Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Μήπως το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" μετονομαστεί σε "Μωάμεθ ο Πορθητής";


Το βατερλό(!) του Χατζηδάκη για το «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Τι θα συμβεί εάν οι Καναδοί πουλήσουν το αεροδρόμιο σε Τούρκους;

«Χαμένος στο διάστημα» εμφανίστηκε προχθές ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, όταν παρουσίασε ως δείγμα «εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα τη συμφωνία της γερμανικής Hochtief για πώληση του μεριδίου της (26,6%) στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην καναδική PSP.

Την ίδια ώρα που τιναζόταν στον αέρα το σχέδιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για πώληση του μεριδίου που κατέχει το Δημόσιο (55%) στο αεροδρόμιο και λίγες ημέρες πριν από την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά στο Πεκίνο (οι Κινέζοι είχαν δείξει έκδηλο ενδιαφέρον για το «Ελευθέριος Βενιζέλος»), ο κ. Χατζηδάκης πανηγύριζε! Δήλωνε, μάλιστα, ότι η φυγή των Γερμανών, χωρίς κατά τις πληροφορίες να τηρήσουν βασικούς όρους της σύμβασης που έχουν υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο, «βοηθά στην προσπάθεια για προσέλκυση επενδυτών»!

Δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση της Hochtief για πώληση της Hochtief Airport (διαχειρίζεται το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και άλλα πέντε αεροδρόμια), παραμένουν αναπάντητα σοβαρά ερωτήματα.
Ο κ. Χατζηδάκης και ο συναρμόδιος υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας (ο οποίος φρόντισε να κρυφτεί, μολονότι είχε συναντηθεί δύο φορές με κινεζικούς ομίλους που ενδιαφέρονται για το αεροδρόμιο της Αθήνας) καλούνται να απαντήσουν στα εξής:...

Πώς θα αποφύγουν την παγίδα που τους έστησαν οι Γερμανοί, αφού το τίμημα που πληρώνουν τώρα οι Καναδοί στην ουσία καθορίζει και το τίμημα που θα πληρώσουν οι αγοραστές του ποσοστού του Δημοσίου;
Είχαν λάβει γραπτές διαβεβαιώσεις από τη Hochtief για από κοινού πώληση του ποσοστού (Δημοσίου και γερμανικού ομίλου) σε τρίτο επενδυτή;

Αν είχαν λάβει προφορικές, γιατί δεν τις ζήτησαν και γραπτώς ή μήπως ξέχασαν να το επισημάνουν οι ακριβοπληρωμένοι σύμβουλοι και τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ;
Επίσης, γιατί δεν ενεργοποιείται η σχετική ρήτρα της συμφωνίας αναφορικά με τη μη τήρηση των συμφωνηθέντων;

Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης (λήγει το 2026) το Ελληνικό Δημόσιο είχε δικαίωμα πρώτης άρνησης στην περίπτωση που οι Γερμανοί πωλούσαν το ποσοστό τους. Δηλαδή, η Hochtief έπρεπε πρώτα να απευθυνθεί στο Δημόσιο και μόνο αν το τελευταίο δεν αγοράσει το ποσοστό της, θα μπορούσε να κινηθεί προς τρίτους επενδυτές. Σύμφωνα με εξακριβωμένες πληροφορίες, δεν υπήρξε καμία σχετική ερώτηση προς το Ελληνικό Δημόσιο, με τους αρμοδίους σε ΤΑΙΠΕΔ και υπουργεία να περιμένουν την από κοινού πώληση! Ακόμα και στην ελληνική Βουλή είχε αναφερθεί ότι ξεκινούν οι συζητήσεις με τους Γερμανούς, ώστε να βρεθεί κοινή φόρμουλα. Εχουν άραγε ενημερώσει οι κ. Χατζηδάκης και Στουρνάρας τους Καναδούς για τους όρους της σύμβασης; Ή θα συνεχίσουν τους πανηγυρισμούς περί επενδύσεων την ίδια στιγμή που πωλείται μερίδιο της εταιρίας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών», χωρίς να ερωτηθεί ο βασικός μέτοχος και κάτοχος του 55% των μετοχών;

Η διαχείριση της Hochtief στο αεροδρόμιο με τις υψηλές χρεώσεις ζημίωσε τον ελληνικό τουρισμό, όπως παραδέχονται στην αγορά και στην κυβέρνηση. Τώρα ο κ. Χατζηδάκης πανηγυρίζει που φεύγει με μεγάλα κέρδη και αφήνει το ΤΑΙΠΕΔ στα κρύα του λουτρού.



Σχόλιο ιστολογίου: To ότι η Ελλάδα έχει γίνει τόπος του "μπάτε σκύλοι κι αλέστε", δε νομίζουμε πως χωράει καμία αμφιβολία, μετά και τις τελευταίες "εξελίξεις" στο θέμα του αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος" και την εξαφάνιση του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού κ. Χατζηδάκη (ναι, αυτού που έφαγε τις ψιλές του και φαίνεται πως εκδικείται την Ελλάδα γι αυτό που του συνέβη). Εμείς δεν είμαστε ούτε ειδικοί αναλυτές, ούτε έχουμε πρόσβαση στα οικονομικά για να ελέγξουμε τα ανοίγματα ή τα διαφυγόντα κεφάλαια από την Hochtief, παρά το γεγονός ότι κανένα κυβερνητικό στέλεχος δεν αρνήθηκε τα όσα έχουν προ καιρού δημοσιοποιηθεί για τις περίεργες σχέσεις μεταξύ ελληνικών κυβερνήσεων και της Hochtief ή γενικότερα γερμανικών επιχειρήσεων.

Απλά, θα θέλαμε να ρωτήσουμε, αφού οι Καναδοί κάτι είδαν και επένδυσαν στο Ελευθέριος Βενιζέλος, τι είναι αυτό που είδαν οι Γερμανοί και έφυγαν από το αεροδρόμιο, το οποίο παρεπιμπτόντως κατέστησαν ως αεροδρόμιο αποφυγής για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της ανατολικής Μεσογείου.

Τι "είδαν", λοιπόν, οι Γερμανοί και πούλησαν άρον – άρον και χωρίς καν να ειδοποιήσουν την κυβέρνηση Σαμαρά για το τι πρόκειται να κάνουν; Μήπως είδαν κάτι πάρα πολύ άσχημο που έρχεται καλπάζοντας προς την Ελλάδα; Ή μήπως ο κάθε Χατζηδάκης θέλει να πιστέψουμε πως οι γερμανικές επιχειρήσεις δεν συμβουλεύονται ποικιλοτρόπως την γερμανική κυβέρνηση για επενδύσεις που γίνονται εκτός της Γερμανίας;

Η δεύτερη και καταλυτική ερώτηση είναι: Τώρα που το καναδικό fund απέκτησε το Ελευθέριος Βενιζέλος, τι είναι αυτό που θα εμποδίσει τους Καναδούς επενδυτές να το πουλήσουν εάν τους δοθεί ένα καλό αντίτιμο; Ποιος και πως μπορεί να εμποδίσει τους Καναδούς να πουλήσουν το αεροδρόμιο σε κάποιον τούρκο «επιχειρηματία»;
Πώς θα αντιδράσει η κυβέρνηση Σαμαρά εάν συμβεί κάτι τέτοιο;

Πώς θα αντιδράσει η κυβέρνηση Σαμαρά εάν υψωθεί τουρκική σημαία στο Ελευθέριος Βενιζέλος ή εάν ο τούρκος «επιχειρηματίας» αγοραστής αποφασίσει να το μετονομάσει σε αεροδρόμιο «Κεμάλ Ατατούρκ» ή «Μωάμεθ ο Πορθητής»;
Ερωτήσεις κάνουμε, απαντήσεις από τους υπεύθυνους δεν περιμένουμε, επειδή δεν υπάρχουν ούτε απαντήσεις ούτε υπεύθυνοι κυβερνώντες. Παρ’ όλα αυτά, πολύ ευχαρίστως περιμένουμε τις δικές σας απόψεις – σχολιασμούς, για ένα θέμα που έχει ζημιώσει οικονομικά την Ελλάδα σε τεράστιο βαθμό, ενώ ενδέχεται να αποτελέσει εθνική πληγή εάν υπάρξουν οι εξελίξεις που προαναφέραμε...


http://kostasxan.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου