Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Αποκάλυψη:Ο Στουρνάρας ανεξέλεγκτος χρεώνει την Ελλάδα με "κρυφά" ομόλογα


Ο ΕΚΛΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΣΗΜΙΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΘΛΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ “ΚΡΥΦΟΥ”, ΕΝΥΠΟΘΗΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΙΩΠΗ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ…
(ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

1.ΔΕΚ 2012 ΜΑΣ ΧΡΕΩΣΑΝ 11.289.795.930 ΕΥΡΩ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΕΟΣ !! ( ΠΟΣΟΝ ΓΙΑ 2η ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΟΜΟΛΟΓΩΝ )
2. 17 ΙΟΥΝΙΟΥ 2013 ΤΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΛΗΓΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ. ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΕΙΤΕ ΣΕ ΜΕΤΡΗΤΑ ΕΙΤΕ ΜΕ ΟΜΟΛΟΓΑ ΤΙΤΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΑΙΠΕΔ. ΔHΛAΔH ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ...

ΑΓΝΩΣΤΟ ΧΡΕΟΣ ΣΕ ΑΓΝΩΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΠΟΥ ΚΟΥΡEΥΤΗΚΕ ΜΕ ΑΓΝΩΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ
ΕΠΙΚΕΦΑΛHΣ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΟΜΟΛΟΓΟΥ EFSF OI DEUTSCHE BANK AG & MORGAN STANLEY &CO

Από τον Πόρτα – Πόρτα


ΟΙ ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΙΣ ΟΡΟΙ ΤΗΣ “ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ” ΕΔΩ: ΣΚΑΝΔΑΛΟ PDΜA BUYBACK
Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Tηλ.: 210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.gr

Πέμπτη, 14 Φεβρουαρίου 2013
Δελτίο Τύπου
Χαιρετισμός του Υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα στην κλειστή συζήτηση με τους Διευθύνοντες Συμβούλους και τα μέλη της Διοίκησης των μεγαλύτερων Εταιρειών και Οργανισμών της ελληνικής Αγοράς, στο πλαίσιο της 16ης ετήσιας παγκόσμιας έρευνας της Price Waterhouse Coopers
Ο ιδιωτικός τομέας είναι το βασικό πεδίο, στο οποίο πρέπει να δώσουμε την μάχη της ανασυγκρότησης και ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.
Ο ρόλος των μεγάλων επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται σε αυτήν την προσπάθεια, αναμένεται να είναι εξαιρετικά σημαντικός.
Οι εταιρείες που εκπροσωπείτε, καλούνται να γίνουν οι πρωτοπόροι στον αγώνα δρόμου, για την επάνοδο σε τροχιά της βιώσιμης ανάπτυξης της χώρας μας.
Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον τα συμπεράσματα της έρευνας και κατανοώ τους προβληματισμούς που διατυπώθηκαν.
Το κράτος αίρει σήμερα όλες τις στρεβλώσεις, που λειτούργησαν χρόνια τώρα και έπληξαν το υγιές κομμάτι της επιχειρηματικότητας.
Ένα φιλικό προς την ανάπτυξη θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων, ένα σταθερό φορολογικό σύστημα και η διασφάλιση του ανταγωνισμού είναι τα στοιχεία της νέας αντίληψης περί κρατικής παρέμβασης στην ιδιωτική οικονομία.
Ταυτόχρονα, αναθεωρούμε την πάγια αντίληψη ότι οι θέσεις εργασίας δημιουργούνται κυρίως στο δημόσιο τομέα.
Το βασικό ζητούμενο πλέον είναι η αύξηση της απασχόλησης να έχει ως πεδίο αναφοράς σχεδόν αποκλειστικά τον ιδιωτικό τομέα.
Η Ελλάδα δεν βρίσκεται αντιμέτωπη μόνο με τις δικές της κακοδαιμονίες.
Η συνεχής και πολυμερής διαπραγμάτευση εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν έχει καταλήξει ακόμα στις δραστικές εκείνες αποφάσεις, που θα επαναφέρουν την Ευρώπη στην πρωτοπορία του Παγκόσμιου Οικονομικού Συστήματος.
Επιπλέον, στην παγκόσμια οικονομία πραγματοποιούνται τεκτονικού μεγέθους μεταβολές, με σημαντικότερες ίσως την αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας στην Κίνα και σε άλλες χώρες του λεγόμενου τρίτου κόσμου, οι οποίες αναπόφευκτα επηρεάζουν τα ευρωπαϊκά και εθνικά τεκταινόμενα. Η αμφιβολία για την εύθραυστη δυναμική της παγκόσμιας οικονομίας είναι υπαρκτή παρόλο που απομακρυνόμαστε χρονικά από τη χρηματοοικονομική κρίση του 2008.
Η νέα κατάσταση που δημιουργείται, διαμορφώνεται σε συνθήκες πολύ πιο ανταγωνιστικές και απαιτητικές. Είναι ένας κόσμος που η παγκόσμια ανάπτυξη δεν θα έχει τους ραγδαίους ρυθμούς του παρελθόντος. Η διασφάλιση και η βελτίωση της θέσης κάθε οικονομίας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι θα γίνει σε ένα πλαίσιο, όπου ο διεθνής ανταγωνισμός δεν θα εκτονώνεται μέσα από το άνοιγμα νέων μαζικών αγορών.
Η Ελλάδα στη διαδικασία αυτή έχει κάνει αρκετά.
Καταφέραμε με αποφασιστικότητα να εξασφαλίσουμε την πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για ένα καλύτερο μέλλον. Ελαχιστοποιήσαμε τον κίνδυνο της εξόδου από το Ευρώ. Αλλά δεν εφησυχάζουμε.
Τώρα πρέπει να κάνουμε όλες τις βασικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θα αλλάξουν τη πορεία μας και θα μας επιτρέψουν να κάνουμε άλμα μπροστά.
Η ελληνική οικονομία ισορροπεί ξανά.
Αυτό είναι το βασικό μήνυμα, που θα ήθελα να μεταφέρω απόψε προς εσάς.
Ειδικότερα:
Ενημέρωση για τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής
Οι Ευρωπαίοι ηγέτες έφτασαν σε συμφωνία σχετικά με τον κοινοτικό προϋπολογισμό για την επταετία 2014-2020.
Η συμφωνία προβλέπει ως ανώτατο όριο για τις δαπάνες τα 960 δισ. ευρώ, ποσό που στην ουσία συνεπάγεται έναν προϋπολογισμό λιτότητας, για πρώτη φορά στην ιστορία της ΕΕ.
Ωστόσο, είναι ένας προϋπολογισμός στον οποίο λαμβάνεται ειδική πρόνοια για Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία.
Ειδικά για την Ελλάδα εξασφαλίσαμε πολύ μεγαλύτερη αύξηση κονδυλίων, σε σχέση με την αρχική πρόταση της Επιτροπής, από όλες τις χώρες της ΕΕ.
Σε πρώτη φάση θα λάβει πάνω από 14,5 δισ. μόνο από το νέο ΕΣΠΑ (η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε προτείνει 11,2 δισεκατομμύρια).
Επίσης, θα λάβουμε 1,8 δισ. για την αγροτική ανάπτυξη που δεν προσμετράται στο νέο ΕΣΠΑ, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα μειωθούν οι επενδύσεις στις αγροτικές υποδομές και την αναδιάρθρωση της υπαίθρου.
Επιπλέον, χάρη στη «δική μας επιμονή» η Ελλάδα δύναται να λάβει, από την αναθεώρηση των ποσοστών συμμετοχής της, μετά το 2016, περίπου 2 δισ ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό που θα εισρεύσει στη χώρα στα 18,3 δισ.
Επιπλέον διεκδικήσαμε και πετύχαμε ένα ειδικό κονδύλι για την ανεργία των νέων, μέρος του οποίου θα απορροφηθεί από την Ελλάδα.
Ενδείξεις για την αποκατάσταση κλίματος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία
Στην έρευνα, την οποία συζητάμε σήμερα, αποτυπώνεται ότι οι επικεφαλής των μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων, ως επί το πλείστον, είναι αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των επιχειρήσεών τους, σε σύγκριση με το παρελθόν, τόσο για το έτος 2013 όσο και για τα επόμενα 3 χρόνια.
Αυτό από μόνο του είναι πολύ σημαντικός δείκτης.
Υπάρχουν και μια σειρά άλλα ενδεικτικά στοιχεία, που δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία αρχίζει και αποκαθίσταται.
Καταθέσεις στα εγχώρια τραπεζικά ιδρύματα
Οι καταθέσεις επιστρέφουν. Τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος είναι ενδεικτικά. Τον Ιούνιο του 2012, είχαμε φτάσει σε ένα εξαιρετικά χαμηλό σημείο, καθώς λόγω του κλίματος ανησυχίας, οι καταθέσεις είχαν υποχωρήσει σε επίπεδα του Νοεμβρίου του 2006 (δηλαδή περίπου 205 δις).
Ωστόσο, από τότε μέχρι το μήνα Δεκέμβριο, έχουν επιστρέψει γύρω στα 15 δισ.ευρώ και με προβλέψεις για σταδιακή βελτίωση και αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στο τραπεζικό μας σύστημα από τους καταθέτες.
Ο ρυθμός επιστροφής των καταθέσεων αναμένεται να είναι σταθερά αυξητικός τους επόμενους μήνες, ωθώντας το τραπεζικό σύστημα σε μια πιο ανεξάρτητη πορεία.
SPREAD Ομολόγων
Το spread του 10ετούς ομολόγου υποχώρησε κατά 2000 μονάδες βάσης [942 στις 18.1.2013 έναντι 2962 στις 31.5.2012.]
Επιτόκιο εντόκων γραμματίων
Το επιτόκιο, κατά την πρόσφατη έκδοση εξάμηνων εντόκων γραμματίων του Ελληνικού Δημοσίου, ήταν το χαμηλότερο από τις αρχές του 2010 (4,38%).
Το μέσο σταθμικό επιτόκιο των εκδόσεων εντόκων γραμματίων, την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2012, διαμορφώθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του 2011 και η αποκλιμάκωση θα συνεχιστεί.
Η εικόνα του Ελληνικού Χρηματιστηρίου
Το Ελληνικό Χρηματιστήριο παρουσιάζει σοβαρά σημεία ανάκαμψης. Ο Γενικός Δείκτης διπλασιάστηκε από τα χαμηλά του περασμένου Ιουνίου (476 μονάδες) μέχρι σήμερα, αποτυπώνοντας τη ραγδαία βελτίωση του επενδυτικού κλίματος.
Έκθεση ΙΟΒΕ
Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, που καταρτίζεται για την Ελλάδα από τον ΙΟΒΕ και δημοσιεύεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διαμορφώθηκε στο 84,1 τον Δεκ.’12, έναντι 74,1 την περίοδο του Ιουνίου 2012, βρέθηκε σε απόσταση αναπνοής από αυτόν της Ευρωζώνης τον Δεκέμβριο του 2012.
Η βελτίωση του δείκτη αυτού διαμορφώνεται στο υψηλότερο επίπεδό του από τον Ιανουάριο του 2010 (πριν δηλαδή τον πλήρη αποκλεισμό της Ελλάδος από τις αγορές χρήματος και ομολόγων).
Σύμφωνα με την έκθεση, κατέγραψαν άνοδο οι επιχειρηματικές προσδοκίες σε όλους τους κλάδους.
Έρευνα Fitch
Σύμφωνα με την έρευνα σε στελέχη επιχειρήσεων που διαχειρίζονται περί τα 7,6 τρισ. δολάρια, οι αισιόδοξοι επενδυτές υπερτερούν έναντι των απαισιόδοξων, για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια.
Επίσης διαπιστώνεται κάθετη πτώση του αριθμού των επενδυτών, που βλέπουν διάσπαση της Ευρωζώνης.
Πολύ θετικά τα τελευταία παραδείγματα Επιχειρήσεων που αυξάνουν τον κύκλο των δραστηριοτήτων τους στην Ελλάδα, ως έμπρακτη απόδειξη της εμπιστοσύνης στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας:
Α) Η συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Cosco και Hewlett-Packard και πιθανόν και άλλων εταιρειών στο άμεσο μέλλον, σηματοδοτεί τις νέες δυνατότητες που δημιουργούνται για το λιμάνι του Πειραιά, ως διεθνούς διαμετακομιστικού κόμβου. Η σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιο-Ικόνιο, ένα από τα πιο σημαντικά έργα του ελληνικού σιδηροδρόμου, η οποία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, θα σηματοδοτήσει την έναρξη της υλοποίησης της εν λόγω συμφωνίας και αναμένεται να αλλάξει τα μεταφορικά δεδομένα της χώρας μας.
Β) Η απόφαση της Philip Morris να απορροφά το 50% της ελληνικής παραγωγής του καπνού για περίοδο τριών χρόνων.
Γ) Η δημιουργία στην Κομοτηνή σύγχρονης μονάδας ανακύκλωσης μπαταριών από τη βιομηχανία Sunlight, επένδυση που αναμένεται να αγγίξει τα 30 εκ ευρώ.
Δ) Το υπερσύγχρονο κέντρο έρευνας και καινοτομίας, το τρίτο στην Ευρώπη, που εγκαινίασε στην Αθήνα η Procter and Gamble, μετά τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία.
Ε) Η πρόθεση της εταιρείας Unilever να αρχίσει την παραγωγή των προϊόντων της στην Ελλάδα, που σήμερα εισάγονται από την Ευρώπη δημιουργώντας έτσι νέες θέσεις εργασίας.
3.Τραπεζικός τομέας
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες αναδιάρθρωσης του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, που ταυτόχρονα με την ανακεφαλαιοποίησή του, θα του δώσουν την δυνατότητα να καταστεί κεφαλαιακά και λειτουργικά πιο ισχυρό και αποτελεσματικό, αξιοποιώντας συνέργειες και σημαντικές οικονομίες κλίμακας, που θα προκύψουν.
Ταυτόχρονα διαφαίνεται ότι οι ελληνικές τράπεζες αρχίζουν να επανακάμπτουν στις χώρες της Νοτιανατολικής Ευρώπης.
Η σταθερότητα του χρηματοπιστωτικού μας συστήματος θα καταστήσει πιο εύκολη την πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Η επανεκκίνηση στην οικονομική δραστηριότητα είναι το ζητούμενο και οι ενδείξεις είναι ότι η παροχή ρευστότητας από τις τράπεζες, με πρόσθετη εισροή σημαντικών κεφαλαίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έχει ξεκινήσει, με προτεραιότητα σε ανταγωνιστικές επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό.
Αποκρατικοποιήσεις
Για φέτος αναμένονται να ολοκληρωθούν αποκρατικοποιήσεις, που θα συνεισφέρουν έσοδα ύψους 2,6 δισ. Άμεσες προτεραιότητες που συγκεντρώνουν και έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον είναι οι ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ και ο ΟΠΑΠ.
Τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις.
Πρόκειται για τη δυνατότητα αποπληρωμής του ελληνικού χρέους, μέσω της τιτλοποίησης μελλοντικών εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις. Η αρχή θα γίνει για τα κεφάλαια που δανείστηκε η Ελλάδα για να ολοκληρώσει το πρόγραμμα επαναγοράς των ελληνικών ομολόγων ύψους 11,3 δισ. ευρώ.
Η συγκεκριμένη μέθοδος, προσπαθούμε να εφαρμοστεί στο μέλλον για την εξόφληση και άλλων χρεών, ενώ στην παρούσα φάση τα περιουσιακά στοιχεία, που θα αξιοποιηθούν κατ’ αυτό τον τρόπο, είναι τα ακίνητα του Δημοσίου.
Το όφελος από τη διαδικασία αυτή θα είναι διπλό:
Πρώτον, θα μειώνεται το χρέος και θα μπορεί να διασφαλίζεται η ταμειακή ρευστότητα του Δημοσίου, που τα τελευταία χρόνια αποτελεί το σημαντικότερο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας και δεύτερον θα υπάρχει ισχυρό κίνητρο για την ολοκλήρωση των αποκρατικοποιήσεων.
Αξιοποίηση Δημόσιας Περιουσίας
Η επιτάχυνση της αξιοποίησης της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητα της Κυβέρνησης, ώστε να ενισχυθεί η ελληνική οικονομία από τα αναμενόμενα αναπτυξιακά οφέλη.
Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) υλοποιεί ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου.
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιοποίησης της έκτασης της Κασσιώπης στην Κέρκυρα, η οποία αποτελεί την πρώτη άμεση 100% διεθνή επένδυση σε δημόσια γη, τα τελευταία 15 χρόνια.
Επίσης, υπογράφτηκε η συμφωνία αξιοποίησης του Διεθνούς Κέντρου Ραδιοτηλεόρασης (IBC).
Ταυτόχρονα, βρίσκονται σε εξέλιξη διαγωνιστικές διαδικασίες για την αξιοποίηση διαφόρων ακινήτων στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό.
Τέλος, η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών δημιούργησε ενιαίο Μητρώο όλης της ακίνητης περιουσίας φορέων του Δημόσιου Τομέα.
Τα στοιχεία του μητρώου αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία συνεχούς ενημέρωσής του, ώστε να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
Το μεγαλύτερο μέρος των ακινήτων προέρχεται από χαρτοφυλάκια 30 διαφορετικών φορέων του Δημοσίου και ανέρχεται σε περίπου 81.000 ακίνητα (μεταξύ των οποίων και αυτά που διαχειρίζεται η ΕΤΑΔ Α.Ε.).
Επενδυτικού χαρακτήρα νομοθετικές πρωτοβουλίες
Στη Βουλή κατατέθηκε προς κύρωση η ανανέωση της σύμβασης του Δημοσίου με την εταιρεία Kavala Oil, η οποία θα αποφέρει στο Δημόσιο έσοδα της τάξης των 220 εκ ευρώ, έως το 2023.
Είναι μια σημαντική συμφωνία τόσο για την εθνική οικονομία, όσο και για την τοπική κοινωνία της Καβάλας, σε μια περίοδο που είναι επιτακτική η εκμετάλλευση κάθε πλουτοπαραγωγικού πόρου της χώρας.
Επίσης, τις επόμενες μέρες κατατίθεται στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών, νομοσχέδιο που αξιοποιεί επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης μέσω του χρηματιστηρίου, ικανά να διαμορφώσουν ένα αξιόλογο περιβάλλον μεταφοράς επενδυτικών πόρων στον παραγωγικό ιστό της Ελλάδας.
Παράλληλα, εκσυγχρονίζεται το νομικό πλαίσιο που διέπει τις εταιρίες επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία, με σκοπό την μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων, που προσφέρει η χρηματιστηριακή αγορά για την προσέλκυση επενδύσεων.
Ενημέρωση για τα δημόσια οικονομικά:
Εκτέλεση Προϋπολογισμού 2012 και Ιανουαρίου 2013
Τα διαθέσιμα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για το 2012 δείχνουν ότι η προσπάθεια δημοσιονομικής εξυγίανσης, προσαρμογής και πειθαρχίας εξελίσσεται ικανοποιητικά, σύμφωνα με τους στόχους που έχουν τεθεί, διαμορφώνοντας τις απαραίτητες συνθήκες για τη σταθεροποίηση και τη σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας.
Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού για τον Ιανουάριο του 2013, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία:
Το πρωτογενές αποτέλεσμα ήταν πλεονασματικό και διαμορφώθηκε στα 398 εκατ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 33 εκατ. ευρώ τον περυσινό Ιανουάριο.
Το ισοζύγιο του Κρατικού Προϋπολογισμού ήταν επίσης θετικό. Το πλεόνασμα διαμορφώθηκε στα 159 εκατ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 490 εκατ. ευρώ τον περυσινό Ιανουάριο.
Οι δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού ανήλθαν στα 4,3 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1,1 δισ. ευρώ, τόσο έναντι του στόχου όσο και έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα.
Οι πρωτογενείς δαπάνες, που αποτελούν τον κύριο δείκτη της αποτελεσματικότητας της προσπάθειας περιορισμού των δαπανών του Κρατικού Προϋπολογισμού, παρουσιάζουν μείωση κατά 19% έναντι του περυσινού Ιανουαρίου.
Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού και του Τακτικού Προϋπολογισμού, αν και μειωμένα σε σχέση με το 2011, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι η είσπραξη των τελών κυκλοφορίας ολοκληρώθηκε εντός του 2012 σε αντίθεση με πέρυσι, διατηρούνται στο επίπεδο των στόχων που είχαν τεθεί.
Βέβαια, τα έσοδα προ επιστροφής φόρων είναι μειωμένα κατά 241 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου για εφέτος (ή κατά 5,2% τον Ιανουάριο), κυρίως λόγω της υστέρησης των έμμεσων φόρων.
Πράγματι, στο σκέλος των εσόδων απαιτείται προσοχή και εντατικοποίηση της προσπάθειας.
Τέλος, οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), είναι υψηλότερες έναντι του περυσινού Ιανουαρίου (67 εκατ. ευρώ εφέτος, από 49 εκατ. ευρώ πέρυσι), παρά το γεγονός ότι μεγάλο μέρος των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Προγράμματος εξοφλήθηκε μέσα στο 2012.
Προϋπολογισμός 2013
Για το έτος 2013, η κυβέρνηση στοχεύει να πετύχει πρωτογενώς ισοσκελισμένο κρατικό προϋπολογισμό (γενική κυβέρνηση).
Μάλιστα, εφαρμόζοντας τα μέτρα που προβλέφθηκαν στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, το πρωτογενές αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης αναμένεται να διαμορφωθεί σε πλεόνασμα ύψους 0,3% του ΑΕΠ. Η επίδοση αυτή αναμένεται να είναι η καλύτερη στην Ευρωζώνη.
Το μεγαλύτερο μέρος, της δημοσιονομικής προσαρμογής για το 2013, προέρχεται, όπως και το 2012, από το σκέλος των δαπανών.
Οι συνολικές δαπάνες του Τακτικού Προϋπολογισμού προβλέπεται να διαμορφωθούν σε 55.802 δισ ευρώ, μειωμένες σχεδόν κατά 10% σε σχέση με τις αντίστοιχες εκτιμήσεις για το 2012.
Το Ισοζύγιο Πληρωμών
Το 2013 χρονιά ισοσκελισμού
Το πιο σημαντικό επίτευγμα για την ελληνική οικονομία είναι η εντυπωσιακή μείωση του ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών από το 15% το 2008 σε επίπεδα κάτω του 2% για το 2012.
Το 2013 είναι το έτος κατά το οποίο, η ελληνική οικονομία θα κάνει ένα τεράστιο βήμα για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας και την εξωστρέφεια της.
Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε στο πολύ χαμηλό -1,64% του ΑΕΠ στο 11μηνο.’12, έναντι -7,97% του ΑΕΠ στο 11μηνο.’11.
Αν αυτή η τάση συνεχιστεί, τότε είναι πιθανό το 2013 να είναι το πρώτο έτος, μετά από δεκαετίες, που το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών μας, μετά από τις κατάλληλες προσαρμογές, θα είναι περίπου ισοσκελισμένο.
Εμπορικό ισοζύγιο εκτός καυσίμων και πλοίων
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου, εκτός καυσίμων και πλοίων, κατά -32,61% στο 11μηνο’12.
Η μείωση αυτή οφείλεται όχι μόνο στη μείωση των εισαγωγών αλλά και στην αύξηση των εξαγωγών αγαθών, εκτός καυσίμων και πλοίων, κατά 2,42%. Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές αγαθών συνεχίζουν να αυξάνονται, παρά τη μεγάλη πτώση των αντίστοιχων εισαγωγών. Αυτό σημαίνει ότι η εγχώρια προστιθέμενη αξία των εξαγωγών πολλαπλασιάζεται τα δύο τελευταία χρόνια.
Ξένες Άμεσες Επενδύσεις
Είναι σημαντικό να σταθούμε και στον τομέα των Ξένων Άμεσων Επενδύσεων, όπου σημειώθηκε καθαρή εισροή ύψους € 1,71 δισ. στο 11μηνο’12, έναντι καθαρής εκροής € 2,31 δισ. στο 11μηνο’11.
Το μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της εισροής (€ 1,66 δισ.) προέρχεται από ξένες εταιρίες, που λειτουργούν στην Ελλάδα.
Ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και αναπτυξιακό πρότυπο
Γνωρίζουμε βεβαίως πολύ καλά ότι η μείωση του ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών οφείλεται και στη σοβαρή πτώση της ιδιωτικής κατανάλωσης και γενικότερα της βαθιάς ύφεσης, που βιώνει η πραγματική οικονομία.
Ωστόσο, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε μια πολύ βασική διάσταση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών:
Η σημαντική μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου, εκτός καυσίμων και πλοίων, σε συνδυασμό με την αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου των υπηρεσιών, σκιαγραφεί κάποιες διαστάσεις του νέου αναπτυξιακού προτύπου της χώρας, το οποίο δεν θα στηρίζεται σε τεχνητά αυξημένη εγχώρια ζήτηση, που ευνοεί την εισαγωγή καταναλωτικών προϊόντων, αλλά στην αξιοποίηση των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων, ώστε να εξάγουμε ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Η Ελλάδα έχει τις δυνάμεις να πρωταγωνιστήσει στο διεθνή οικονομικό στίβο, όχι μόνο στον τριτογενή τομέα, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν, παραδοσιακά, ο τουρισμός και η ναυτιλία αλλά και στον τομέα της δευτερογενούς παραγωγής. Μάλιστα, παρατηρείται αύξηση των βιομηχανικών παραγγελιών για εξαγωγές μεταλλικών προϊόντων, φαρμακευτικών προϊόντων και σκευασμάτων, μηχανημάτων και ειδών εξοπλισμού, χημικών προϊόντων, μηχανοκίνητων οχημάτων και προϊόντων από χαρτί.
Φορολογική Μεταρρύθμιση
Τι κάναμε
1.Αντικαταστήσαμε τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων από τον σημαντικά απλούστερο Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών.
2.Θεσπίσαμε τον, αυξημένων προσόντων, Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων πενταετούς θητείας.
3.Προχωρήσαμε αποφασιστικά στην αναδιοργάνωση του φορολογικού και ελεγκτικού μηχανισμού, μέσω των συγχωνεύσεων των Δ.Ο.Υ. στοχεύοντας στη δημιουργία νέων ευέλικτων μονάδων, καθώς και την εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων για τη δραστηριοποίησή τους στον νευραλγικό τομέα των ελέγχων και για την ενίσχυση των Δικαστικών Τμημάτων.
4.Αναβαθμίζουμε σημαντικά τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, με απώτερο στόχο να μην απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών στις Δ.Ο.Υ.
5. Προχωρήσαμε σε διασταυρώσεις για όσους έχουν στείλει εμβάσματα στο εξωτερικό από το 2009 έως και σήμερα, ώστε να διερευνήσουμε αν τα ποσά αυτά δικαιολογούνται από τις φορολογικές τους δηλώσεις. 25.000 φορολογούμενοι κλήθηκαν με σημειώματα προς διεκπεραίωση των υποθέσεών τους και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη.
Τι θα κάνουμε
Με το επόμενο φορολογικό νομοσχέδιο, επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε ένα ενιαίο, απλό, σταθερό και αποτελεσματικό σύστημα, καταργώντας τις πολυάριθμες και αποσπασματικές νομοθετικές ρυθμίσεις.
Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να θέσουμε τις βασικές αρχές, τόσο στη φορολογία εισοδήματος, στη φορολογία κεφαλαίου, στον φόρο προστιθέμενης αξίας και στις ειδικές φορολογίες, που θα διέπουν από εδώ και πέρα τη λειτουργία του φορολογικού συστήματος.
1. Ακρογωνιαίος λίθος του νέου φορολογικού συστήματος είναι η θέσπιση και η εφαρμογή του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου, το οποίο θα περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για την κινητή και ακίνητη περιουσία των φορολογούμενων και μέσω του οποίου θα εντοπίζονται πολύ πιο εύκολα όλες οι πιθανές εστίες φοροδιαφυγής.
2.Εξετάζουμε την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών για μια σειρά συναλλαγών.
3. Θα τροποποιηθεί το πλαίσιο για τις φορολογικές ποινές, με έμφαση στην κατάργηση προστίμων και τον περιορισμό των προσαυξήσεων.
4. Βασικός μας στόχος είναι να καταστήσουμε μεσομακροπρόθεσμα τις Δ.Ο.Υ. κυρίως ελεγκτικά κέντρα. Το στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε είναι να μη χρειάζεται να πηγαίνει ο πολίτης, ο φοροτεχνικός ή ο λογιστής στη Δ.Ο.Υ., παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
ΕΣΠΑ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Είμαι ένθερμος υποστηρικτής της άποψης ότι παράλληλα με τις προσπάθειες άμεσης δημοσιονομικής σταθερότητας της χώρας και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των εγχώριων παραγομένων αγαθών και υπηρεσιών, πρέπει να ληφθούν στρατηγικές αποφάσεις για το που θέλουμε να οδηγήσουμε τη χώρα μακροπροθέσμως.
Πρέπει στην ουσία να συμφωνήσουν ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας στις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, που θα αναληφθούν σε επίπεδο τομέων και κλάδων της οικονομίας, δηλαδή να υπάρξει συμφωνία για την εφαρμογή ενός Ελληνικού Προγράμματος Ανάπτυξης, θέση την οποία είχα πρωτοδιατυπώσει ως Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, πριν από τρία περίπου χρόνια.
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει επίσης να σχεδιαστεί το νέο ΕΣΠΑ (2014-2020) με βάση τις προτεραιότητες και τις κατευθυντήριες γραμμές του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης.
Για αυτό το λόγο, μαζί με τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη, αναθέσαμε στο ΚΕΠΕ και το ΙΟΒΕ, μια μελέτη με τρία θέματα:
• Πώς θέλουμε να είναι η ελληνική οικονομία το 2020. Αυτό αφορά τα μακροοικονομκά στοιχεία.
• Ποιοι κλάδοι θα τραβήξουν το «κάρο» της ανάπτυξης τα επόμενο χρόνια μέχρι το 2020.
• Με τι τρόπο θα φτάσουμε εκεί.
Αυτό το κάνουμε πρώτον για να δούμε ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, δηλαδή πώς πρέπει να είναι το αναπτυξιακό μας πρότυπο.
Το δεύτερο, όμως, και πιο βασικό είναι το νέο ΕΣΠΑ, το οποίο θέλουμε να στηρίζεται σε μια κατεύθυνση, την οποία θα μας δώσει αυτή η μελέτη.
Ληξιπρόθεσμα
Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2012, το σύνολο των δημόσιων φορέων και υπηρεσιών παρουσίαζε συνολικές απλήρωτες υποχρεώσεις του Δημοσίου ανέρχονταν σε δαπάνες 8,6 δισ. ευρώ, για τις οποίες έχουν παρέλθει 90 και πλέον ημέρες από την ημερομηνία που έπρεπε να εξοφληθούν.
Πέραν αυτών, καταγράφονται υποχρεώσεις από επιστροφές φόρων 738 εκατ. ευρώ.
Τα ποσά αυτά καταλαβαίνουμε όλοι ότι προκαλούν σημαντικό κόστος στην οικονομία και στους δικαιούχους ειδικότερα.
Στους στόχους του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής περιλαμβάνεται η άμεση μείωση του συνολικού ύψους των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, με τρόπο που να διασφαλίζεται ότι δεν θα σωρεύονται νέες ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις στο μέλλον.
Μέχρι σήμερα, έχει ολοκληρωθεί η χρηματοδότηση αιτημάτων ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι δεν έχουν επικαιροποιηθεί τα στοιχεία για τις επιστροφές επιπλέον φόρων ύψους 553 εκατ. Ευρώ, τα οποία θα αυξήσουν το ποσό.
Το σύνολο των αιτημάτων χρηματοδότησης, που έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε διαδικασία ολοκλήρωσης, διαμορφώνεται περίπου στα 3 δισ. ευρώ. Και εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθούν εντός Φεβρουαρίου.
Σε κάθε περίπτωση, ο προγραμματισμός του Υπουργείου Οικονομικών είναι η αποπληρωμή οφειλών ύψους 3,5 δισ. ευρώ να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 1ου τριμήνου του 2013.

olympia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου