Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Η αναστολή χρηματοδότησης της Χρυσής Αυγής είναι επί της ουσίας κατάργηση της “Δημοκρατίας”

xa v
Υπέρ της αναστολής χρηματοδότησης της Χρυσής Αυγής ψήφισε με ευρεία πλειοψηφία η Βουλή των Ελλήνων. Η τροπολογία του υπουργείου Εσωτερικών για αναστολή της χρηματοδότησης πολιτικών κομμάτων, των οποίων ηγετικά στελέχη εμπλέκονται σε εγκληματική οργάνωση ή σε τρομοκρατική δραστηριότητα, πέρασε με 235 «ναι», σε σύνολο 269 ψηφισάντων (34 βουλευτές ψήφισαν «παρών»)....

«Ναι» ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, της ΔΗΜΑΡ και του ΣΥΡΙΖΑ (με εξαίρεση τη Ζωή Κωνσταντοπούλου που ψήφισε «παρούσα»). Προηγουμένως το ΠΑΣΟΚ, μετά τις δύο γραμμές που εμφανίστηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της πολιτικής γραμματείας του κόμματος για το θέμα της τροπολογίας και τις ενστάσεις για την υπερψήφισή της από την «Αριστερή Πλατφόρμα», ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία για την τροπολογία έτσι ώστε να «δοκιμάσει» τη συνοχή της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Ονομαστική ψηφοφορία ζήτησε και ο ΣΥΡΙΖΑ για τις άλλες δύο τροπολογίες που εντάχθηκαν στο ν/σ του ΥΠΕΚΑ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και αφορούν σε ρυθμίσεις για την ΔΤ και τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ (απογραφή).
Η τροπολογία προβλέπει ότι σε περίπτωση άσκησης δίωξης κατά της ηγεσίας ή του 1/5 των στελεχών ενός κόμματος για εγκληματική οργάνωση ή τρομοκρατική δράση, αναστέλλεται η κρατική χρηματοδότηση ύστερα από ονομαστική ψηφοφορία στη Βουλή και για τη λήψη απόφασης χρειάζονται 151 ψήφοι.
Αξίζει να ρίξουμε μία ματιά στο τι λέει το Σύνταγμα για την χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων, για να καταλάβουμε για ποιόν ακριβώς λόγο, η αναστολή στην χρηματοδότηση της Χρυσής Αυγής, είναι επί της ουσίας η κατάργηση της “Δημοκρατίας” για τους οπαδούς της:
“Τα κόμματα έχουν δικαίωμα στην οικονομική τους ενίσχυση από το Κράτος για τις εκλογικές και λειτουργικές τους δαπάνες, όπως νόμος ορίζει. Νόμος ορίζει τις εγγυήσεις διαφάνειας ως προς τις εκλογικές δαπάνες και γενικά την οικονομική διαχείριση των κομμάτων, των βουλευτών, των υποψήφιων βουλευτών και των υποψηφίων στην τοπική αυτοδιοίκηση όλων των βαθμών.
Με νόμο επιβάλλεται ανώτατο όριο εκλογικών δαπανών, μπορεί να απαγορεύονται ορισμένες μορφές προεκλογικής προβολής και καθορίζονται οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες η παράβαση των σχετικών διατάξεων συνιστά λόγο έκπτωσης από το βουλευτικό αξίωμα με πρωτοβουλία του ειδικού οργάνου του επόμενου εδαφίου. O έλεγχος των εκλογικών δαπανών των κομμάτων και των υποψήφιων βουλευτών διενεργείται από ειδικό όργανο που συγκροτείται και με τη συμμετοχή ανώτατων δικαστικών λειτουργών, όπως νόμος ορίζει. Με νόμο μπορούν να επεκταθούν οι ρυθμίσεις αυτές και στους υποψηφίους για άλλες αιρετές θέσεις.”
Πώς χρηματοδοτούνται τα κόμματα
Η χρηματοδότηση των κομμάτων από το κράτος διακρίνεται σε τακτική και εκλογική. Η τακτική χρηματοδότηση χορηγείται κάθε έτος και ανέρχεται σε ποσοστό ένα κόμμα μηδέν τοις χιλίοις των τακτικών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού του αντίστοιχου οικονομικού έτους ενώ η εκλογική χρηματοδότηση χορηγείται όταν διεξάγονται γενικές βουλευτικές εκλογές και ανέρχεται σε ποσοστό μέχρι μηδέν κόμμα είκοσι δύο τοις χιλίοις των τακτικών εσόδων του οικονομικού έτους διεξαγωγής των εκλογών.
Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο δικαιούχοι της χρηματοδότησης αυτής είναι: κόμματα και συνασπισμοί που εκπροσωπούνται στη Βουλή, κόμματα και συνασπισμοί από τους οποίους έχουν εκλεγεί αντιπρόσωποι στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τέλος κόμματα/ συνασπισμοί οι οποίοι στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές είχαν καταρτίσει πλήρεις συνδυασμούς στο εβδομήντα τοις εκατό τουλάχιστον των εκλογικών περιφερειών της χώρας μας και συγκέντρωσαν 1,5 % του συνόλου έγκυρων ψηφοδελτίων της επικράτειας.
Και οι απαγορεύσεις στην χρηματοδότηση
Το άρθρο 3 ορίζει την κατανομή της χρηματοδότησης μεταξύ των κομμάτων. Το άρθρο 7 του ν. 3023/2002 απαγορεύει την χρηματοδότηση η οποία γίνεται από φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν Ελληνική ιθαγένεια, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, τους ΟΤΑ κάθε βαθμού και τέλος φυσικά πρόσωπα τα οποία είναι ιδιοκτήτες ή εκδότες ημερησίων ή περιοδικών εντύπων πανελλήνιας ή τοπικής κυκλοφορίας ή είναι ιδιοκτήτες ραδιοφωνικών / τηλεοπτικών εν γένει σταθμών (για ευνόητους λόγους). Σε περίπτωση χρηματοδότησης κατά παραβίαση του νόμου οι παραβάτες τιμωρούνται με φυλάκιση έως δύο έτη και χρηματική ποινή τουλάχιστον 30.000 ευρώ. Το ίδιο ισχύει και για τους υπεύθυνους των κομμάτων που καίτοι γνώριζαν αποδέχθηκαν χρηματοδότηση ή παροχή.
Τι σημαίνουν τα παραπάνω;
Σημαίνουν ότι επί της ουσίας, στερείται το δικαίωμα από την Χρυσή Αυγή, να πολιτευθεί σε ισότιμη βάση με τα άλλα κόμματα. Στερούμενη την κρατική χρηματοδότηση – τουλάχιστον μέχρι την στιγμή της απόφασης του δικαστηρίου - αλλά και με απαγορευμένη την χρηματοδότηση από ιδιώτες συγκεκριμένης οικονομικής επιφάνειας, η Χρυσή Αυγή καλείται να μπεί σε μία διαδικασία εκλογικής αναμέτρησης δίχως οικονομική βάση.
Και σε μία εποχή όπου τα χρήματα που χρειάζονται τα κόμματα για την προβολή τους στα μήντια είναι τεράστια, μιλάμε εξ' αρχής για μία προσπάθεια “λογοκρισίας” της Χ.Α., αν συνυπολογίσουμε και το ότι αρκετά κανάλια έχουν δεχθεί παρατηρήσεις από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, λόγω της μη απόδοσης του απαραίτητου χρόνου από τις συχνότητές τους στις απόψεις της Χρυσής Αυγής. Αναρωτιέται κανείς, πόσες ακόμη "φωτογραφικούς" νόμους θα ψηφίσει η κυβέρνηση, προκειμένου να καταπιέσει την επιλογή ενός πολύ μεγάλου κομματιού του ελληνικού λαού. Εάν δεν πετύχει – μετά την αποτυχία των προφυλακίσεων να “σπάσουν” την εκλογική ραχοκοκαλιά της Χρυσής Αυγής – τι άλλο θα κάνει η κυβέρνηση;
Αναρωτιέται κανείς κατά πόσον αυτές οι μέρες τις οποίες διανύουμε θα χαρακτηριστούν από τον ιστορικό του μέλλοντος ως ημέρες της έναρξης επιβολής ενός ιδιαίτερα σκληρού ολοκληρωτικού καθεστώτος της παγκοσμιοποίησης. Όλοι αυτοί που σήμερα επιχαίρονται ότι η Ελλάδα είναι λίκνο της Δημοκρατίας, την μετατρέπουν σήμερα σε λίκνο των πιο ολοκληρωτικών μεθόδων επιβολής της παγκοσμιοποίησης. Διότι περί αυτού πρόκειται στην ουσία. Η άνοδος της Χρυσής Αυγής στην χώρα μας, ως του πιο ριζοσπαστικού κόμματος στην Ευρώπη, υπήρξε μία παγκόσμια “πρωτιά”. Ως εκ τούτου, ο τρόπος με τον οποίο η ελληνική κυβέρνηση αντιμετωπίζει την άνοδο της Χρυσής Αυγής, θα αποτελέσει την “συνταγή” για την αντιμετώπιση παρόμοιων ριζοσπαστικών κομμάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη και ίσως και τον κόσμο.
Η σαφής μεροληψία τόσο της πολιτικής όσο και της εισαγγελικής αντιμετώπισης της Χρυσής Αυγής, είναι ξεκάθαρη στον καθένα. Όπως και η χρήση των “υπηρεσιών” του κράτους, όπως π.χ. της ΕΥΠ, προκειμένου να εξυπηρετηθούν πολιτικές σκοπιμότητες. Όλα αυτά δίνουν την εικόνα μίας μάλλον οργουελιανής κατάστασης.
Και δυστυχώς, είναι πολύ πιθανό στα επόμενα χρόνια, μία σημαντική μερίδα του ευρωπαϊκού πληθυσμού και μάλιστα η πιο αναπτυσσόμενη πολιτικά, θα έχει στο μυαλό της την χώρα μας σαν την πρώτη διδάξασα την μεθοδολογία της πολιτικής καταπίεσης των ριζοσπαστικών-πατριωτικών κομμάτων.
Δημήτρης Παπαγεωργίου

www.elora.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου