Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Δώσανε παράταση στην «εθελοντική συνεισφορά» των εφοπλιστών καθώς δεν «υπήρξε ανταπόκριση».16 εκ.φόρο οι εφοπλιστές, 57 εκ.οι ναυτικοί!


Οι εφοπλιστές πληρωνουν φόρο 14.1 – 14.6 εκατ. ευρω τον χρόνο ενώ οι ναυτικοί 57 εκατ.ευρώ.
Με το γελοίο tonnage tax ένα πλοίο μπορεί να πληρώσει από 0 εως 56 ευρω την ημέρα, «φόρο»

Να θυμίσουμε ότι... οι εφοπλιστές "φορολογήθηκαν" με 1400 ευρώ μηνιαία,ανά πλοίο, το 2011 & το 2012!...
Τα ναύλα,εδικά για τα LNG Carriers ξεκινούν απο 8.000 δολάρια την ημέρα και κατα καιρούςεχουν αγγίξει τις 200.000 ευρώ την ημέρα. Ειδικότερα τους τελευταίους μήνες του 2011 είχαν παγιωθεί σε 120.000 με 150.000 δολάρια την ημέρα.

Αφορολόγητα.

Η΄ με 50 ευρώ φόρο την ημέρα, εάν μας ακούγεται καλύτερα...


Εκλιπαρούν τους εφοπλιστές

Μια απίστευτη πατέντα επινόησε η κυβέρνηση για να εισπράξει την «εθελοντική συνεισφορά» των Ελλήνων εφοπλιστών στα δημοσιονομικά έσοδα του κράτους για τα επόμενα τρία χρόνια.

Το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε παράταση στους Ελληνες εφοπλιστές για να πληρώσουν την «εθελοντική συνεισφορά», αυτοί όμως δεν ανταποκρίνονται

Οι εφοπλιστές από τη μεριά τους ζητούν να σεβαστεί η κυβέρνηση τη φορολογική νομοθεσία που ισχύει, σύμφωνα με την οποία ο φόρος επιβάλλεται σε κάθε πλοίο επί της χωρητικότητάς του και όχι με βάση τα κέρδη της εταιρείας

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Μια απίστευτη πατέντα επινόησε η κυβέρνηση για να εισπράξει την «εθελοντική συνεισφορά» των Ελλήνων εφοπλιστών στα δημοσιονομικά έσοδα του κράτους για τα επόμενα τρία -σκληρά- χρόνια, που -όπως η ίδια έχει δηλώσει από τον περασμένο Νοέμβριο- θα είναι 140 εκατ. ευρώ.

Για τον σκοπό αυτό, στο κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας στην Ακτή Βασιλειάδη δημιουργήθηκε πριν από περίπου ένα μήνα ειδικό γραφείο με την ονομασία Γραφείο Υποδοχής Εκπροσώπων Ναυτιλιακών Ποντοπόρων Εταιρειών, στο οποίο οι εκπρόσωποι των εταιρειών θα συνυπογράφουν με την κυβέρνηση ένα ιδιωτικό συμφωνητικό για την εθελοντική συνεισφορά τους.

Η προθεσμία υποβολής των σχετικών «δηλώσεων οικειοθελούς προσφοράς» έληξε στις 28 Ιουνίου 2013, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν υπήρξε η αναμενόμενη προσέλευση. Ετσι μετά από διαβουλεύσεις του νέου υπουργού Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη με τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών(ΕΕΕ) Θ. Βενιάμη, δόθηκε παράταση μέχρι και τις 12 Ιουλίου 2013.

Η πλευρά των εφοπλιστών αποδίδει τη μη προσέλευση των συναδέλφων τους σε διάφορα πρακτικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν, τα οποία δεν τους επέτρεψαν να ολοκληρώσουν εγκαίρως τη διαδικασία της υπογραφής. Ο πρόεδρος μάλιστα της ΕΕΕ χαρακτηρίζει όλη αυτή τη διαδικασία «εγχείρημα εθνικής σημασίας» και καλεί τα μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας να συμμετάσχουν σ’ αυτήν.

Το ιδιωτικό συμφωνητικό περιλαμβάνει δέκα άρθρα, στα οποία ανάμεσα στ’ άλλα διευκρινίζεται ο σκοπός του, η έναρξη και η λήξη αυτού, ο υπολογισμός, ο χρόνος και ο τρόπος της οικειοθελούς παροχής. Οπως αναφέρεται, η συμβαλλόμενη εταιρεία δεσμεύεται να προβεί εθελοντικά σε οικειοθελή παροχή προς το Ελληνικό Δημόσιο. Ο υπολογισμός τής εν λόγω παροχής θα γίνει με βάση τα πλοία που εκμεταλλεύεται κατά κυριότητα ή μη ή διαχειρίζεται.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει όμως ότι σ’ αυτό περιλαμβάνονται πέντε προϋποθέσεις. Μία από αυτές (Δ) είναι «ο σεβασμός στο ιδιαίτερο θεσμικό κανονιστικό καθεστώς του Ν.27/1975 ως ισχύει, το ειδικό νομοθετικό καθεστώς του άρθρου 13 του Ν.Δ. 2687/1953 και τις εκδιδόμενες βάσει αυτού εγκριτικές πράξεις, καθώς και την κοινή σχετική νομοθεσία κατά τα λοιπά, υπό το φως των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 107 του Συντάγματος».

«Μην πειράξετε τη φορολογία»

Δηλαδή με απλά λόγια ζητούν από την κυβέρνηση να σεβαστεί τη φορολογική νομοθεσία που ισχύει για τους εφοπλιστές (tonnage tax), σύμφωνα με την οποία ο φόρος επιβάλλεται σε κάθε πλοίο επί της χωρητικότητάς του αλλά και της ηλικίας του και όχι με βάση τα κέρδη της εταιρείας. Η εφαρμογή του συστήματος αυτού ξεκίνησε το 1951 και από τότε καμία κυβέρνηση δεν προχώρησε στην αλλαγή του. Η φορολόγηση των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών ερευνάται και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Μετά την ολοκλήρωση της συγκέντρωσης των υπογραφών του ιδιωτικού συμφωνητικού, ο πρόεδρος της ΕΕΕ, βάσει της εξουσιοδότησης που του παρέχουν οι συμβαλλόμενες εταιρείες, θα υπογράψει συνυποσχετικό οικειοθελούς προσφοράς με τον πρωθυπουργό. 

Γεγονός που ναυτιλιακοί κύκλοι χαρακτήριζαν «παγκόσμια πρωτοτυπία», καθώς μια ομάδα επιχειρηματιών υποδεικνύει στην κυβέρνηση με ποιους όρους θα αποδεχτεί την εθελοντική τους συνεισφορά -όχι βάσει της υποχρεωτικής φορολογίας, όπως γίνεται με σχεδόν όλους τους πολίτες του κράτους.

Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Νοέμβριο και ύστερα από διαβουλεύσεις του πρωθυπουργού με τους εφοπλιστές, ανακοινώθηκε εκ μέρους της κυβέρνησης ότι η «οικειοθελής συνεισφορά» της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας για το 2013-2016 θα είναι 140 εκατ. ευρώ. 

Λίγους μήνες μετά, τον Ιανουάριο του 2013 ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας δήλωνε στην οικονομική εφημερίδα «Handelsblatt» ότι η ελληνική κυβέρνηση διαπραγματεύεται με την ΕΕΕ ένα μνημόνιο κατανόησης, προκειμένου οι πλοιοκτήτες να καταβάλλουν περισσότερους φόρους. Είχε μάλιστα τονίσει σ’ αυτή τη συνέντευξή του ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μια συζήτηση μεταξύ του πρωθυπουργού και της ΕΕΕ προκειμένου να υπογραφεί μια οικειοθελής συμφωνία στο μέτωπο των φόρων.

Να υπενθυμίσουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού, τα έσοδα από τον φόρο των πλοίων για το 2011 ήταν 14,1 εκατ. ευρώ και το 2012 14,6 εκατ. ευρώ, ενώ η επιπλέον φορολογία για τους ναυτικούς μετά την αύξηση των φορολογικών συντελεστών, τόσο στους αξιωματικούς όσο και στα κατώτερα πληρώματα, ανέρχεται στα 57 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών στις 01/07/13

lefteria-news.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου