λάβει το «Βραβείο για την Ελευθερία» (Hias) το 1991.
με εβραϊκές και γενικά δημοκρατικές υπόγειες κινήσεις στην ΕΣΣΔ. Την άνοιξη του 1972 απελάθηκε από την Κομσομόλ επειδή τάχθηκε υπέρ του δικαιώματος επαναπατρισμού. Το 1978, συνελήφθη και καταδικάστηκε σε τρία χρόνια εγκλεισμό σε υψηλού επιπέδου ασφαλείας σωφρονιστική αποικία "για συκοφαντική δυσφήμιση που αμαυρώνει τη σοβιετική κυβέρνηση και την κοινωνική τάξη." Μεταξύ των υλικών του κατηγορητηρίου ήταν σιωνιστικά έγγραφα. Το 1984 καταδικάστηκε και πάλι. Είναι Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου των Εβραϊκών Κοινοτήτων, το Ευρωπαϊκού Παγκοσμίου Εβραϊκού Κογκρέσου και του Παγκόσμιου Εβραϊκού Κογκρέσου και της Παγκόσμιας Σιωνιστικής Οργάνωσης. Έχει λάβει το «Βραβείο για την Ελευθερία» (Hias) το 1991.
Διαβάστε αποσπάσματα από την συνέντευξη (29/4/2014) και στο
τέλος διαβάστε κάποια σχόλια του ΚΟ.
Tablet:
Στην στήριξή του στην Επανάσταση της πλατείας Μεϊντάν, ο αντιφρονών Εβραίος της
Ουκρανίας, Josef Zissels, βγήκε μπροστά από άλλους εξέχοντες Εβραίους και τον
περασμένο Μάρτιο, διαμαρτυρήθηκε για την απόφαση του Εβραϊκού Οργανισμού να
διοργανώσει συνέδριο στο Κίεβο, τονίζοντας την «επίθεση στα πολιτικά και
κοινωνικά δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών της Ουκρανίας» κάτω από τον
τότε πρόεδρο Βίκτορ Γιανουκόβιτς.
Η Ουκρανία είναι σε αναταραχή και κατά πάσα πιθανότητα θα
είναι για κάποιο χρονικό διάστημα. Μερικοί ισχυρίζονται ότι η Κριμαία είναι η νέα
Σουδητία και ο Πούτιν η κύρια αυταρχική απειλή του 21ου αιώνα. Η εβραϊκή
κοινότητα της Ουκρανίας εξακολουθεί να αριθμεί περισσότερα από 100.000 μέλη και
ο Zissels είναι το πρόσωπο με την μεγαλύτερη επιρροή σε αυτήν. Ίδρυσε την πρώτη
μετα-σοβιετική εβραϊκή οργάνωση της Ουκρανίας το 1988 και από το 1991 είναι ο πρόεδρος
της Vaad της Ουκρανίας, της συνομοσπονδίας των ουκρανικών εβραϊκών οργανώσεων. Είναι
επίσης σήμερα αντιπρόεδρος του Παγκόσμιου Εβραϊκού Κογκρέσου και από το 2002,
πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου του Ευρω – Ασιατικού Εβραϊκού Κογκρέσου.
Σε εκδήλωση, με μεγάλη συμμετοχή ρωσόφωνων Εβραίων και
άλλων, με τον τίτλο «Και τώρα τι; Οι
Εβραίοι και η ουκρανική Επανάσταση του 2014», ο Zissels είπε μεταξύ άλλων:
Η Ρωσία έχει δημιουργήσει αστάθεια στην ανατολική Ουκρανία,
προκειμένου να κάνει την Ουκρανία να βρεθεί αντιμέτωπη με αυτά τα προβλήματα,
παρά να ασχοληθεί με την ένταξή της στην Ευρώπη. Αν η Ρωσία πιστεύει ότι αυτό
που συμβαίνει τώρα είναι επαρκής για να αποτρέψει την Ουκρανία να μετακινηθεί
προς τη Δύση, δεν θα κάνει τίποτα περισσότερο. Αν νομίζει ότι δεν είναι αρκετό,
τότε θα προχωρήσει περαιτέρω.
…….
Το πρώτο πράγμα που θα έπρεπε να κάνει η Δύση ήταν να πάρει
μια απολύτως σταθερή θέση εναντίον της ρωσικής επιθετικότητας - αν και όχι,
βέβαια, για να συμμετάσχει στον πόλεμο. Οι οικονομικές κυρώσεις θα πρέπει να
είναι πιο αποτελεσματικές. Οι κυρώσεις θα πρέπει να επηρεάσουν όχι μόνο όσους
βρίσκονται σε άμεσο κύκλο του Πούτιν, αλλά και όλους τους Ρώσους, επειδή το 80
τοις εκατό του πληθυσμού της Ρωσίας υποστηρίζει αυτή την ρεβανσιστική,
επιθετική δραστηριότητα.
…………..
Tablet:
Ας πάμε στη Δυτική Ουκρανία. Στις 26 Μαρτίου επιφανείς Εβραίοι της Ουκρανίας
καταχώρησαν μια ολοσέλιδη διαφήμιση στην εφημερίδα New York Times, μια Ανοικτή
Επιστολή των Ουκρανών Εβραίων προς τον Πρόεδρο Πούτιν και η υπογραφή σας είναι
η πρώτη στην επιστολή. Η επιστολή υποστηρίζεται ότι οι δυνάμεις Μαϊντάν
"περιλαμβάνουν εθνικιστικές ομάδες, αλλά ακόμη και οι πιο περιθωριακές δεν
τολμούν να δείξουν αντισημιτισμό ή άλλη ξενοφοβική συμπεριφορά". Πώς
απαντάτε στους σκεπτικιστές σχετικά με αυτές τις προτάσεις; Έχω αποσπάσματα από
την Ανοικτή Επιστολή σας. Έχουμε αντισημιτικές και ξενοφοβικές δηλώσεις
ορισμένων ομάδων, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της Μαϊντάν αλλά νωρίτερα, στα
χρόνια του Γιούσενκο (2005-2010). Ο Γιούσενκο επέτρεψε τον εορτασμό προς τιμήν
των στρατευμάτων Bandera της εποχής του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου - που είναι
γνωστοί για τις δολοφονικές επιθέσεις στους Πολωνούς και τους Εβραίους και τους
επαίνου τους στα Waffen - SS Γαλικίας, τα οποία απαρτίζονταν από Ουκρανούς
συμμάχους των Ναζί. Πολλοί Αμερικανο-Εβραίοι θεωρούν ότι το κόμμα Svoboda,
ιδιαίτερα, έχει μια ιστορία αντισημιτικών και ξενοφοβικών δηλώσεων.
Το Svoboda έχει μια σειρά από ακτιβιστές που έχουν κάνει
αντισημιτικά σχόλια. Αλλά η δημοτικότητα του κόμματος Svoboda είναι το μισό από
ό,τι ήταν κατά τη διάρκεια των εκλογών [όταν κέρδισε μια σημαντική θέση στο
Κοινοβούλιο] και είναι κυριολεκτικά στο κατώφλι για να μπουν στο κοινοβούλιο
στις επόμενες εκλογές. Κατά τα έτη που το Svoboda έκανε αυτές τις αντισημιτικές
δηλώσεις, η δημοτικότητά τους αυξήθηκε κατά 1,7 τοις εκατό. Στη συνέχεια, το Svoboda
σταμάτησε να κάνει αντισημιτικά σχόλια και η δημοτικότητά του αυξάνεται. Θα
πρέπει να είμαστε ευγνώμονες που σταμάτησαν να λένε αυτά τα αντισημιτικά
πράγματα, γιατί αυτό τους έκανε πολύ πιο δημοφιλείς. Στη δεκαετία του 1990 φόβιζαν
τους ανθρώπους με τις αρκετά σκληρές δηλώσεις τους και γι’ αυτό δεν ήταν
καθόλου δημοφιλείς. Στη συνέχεια, έγιναν πιο ήρεμοι.
Ο πυρήνας του εκλογικού σώματος του Svoboda είναι μόνο 1,7
τοις εκατό. Πολλοί άλλοι τους ψήφισαν επειδή πίστεψαν στο δημαγωγία τους. Είπαν
ότι θα αγωνιστούν για την ουκρανική γλώσσα, για τον πολιτισμό της Ουκρανίας,
πιο φανατικά από ό, τι έκανε ο Γιούσενκο. Αλλά στην πραγματικότητα, κανείς δεν
τους είδε να κάνουν κάτι.
Θα έχουμε προεδρικές εκλογές σε ένα μήνα, Bog dast [Θεού
θέλοντος]. Ο Poroshenko είναι ο πιο δημοφιλής υποψήφιος. Σχεδόν το ήμισυ των
πιθανών ψηφοφόρων λένε ότι θα τον ψηφίσουν. Αν μπορούσε να κάνει μια συμφωνία
με την Τιμοσένκο, την δεύτερη πιο δημοφιλή υποψήφιο, θα μπορούσε να γίνει
πρόεδρος από τον πρώτο γύρο. Πόσοι λένε ότι θα υποστηρίξουν το Svoboda στις
προεδρικές εκλογές; Το 1,4 τοις εκατό. Ο Yarosh, επικεφαλής του Δεξιού Τομέα:
0,7 τοις εκατό.
Tablet: Στην Αμερική μερικές φορές ακούμε για τις γιορτές στην
Ουκρανία των δυνάμεων Bandera, της OUN - Β και των Waffen - SS Γαλικίας. Αυτά έχουν
ανησυχήσει τους Αμερικανο-Εβραίους.
Είναι οι νέοι οι οποίοι προσελκύονται από αυτά τα πράγματα
και δεν ξέρουν την ιστορία ή δεν την γνωρίζουν πολύ καλά. Όταν λένε ότι ο
Stepan Bandera είναι ο ήρωάς τους, τι εννοούν; Εννοούν ότι θεωρούν ήρωες
εκείνους που πέθαναν για την ανεξαρτησία της Ουκρανίας. Ούτε καν ξέρουν
εναντίον ποιών πολέμησαν αυτοί οι άνθρωποι ή ποιες ήταν οι απόψεις τους! Είναι
παράλογο, αλλά έτσι έχουν τα πράγματα.
Αλλά γίνονται αλλαγές στην εικόνα των ηρώων του πολέμου,
επειδή εκατό άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο Μαϊντάν και αυτοί είναι οι νέοι
ήρωες.
Όταν το Ευρω-ασιατικό Εβραϊκό Κογκρέσο δημοσίευσε στην
ιστοσελίδα του τις πληροφορίες σχετικά με τους τρεις Εβραίους που σκοτώθηκαν
στο Μαϊντάν, την πρώτη ημέρα είχαν 30.000 επισκέψεις στην ιστοσελίδα τους. Ποτέ
δεν είχαν πλησιάσει τέτοια νούμερα. Πέρυσι είχαν 300 επισκέψεις την μέρα! Είναι
ένα πολύ δημοφιλές θέμα. Ένας από τους τρεις που έχασαν τη ζωή τους, ο Alexander Scherbanyuk,
ήταν από το Chernivtsi, που είναι η πόλη μου. Η εβραϊκή κοινότητα κάλεσε ένα
ραβίνο και του είπε ότι πρέπει να έρθει και να πει ένα Καντίσς (ιουδαϊκή
προσευχή σε κηδείες) στην κηδεία του Εβραίου ο οποίος σκοτώθηκε. Στο φέρετρο
φόρεσε ένα vyshyvanka , το παραδοσιακό πουκάμισο των Ουκρανών αγροτών, που του
άρεσε να φοράει. Θάφτηκε με ένα
ουκρανικό πουκάμισο και
ένα kippah.
Tablet:
Θα ήθελα να μείνω σε αυτήν την εικόνα του Αλεξάνδρου Scherbanyuk με το
πουκάμισο των Ουκρανών αγροτών και το kippah και να πάω την κουβέντα σε μια πιο
αυτοβιογραφική κατεύθυνση. Γεννηθήκατε τη δεκαετία του 1940, μια φοβερή
δεκαετία, τόσο για την Ουκρανία όσο και για τους Ουκρανο-Εβραίους. Τι γίνεται
με την δική σας ταυτότητα ως Ουκρανός και Εβραίος; Μήπως νομίζετε ότι αυτό ήταν
μια διπλή ταυτότητα, καθώς μεγαλώνατε; Είστε πιο κοντά τώρα στο να έχετε μια
μόνο ταυτότητα;
Είκοσι πέντε χρόνια πριν, όλοι μας, εμείς οι Εβραίοι που
ζούσαμε στη Σοβιετική Ένωση είχαμε μία ενιαία ταυτότητα: Σοβιετικοί Εβραίοι. Δεν
ξέραμε την εβραϊκή ιστορία, δεν ξέραμε την εβραϊκή γλώσσα. Δεν ξέραμε τις
εβραϊκές παραδόσεις. Ξέραμε ότι ήμασταν Εβραίοι, λόγω του αντισημιτισμού και
λόγω του αντισημιτισμού του σοβιετικού κράτους. Όταν η Σοβιετική Ένωση
κατέρρευσε το 1991, αρχίσαμε να κινούμαστε σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Έχουμε
περάσει με την Ουκρανία όλη την ιστορία της εξέλιξης της ανεξαρτησίας της. Με
την πάροδο του χρόνου, εμείς [οι Ουκρανοί Εβραίοι] ξεχωρίζουμε όλο και πιο πολύ
από τους Ρώσους Εβραίους, τους Εβραίους της Μολδαβίας, τους Εβραίους της
Λευκορωσίας. Ζούμε σε μια εποχή αλλαγής ταυτότητας. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον
αποτέλεσμα. Και σε στιγμές επανάστασης, στιγμές μεγάλου πάθους, όπως στην
Πορτοκαλί Επανάσταση του 2004 ή αυτή της επανάστασης του 2014, οι αλλαγές αυτές
λαμβάνουν χώρα πολύ πιο γρήγορα.
Θεωρώ τον εαυτό μου έναν Ουκρανό Εβραίο και αυτό είναι μια
ταυτότητα. Μιλώ Ουκρανικά ελεύθερα [καθώς και την μητρική μου γλώσσα τα
ρωσικά]. Ξέρω την ουκρανική ιστορία αρκετά καλά. Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με
αυτή την ταυτότητα. Ακριβώς όπως οι Γάλλο-Εβραίοι στη Γαλλία : Υπάρχει αρκετά
ισχυρός αντισημιτισμός στη Γαλλία, αλλά
οι Γαλλο-Εβραίοι έχουν μια ταυτότητα. Είναι Γαλλο-εβραίοι. Αυτή τη στιγμή αυτή
είναι η ταυτότητά μου: ένας Ουκρανός Εβραίος.
Tablet:
Περάσατε έξι χρόνια σε ένα Σοβιετικό Γκούλαγκ. Μήπως αυτή η εμπειρία επηρεάζει
τις σκέψεις σας σχετικά με την τρέχουσα κρίση;
Φυσικά. Επηρεάζει πολλά πράγματα, αυτή η εμπειρία. Η φυλακή
σου δίνει μια ξεκάθαρη ιδέα για το τι μπορείς να κάνεις και τι δεν μπορείς να
κάνεις και τα όρια μεταξύ του τι είναι δυνατόν να επιτευχθεί και τι δεν είναι
δυνατό. Αλλά έχω μάθει επίσης να μην φοβάμαι ότι είμαι μόνο ένας, να είμαι ο
μόνος που λέει κάτι.
Tablet:
Το πολυσυζητημένο ζήτημα σχετικά με τα φυλλάδια στις συναγωγές στο Ντόνετσκ.
Έχετε μια αίσθηση του ποιος το έκανε;
Πρέπει να γνωρίζουμε ποιος είναι σε θέση να εκτελέσει
τέτοιες προκλήσεις. Δεδομένου ότι υπάρχει απόλυτο χάος εκεί στην Ανατολή, στο
Ντόνετσκ, δεν είναι εύκολο να το καταλάβω. Δεν υπάρχει πραγματικά κανένας
υπεύθυνος. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές ομάδες που αγωνίζονται και ακόμη να
πολεμούν μεταξύ τους, διάφορες αυτονομιστικές ομάδες. Είναι δύσκολο να καταλάβω
ποιος θα κερδίσει από τέτοια φυλλάδια. Για την εβραϊκή κοινότητα αυτά τα
φυλλάδια δεν προσθέτουν πολύ άγχος. Είναι ήδη αρκετά ανήσυχη λόγω του γενικού
χάους και λόγω των ενόπλων που τριγυρνούν και πυροβολούν. Υπάρχει ένα πολύ
υψηλό επίπεδο ανησυχίας και άγχους. Τα φυλλάδια προσέθεσαν μια αίσθηση
ανησυχίας, αλλά όχι μεγάλης. Ακόμα και χωρίς αυτά τα φυλλάδια πρόκειται να
υπάρχει περισσότερη aliyah (μετανάστευση) στο Ισραήλ από αυτή την περιοχή. Θα δείτε σε τέσσερις έως έξι μήνες - θα δείτε τους αριθμούς
της aliyah. Μετά την Τουλούζη, (με τις δολοφονίες σε εβραϊκό σχολείο από φανατικό
ισλαμιστή), την άνοιξη του 2012, το 2013 η aliyah αυξήθηκε κατά 60 τοις εκατό. Θα
δείτε την αύξηση της aliyah τέσσερις έως έξι μήνες αργότερα. Οι άνθρωποι πρέπει
να το σκεφτούν, να ζυγίσουν τις επιλογές. Κάθε αστάθεια γεννά σκέψεις για aliyah.
Οι άνθρωποι είναι πολύ ριζωμένοι εκεί, στην Ουκρανία, κι έτσι σκέφτονται, «ίσως
περάσει γρήγορα». Αλλά μόλις περάσουν λίγες εβδομάδες, λίγοι μήνες, και δεν
έχει φύγει, λένε, "Εντάξει, ώρα να φύγουμε".
Ήταν σαφές από την αρχή ότι αυτά τα φυλλάδια ήταν μια πρόκληση
- ότι ήταν ψεύτικα. Η «Λαϊκή Δημοκρατία του Ντόνετσκ», η αυτονομιστική
κυβέρνηση, είπε ότι αυτό ήταν μια πρόκληση που έγινε από την κοινότητα της
Χαμπάντ Dnipropetrovsk. Ή από τον Ιγκόρ Kolomoisky, τον Εβραίο κυβερνήτη του Dnipropetrovsk,
ώστε να δυσφημιστεί η Λαϊκή Δημοκρατία του Ντόνετσκ.
Υπήρχαν προηγούμενα φυλλάδια στο Ντόνετσκ που απευθύνονταν σε
επιχειρηματίες, λίγες ημέρες πριν από το Πέσαχ (ιουδαϊκό Πάσχα): Ελάτε να
εγγραφείτε και να καταβάλλετε ένα τέλος. Τα φυλλάδια για τους Εβραίους
εμφανίστηκαν το Πέσαχ. Και από τον τρόπο, ακριβώς το ίδιο είδος φυλλαδίων για
τους Εβραίους διανεμήθηκαν στο Slovyansk. Μερικές μέρες αργότερα, στο Ντόνετσκ,
υπήρχαν φυλλάδια για τους αλλοδαπούς : Όλοι οι αλλοδαποί στο Ντόνετσκ πρέπει να
εγγραφούν. Και κάθε φυλλάδιο λέει σε ποιο δωμάτιο θα πρέπει να πάτε στο
κατεχόμενο κυβερνητικό κτίριο στο Ντόνετσκ για να εγγραφείτε. Έτσι, στέλνω τον
εκπρόσωπό μου σε εκείνο το δωμάτιο και πηγαίνει και λέει, «Γεια σας , είμαι
ένας Εβραίος. Θέλω να εγγραφώ» και οι άνθρωποι εκεί λένε, «Δεν ξέρουμε τίποτα
γι’ αυτό. Εμείς δεν το κάναμε». Έγραψαν
μια επίσημη διάψευση - όχι από τον υπολογιστή, αλλά με ένα στυλό και
χρησιμοποίησαν μια επίσημη σφραγίδα - λέγοντας: «Δεν έχουμε τίποτα να κάνουμε με
αυτό».
Ο Αμερικάνος Γερουσιαστής Μακέιν αποθανατίζει από το ξενοδοχείο τα γεγονότα στην πλατεία Ανεξαρτησίας (Μεϊντάν) |
Σχόλια ΚΟ: Ως ταπεινή προσφορά τροφής για σκέψη στους εαυτούς
μας και συμβολή στην προσπάθεια αποφυγής βρώσης κουτόχορτου, (χωρίς να ξέρουμε πολλά
και χωρίς να εισερχόμαστε σε χαρακτηρισμό «καλών» και «κακών»), να θυμηθούμε ότι:
Το Παγκόσμιο Εβραϊκό Συμβούλιο (WJC) αναλύοντας τα γεγονότα
της Ουκρανίας, σε δήλωσή του, (από τον Boris Fuschmann, αντιπρόεδρο του WJC) έχει κάνει μια γενική αναφορά περί «αντισημιτικής
προπαγάνδας» η οποία είναι «ανησυχητική», ενώ έχει χαρακτηρίσει το κόμμα «Σβόμποντα»
απλώς «ακραίο» (‘radical’). Ο Ισραηλινός υπουργός εξωτερικών Avigdor Lieberman,
το έχει χαρακτηρίσει «εξτρεμιστικό». Να θυμηθούμε επίσης, ότι
στην τωρινή κυβέρνηση της Ουκρανίας, συμμετέχουν τρία μέλη από το Σβόμποντα.
Πρόκειται για τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ολεξάντερ Σιτς, τον υπουργό
Περιβάλλοντος Αντρίγ Μόσνικ και τον υπουργό Γεωργίας Ιγκόρ Σβάικα. Από το ίδιο
κόμμα ήταν και ο υπουργός Άμυνας που παραιτήθηκε.
Για την είδηση βλέπε εδώ
|
Από την άλλη ας θυμηθούμε, ότι, όσον αφορά την πατρίδα μας, -
αν και εν ολίγοις τα ξέρουμε - ο πρόεδρος του WJC, Ronald S. Lauder (Ρόναλντ
Λόντερ) έχει ζητήσει να τεθεί εκτός νόμου το κόμμα «Χρυσή Αυγή» την οποία έχει
χαρακτηρίσει μια «ομάδα» που είναι «ναζί», ενώ έχει εκφράσει την «απογοήτευσή»
του για τη συνεχιζόμενη «αδυναμία της Ελλάδας να υιοθετήσει νέο νόμο για την
καταπολέμηση εκφράσεων μίσους, του ρατσισμού και της άρνησης του
Ολοκαυτώματος». Μάλιστα, σε τελετή μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος στη
Θεσσαλονίκη, ο Λόντερ απηύθυνε έκκληση στο ελληνικό κοινοβούλιο «να κάνει ό,τι
είναι δυνατόν προκειμένου να τεθεί εκτός νόμου η Χρυσή Αυγή» και επεσήμανε ότι
«οι καπηλευτές του μίσους και οι εξτρεμιστές, όπως οι ηγέτες της Χρυσής Αυγής,
δεν αποτελούν μόνο απειλή για μειονότητες όπως οι Εβραίοι, αλλά απειλή για τη
Δημοκρατία συνολικά. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να αντιμετωπισθούν με
αποφασιστικότητα από τις δημοκρατικές δυνάμεις και με την πλήρη δύναμη του
Νόμου». Και είπε επίσης: «Οι εξτρεμιστές δεν έχουν καμιά θέση στην Ελλάδα ή
αλλού….Οι ηγέτες τους χρησιμοποιούν τον χιτλερικό χαιρετισμό. Χρησιμοποιούν τη
σβάστικα στις συγκεντρώσεις του κόμματός τους. Μιλούν για 'αίμα και τιμή'.
Τιμούν τους ηγέτες της ναζιστικής Γερμανίας. Αμφισβητούν ανοιχτά το Ολοκαύτωμα
και αρνούνται την ύπαρξη των θαμάλων αερίων. Διαβάζουν αντισημιτικά κείμενα,
ειδικά τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών. Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν καμία θέση
στην Ελλάδα ή αλλού στον κόσμο».
Oleh Tyahnybokκ |
Yuri Mikhalchishin, |
Igor Miroshnichenko |
Όσον αφορά το "Σβόμποντα", όπως διαβάζουμε σε
διάφορες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, «ο αρχηγός του εθνικιστικού κόμματος
"Σβόμποντα", μέλους του κυβερνητικού συνασπισμού, Όλεγκ Τιάγκνιμποκ (OlehTyahnybok), εξακολουθεί να βρίσκεται στη δεύτερη θέση ενός αμερικανικού
καταλόγου με τους χειρότερους αντισημίτες για δηλώσεις που είχε κάνει πριν από
δέκα χρόνια και οι οποίες του είχαν στοιχίσει την αποπομπή του από την
κοινοβουλευτική ομάδα του. Όμως δεν εκστομίζει πλέον δημοσίως την παραμικρή
λέξη που θα μπορούσε να τις θυμίσει».Ο Tyahnybok αυτοχαρακτηρίζεται "εθνικιστής" και λέει ότι το σχέδιό του είναι "η Ουκρανία στους Ουκρανούς". [Ο Tyahnybok το 2004, σε τάφο διοικητή
του εθνικιστικού Αντιστασιακού Στρατού της Ουκρανίας (UPA) κατά τον Β΄ ΠΠ, είχε
πει τα εξής «Εσείς είστε αυτοί που η Μόσχο-εβραϊκή μαφία που κυβερνά την
Ουκρανία φοβάται περισσότερο» και «Δεν φοβήθηκαν και δεν θα πρέπει να
φοβόμαστε. Πήραν τα αυτόματα όπλα τους στο λαιμό τους και πήγαν στο δάσος, και
πολέμησαν εναντίον των Μοσχοβιτών, των Γερμανών, των Εβραίων και άλλων
αποβρασμάτων που ήθελαν να πάρουν το ουκρανικό κράτος μας». Όπως διαβάζουμε σε άλλα
ισραηλινά sites: Εκτός του
Tyagnimok, υπάρχει και οYuri Mikhalchishin, υποψήφιος δήμαρχος του Lviv το 2010,
ο οποίος μετέφρασε και δημοσίευσε άρθρα του Josef Goebbels και του Ernst Rohm
και έχει ονομάσει το Ολοκαύτωμα ως «φωτεινή περίοδο» στην ευρωπαϊκή ιστορία. Το
2011, το "Svoboda" πήρε ενεργό μέρος στην αντισημιτική εκστρατεία
ενάντια προσκυνήματος Χασιδικών Ιουδαίων στο Uman στον τάφο ενός γνωστού ραβίνου
(βλ. σχετικό άρθρο ΚΟ εδώ). Το Κόμμα μιλά επίσης εις βάρος των ομοφυλοφίλων και
των μεταναστών. Να μην αναφέρουμε τον χαρακτηρισμό «βρωμοεβραία» που έγραψε για
την ηθοποιό Μίλα Κούνις ο βουλευτής Igor Miroshnichenko. Επίσης, η ισραηλινή Haaretz είχε γράψει ότι οι "διαδηλωτές" στην πλατεία Ανεξαρτησίας, μοίραζαν τα τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών και το "Ο Αγών μου" του Χίτλερ. Ας μην συνεχίσουμε].
Όπως διαβάζουμε, «οι Εβραίοι της Ουκρανίας απορρίπτουν τις
υποψίες για αντισημιτισμό που διατυπώνουν τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης για τους
φιλοευρωπαίους διαδηλωτές τους οποίους πρόθυμα αποκαλούν "φασίστες" ή
"νεοναζί", υποστηρίζοντας πως δεν βλέπουν καμιά ένδειξη γι' αυτό και
πως αυτό που φοβούνται περισσότερο είναι μια σύγκρουση εξαιτίας της κρίσης στην
Κριμαία».
Με μακριά πυκνή γενειάδα και επιβλητικό παράστημα, μαύρο
καπέλο με φαρδύ γύρο στο κεφάλι, ο μεγάλος ραβίνος του Κιέβου και της Ουκρανίας
Μοσέ Ρεουβέν Αζμάν εμφανίσθηκε την Τετάρτη στο κέντρο Τύπου για να πει με την
μπάσα φωνή του πως δεν έχει διαπιστώσει αντισημιτισμό στη Μαϊντάν ούτε στο
Κίεβο ούτε στην Ουκρανία.
"Πρέπει να κάνουμε τη διάκριση ανάμεσα στον εθνικισμό
και το ναζισμό", δήλωσε. Ακόμη και ο Ντμίτρο Γιάρος, ο φιλόδοξος αρχηγός
του ακροδεξιού εθνικιστικού κινήματος Πράβι Σέκτορ, "είπε στα μέσα
ενημέρωσης πως δεν είναι ξενόφοβος", δήλωσε ο μεγάλος ραβίνος».
Τα συμπεράσματα δικά σας.
redskywarning.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου