Πλήθος ερωτηματικών προκαλεί η αποκάλυψη ότι η πρώην υπουργός και
Κοινοτική Επίτροπος, Άννα Διαμαντοπούλου, καθώς και μια πλειάδα άλλων
Ευρωπαίων πολιτικών, όπως ο Μάριο Μόντι, ο Γκίντερ Φερχόιγκεν, ο Ντε
Παλάθιο κ.α. ήταν λομπίστες πολυεθνικών της πολεμικής βιομηχανίας, των
πετρελαϊκών και των χρηματιστηριακών. Η σημερινή αποκάλυψη της iTabloid,
ξετυλίγεται στις...
σελίδες 139-140 του βιβλίου ” Η βιοπολιτική του ολοκληρωτισμού” (2008), στο οποίο ο αντιπρύτανης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, καθηγητής κος Κώστας Γουλιάμος γράφει:
“Ο Slijper (2005) δημοσίευσε μια σημαντική έκθεση-μελέτη για λογαριασμό του Ολλανδικού Transnational Institute.
Στα πορίσματα της μελέτης αποκαλύπτεται ξεκάθαρα ο ρόλος ορισμένων εν ενεργεία “επιφανών” ευρωπαίων πολιτικών και επιτρόπων που λειτουργούσαν ως προκεχωρημένα σημεία προώθησης (λομπίστες) του συμπλέγματος “πολεμικής βιομηχανίας-πετρελαικών εταιρειών-χρηματιστηριακού κεφαλαίου” στις Βρυξέλες.
Ανατρέχοντας στο κείμενο της έκθεσης ” The emerging EY Military – Industrial Complex Arms industry lobbying in Brussels, (Frank Slijper) Transnational Institute”, στη σελίδα 19, διαβάζουμε:
“Τον Ιανουάριο του 2003, αντιδρώντας σε μια πρόταση από τη βιομηχανία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθιέρωσε μια «Συμβουλευτική Ομάδα Υψηλού Επιπέδου», την οποία ονόμασε Πρωτοβουλία Leader SHIP 2015 , με στόχο την εξεύρεση τρόπων να εξασφαλίσει -την περαιτέρω ανάπτυξη-, την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας και βιομηχανίας επισκευής πλοίων. Η συμβουλευτική ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματα των εργασιών της στις 28 Οκτωβρίου 2003, παραθέτοντας 30 συστάσεις σε τομείς που κυμαίνονται από τις εμπορικές πολιτικές στη βιομηχανική ενοποίηση. Σε σύγκριση με την Ομάδα Προσωπικοτήτων και το Star 21, τα μέλη της Leader SHIP 2015 έχουν ένα πιο διαφοροποιημένο background, υπό την έννοια ότι ο τομέας των εμπορικών πλοίων, ξεπερνά τη ναυτική πλευρά της βιομηχανίας. Παρ ‘όλα αυτά, οι περισσότερες εταιρείες συμμετέχουν και στα δύο, με κάποιες να είναι κυρίως στρατιωτικές, και άλλες κυρίως πολιτικές. Izar (Ισπανία), η Fincantieri στην Ιταλία), Blohm + Voss (Γερμανία) και Damen Shipyards (Ολλανδία) αντιπροσωπεύουν εταιρείες με σημαντικές στρατιωτικές παραγγελίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σημαντικά ναυπηγεία όπως HDW-ThyssenKrupp (είχαν τότε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά), DCN και BAE Systems δεν είναι ανάμεσα στους συμμετέχοντες, αν και τα συμφέροντά τους εξυπηρετούνται προφανώς καλά ναυλοσυνεργάτες τους στο Leader SHIP 2015 (βλ. παρακάτω).
Εκτός από τους Liikanen και Busquin, οι Επίτροποι για τις Μεταφορές και την Ενέργεια (De Palacio), Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων (Διαμαντοπούλου), Εμπορίου (Lamy), Ανταγωνισμό (Monti) και τη Διεύρυνση (Φερχόιγκεν) ήταν μέλη της Leader SHIP 2015. Στρογγυλοποιώντας σε αριθμούς (μέλη) ήταν δύο ευρωβουλευτές (Pöttering και Westendrop y Cabeza), καθώς και ο Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταλλουργών”.
Ακολουθεί το πρωτότυπο κείμενο της έκθεσης:
“Nevertheless, most companies are involved in both, with some being predominantly military, and others mostly civil. Izar (Spain), Fincantieri Italy), Blohm + Voss (Germany) and Damen Shipyards (The Netherlands) represent companies with substantial military orders. Remarkably, major naval shipbuilders like HDW-ThyssenKrupp, DCN and BAE Systems are not participants, though their interests are apparently served well by their naval colleagues in Leader SHIP 2015 (see below).
Aside from Liikanen and Busquin, the Commissioners for Transport & Energy (De Palacio), Employment &Social Affairs (Diamantopoulou), Trade (Lamy), Competition (Monti) and Enlargement (Verheugen) were members of Leader SHIP 2015. Rounding out the numbers were two MEP’ s (Pottering and Westendrop Y Cabeza), as well as the Secretary General of the European Metalworkers’ Federation”.
www.itabloid.gr
σελίδες 139-140 του βιβλίου ” Η βιοπολιτική του ολοκληρωτισμού” (2008), στο οποίο ο αντιπρύτανης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, καθηγητής κος Κώστας Γουλιάμος γράφει:
“Ο Slijper (2005) δημοσίευσε μια σημαντική έκθεση-μελέτη για λογαριασμό του Ολλανδικού Transnational Institute.
Στα πορίσματα της μελέτης αποκαλύπτεται ξεκάθαρα ο ρόλος ορισμένων εν ενεργεία “επιφανών” ευρωπαίων πολιτικών και επιτρόπων που λειτουργούσαν ως προκεχωρημένα σημεία προώθησης (λομπίστες) του συμπλέγματος “πολεμικής βιομηχανίας-πετρελαικών εταιρειών-χρηματιστηριακού κεφαλαίου” στις Βρυξέλες.
Ανατρέχοντας στο κείμενο της έκθεσης ” The emerging EY Military – Industrial Complex Arms industry lobbying in Brussels, (Frank Slijper) Transnational Institute”, στη σελίδα 19, διαβάζουμε:
“Τον Ιανουάριο του 2003, αντιδρώντας σε μια πρόταση από τη βιομηχανία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθιέρωσε μια «Συμβουλευτική Ομάδα Υψηλού Επιπέδου», την οποία ονόμασε Πρωτοβουλία Leader SHIP 2015 , με στόχο την εξεύρεση τρόπων να εξασφαλίσει -την περαιτέρω ανάπτυξη-, την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας και βιομηχανίας επισκευής πλοίων. Η συμβουλευτική ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματα των εργασιών της στις 28 Οκτωβρίου 2003, παραθέτοντας 30 συστάσεις σε τομείς που κυμαίνονται από τις εμπορικές πολιτικές στη βιομηχανική ενοποίηση. Σε σύγκριση με την Ομάδα Προσωπικοτήτων και το Star 21, τα μέλη της Leader SHIP 2015 έχουν ένα πιο διαφοροποιημένο background, υπό την έννοια ότι ο τομέας των εμπορικών πλοίων, ξεπερνά τη ναυτική πλευρά της βιομηχανίας. Παρ ‘όλα αυτά, οι περισσότερες εταιρείες συμμετέχουν και στα δύο, με κάποιες να είναι κυρίως στρατιωτικές, και άλλες κυρίως πολιτικές. Izar (Ισπανία), η Fincantieri στην Ιταλία), Blohm + Voss (Γερμανία) και Damen Shipyards (Ολλανδία) αντιπροσωπεύουν εταιρείες με σημαντικές στρατιωτικές παραγγελίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σημαντικά ναυπηγεία όπως HDW-ThyssenKrupp (είχαν τότε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά), DCN και BAE Systems δεν είναι ανάμεσα στους συμμετέχοντες, αν και τα συμφέροντά τους εξυπηρετούνται προφανώς καλά ναυλοσυνεργάτες τους στο Leader SHIP 2015 (βλ. παρακάτω).
Εκτός από τους Liikanen και Busquin, οι Επίτροποι για τις Μεταφορές και την Ενέργεια (De Palacio), Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων (Διαμαντοπούλου), Εμπορίου (Lamy), Ανταγωνισμό (Monti) και τη Διεύρυνση (Φερχόιγκεν) ήταν μέλη της Leader SHIP 2015. Στρογγυλοποιώντας σε αριθμούς (μέλη) ήταν δύο ευρωβουλευτές (Pöttering και Westendrop y Cabeza), καθώς και ο Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταλλουργών”.
Ακολουθεί το πρωτότυπο κείμενο της έκθεσης:
“Nevertheless, most companies are involved in both, with some being predominantly military, and others mostly civil. Izar (Spain), Fincantieri Italy), Blohm + Voss (Germany) and Damen Shipyards (The Netherlands) represent companies with substantial military orders. Remarkably, major naval shipbuilders like HDW-ThyssenKrupp, DCN and BAE Systems are not participants, though their interests are apparently served well by their naval colleagues in Leader SHIP 2015 (see below).
Aside from Liikanen and Busquin, the Commissioners for Transport & Energy (De Palacio), Employment &Social Affairs (Diamantopoulou), Trade (Lamy), Competition (Monti) and Enlargement (Verheugen) were members of Leader SHIP 2015. Rounding out the numbers were two MEP’ s (Pottering and Westendrop Y Cabeza), as well as the Secretary General of the European Metalworkers’ Federation”.
www.itabloid.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου