Μετά τις κάμερες νέο ράπισμα στήν Κυβέρνηση από τήν Αρχή Προστασίας
Προσωπικών Δεδομένων. Αντισυνταγματική η λήψη DNA καί οι ισόβιες βάσεις
γενετικών δεδομένων, ακόμα καί αθώων!...
Τέσσερις ημέρες μετά τη γνωμοδότηση-κόλαφο για την αντισυνταγματική επιβολή της 24ωρης λειτουργίας των καμερών, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων καταφέρει νέο πλήγμα στις ρυθμίσεις που θεσπίζουν ισόβια βάση δεδομένων DNA, ακόμη και ατόμων που έχουν αθωωθεί!
Αποφαίνεται ότι παραβιάζουν το Σύνταγμα, καταργούν το τεκμήριο της αθωότητας και είναι αντίθετες με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αφήνοντας, έτσι, χωρίς κανένα νομιμοποιητικό έρεισμα την πολιτική Μαρκογιαννάκη.
Στην 36σέλιδη γνωμοδότηση τονίζεται ότι η υποχρεωτική συλλογή γενετικού υλικού από υπόπτους, ακόμη και για την τέλεση πλημμελημάτων, δεν συνάδει με την αρχή της αναλογικότητας. Και αυτό διότι διευρύνεται ιδιαίτερα ο κατάλογος των αδικημάτων για την εξιχνίαση των οποίων επιτρέπεται η λήψη και ανάλυση γενετικού υλικού. Πρόκειται για όλα τα κακουργήματα και σχεδόν όλα τα πλημμελήματα του Ποινικού Κώδικα.
Και για αθωωθέντες
Το μέγεθος της κυβερνητικής αυθαιρεσίας αναδεικνύεται και από την πρόβλεψη για τη δημιουργία αρχείου γενετικών αποτυπωμάτων που θα τηρούνται μέχρι τον θάνατο του υπόπτου, ανεξαρτήτως εάν αθωώθηκε, καταδικάστηκε, είναι παιδί ή ενήλικος. Μόνο η βρετανική κυβέρνηση υιοθέτησε τέτοια σκληρά μέτρα, που όμως απορρίφθηκαν από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
«Η γενικότητα της ρύθμισης», αναφέρουν τα μέλη της Αρχής, «σε συνδυασμό με την έλλειψη ουσιαστικών κριτηρίων για την αποθήκευση των γενετικών αποτυπωμάτων, προσκρούει στην αρχή της αναλογικότητας και στην υποχρέωση αυξημένης προστασίας που υπέχει η πολιτεία έναντι των ανηλίκων και των καταδικασθέντων για επανένταξή τους. Ως προς τους αθωωθέντες, καταλύεται το τεκμήριο της αθωότητας».
Από διωκτικές αρχές
Καταδικάζουν, επίσης, τη ρύθμιση διότι δεν παρέχει θεσμικές εγγυήσεις ως προς τη λήψη δείγματος DNA, που πλέον δεν θα γίνεται με απόφαση του δικαστικού συμβουλίου, αλλά από τις διωκτικές αρχές, αλλά και ως προς την εποπτεία της Τράπεζας DNA που θα την έχει εισαγγελικός λειτουργός, ο οποίος όμως δεν διαθέτει ειδικές γνώσεις. Η Αρχή υπογραμμίζει ότι τυχόν αφαίρεση της εποπτείας του αρχείου από αυτήν θα προσέκρουε στο άρθρο 9Α του Συντάγματος και στην απόφαση πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης (2008/615 /ΔΕΥ).
Προτείνει δε τα εξής:
- Να προβλεφθεί ότι η γενετική ανάλυση επιτρέπεται εφ’ όσον η ταυτοποίηση του προσώπου δεν προκύπτει από άλλα αποδεικτικά μέσα.
- Να περιοριστεί ο κατάλογος των εγκλημάτων για τα οποία επιτρέπεται η λήψη και ανάλυση γενετικού υλικού μόνο στα κακουργήματα. Η άλλη λύση είναι να οριστεί ότι θα τηρούνται στο αρχείο τα γενετικά αποτυπώματα μόνο όσων κατηγορούνται για εγκλήματα ιδιαίτερης βαρύτητας (π.χ. κακουργήματα) ή και για εγκλήματα που στρέφονται κατά συγκεκριμένων έννομων αγαθών (π.χ. κατά της γενετήσιας ελευθερίας).
«Να διαγράφονται»
- Να διαγράφονται από το αρχείο τα γενετικά αποτυπώματα των προσώπων που αθωώθηκαν αμετάκλητα, να τηρούνται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μετά την έκτιση της ποινής για όσους καταδικάστηκαν αμετάκλητα και να μην τηρούνται καθόλου τα γενετικά αποτυπώματα των ανηλίκων έως 13 ετών.
- Να καθοριστούν οι προϋποθέσεις για την τήρηση των ταυτοποιητών γενετικών αποτυπωμάτων, ώστε να μην χρησιμοποιούνται για την εξιχνίαση άλλων εγκλημάτων πέραν όσων προβλέπονται στην τροπολογία.
- Να προβλεφθούν στον νόμο οι δημόσιες αρχές που θα έχουν πρόσβαση στο αρχείο, η υποχρέωση ενημέρωσης των πολιτών ότι τα αποτυπώματά τους θα αποθηκευθούν στο αρχείο, οι διαδικασίες διαγραφής και κλειδώματος των δεδομένων όταν αυτά δεν διαγράφονται, τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας του αρχείου.
- Να οριστεί ρητά ότι η λήψη γενετικού υλικού αποφασίζεται από το δικαστικό συμβούλιο ή τουλάχιστον από τον εισαγγελέα με ειδική διάταξη.
- Να προβλεφθεί η εποπτεία του αρχείου από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. *
Παξινός: Συνεχής συρρίκνωση των ατομικών δικαιωμάτων
Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών Δημήτρης Παξινός (φωτ. αριστερά) σε δήλωσή του προς την «Ε» αναφέρει:
«Ο Δικηγορικός Σύλλογος πρέπει να είναι ένα βήμα πιο μπροστά σ’ ό,τι αφορά στην προάσπιση τών από το Σύνταγμα κατοχυρωμένων ατομικών δικαιωμάτων, ασχέτως συγκυριών και σκοπιμοτήτων. Χωρίς φόβο και πάθος, αποβλέποντας στο μέλλον, με γνώμονα το κοινό καλό, όπως αυτό προσδιορίζεται με βάση τους υφιστάμενους κανόνες δικαίου και τους παραδεδεγμένους κανόνες κοινής λογικής.
Η ψηφισθείσα αυτή τροπολογία ουδεμία πρόνοια λαμβάνει ώστε η λήψη των δειγμάτων DNA να γίνεται υπό συνθήκες και προϋποθέσεις σεβασμού της προσωπικότητας του υπόχρεου.
Η σοβαρότερη αντίρρησή μας, πέραν της αντίθεσής μας στην τήρηση αρχείου, είναι η γενίκευση της λήψης υλικού DNA για οποιοδήποτε αδίκημα, ακόμη και για πλημμελήματα καθαρά τυπικού χαρακτήρα. Η συνταγματική αρχή της αναλογικότητας επιβάλλει στον νομοθέτη να περιορίσει τη λήψη υλικού DNA μόνο σε σοβαρά κακουργήματα, όπως ανθρωποκτονία, οργανωμένο έγκλημα, ναρκωτικά κ.λπ., καθώς και σε εκείνα τα αδικήματα που εκ της φύσεώς τους η λήψη, σύγκριση και αξιοποίηση του γενετικού υλικού είναι αναγκαία για τη διαπίστωση του δράστη ερευνουμένης τελεσθείσας πράξεως για την οποία ήδη έχει ασκηθεί ποινική δίωξη, στοιχούμενος και προς την προαναφερθείσα αρχή της αναλογικότητας του Συντάγματος και της προστασίας και σεβασμού της προσωπικότητας του ατόμου.
Το κλίμα της εποχής, λόγω αύξησης της εγκληματικότητας και του φόβου των πολιτών, ασφαλώς «προσφέρεται» για λήψη μέτρων αυστηρών, με αντίστοιχη όμως συνεχή συρρίκνωση των ατομικών δικαιωμάτων.
Ομως, η ενίσχυση των ατομικών δικαιωμάτων ενδυναμώνει την αυτοπεποίθηση και το δημοκρατικό φρόνημα κάθε πολίτη στην ορθή αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος και αυτό είναι το βέλτιστο».
Τράπεζα DNA στην ΕΛ.ΑΣ. και πρόσβαση των ΗΠΑ στα δεδομένα της. Ανεξέλεγκτο γενετικό φακέλωμα.
Στίς 07 Αυγούστου τού 2009 ψηφίστηκε ‘από τήν Κυβέρνηση τής Νέας Δημοκρατίας ό Νομος ύπ.αριθ. 3783 – ΦΕΚ 136/τ.Α’/07.08.2009,
Ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και άλλες διατάξεις.
Στό άρθρο 12 ‘αναφέρονται τά παρακάτω :
Παράγραφος 1
… λειτουργία ειδικών τεχνικών μέσων καταγραφής ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους για τη διαφύλαξη της ασφάλειας του κράτους, της ‘αμυνας, της δημόσιας ‘ασφάλειας, για την ‘οποία είναι ‘αρμόδια, και ιδίως για την προστασία προσώπων καί πραγμάτων …
Παράγραφος 3
Όταν υπάρχουν σοβαρέςενδείξεις ότι ένα πρόσωπο έχει τελέσει κακούργημα ή πλημμέλημα που τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) μηνών, οι διωκτικές αρχές λαμβάνουν υποχρεωτικά γενετικό υλικό για ανάλυση του δεοξυριβονουκλεικού οξέος (Deoxyribonucleic Acid − DNA) προς το σκοπό της διαπίστωσης της ταυτότητας του δράστη του ‘εγκλήματος αυτού.
Κατεβάστε όλο τόν Νόμο ’εδώ :
Νομος ύπ.αριθ. 3783 – ΦΕΚ 136/τ.Α’/07.08.2009, Ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και άλλες διατάξεις.pdf
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Στήν Παράγραφο 1 τού άρθρου 12 ‘ορίζεται η : ” λειτουργία ειδικών τεχνικών μέσων καταγραφής ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους ” . Γιά μία ‘ακόμη φορά ’αποδεικνύεται μέ τόν πιό ξεκάθαρο τρόπο ότι έχει καταργηθεί πρό πολλού η βασική έννοια τής ‘ιδιωτικότητας καί τό ‘απαραβίαστο τής ‘ελευθερίας στήν δημόσια ζωή. Πλέον είμαστε καί μέ νομική βούλα έρμαια κάθε ”ματάκια” καί κάθε κρατικου ή μή ”χαφιέ”. Τό κράτος λοιπόν μάς θεωρεί όλους ύποπτους, άρα άξιους συνεχούς παρακολούθησης.
Δέν είναι καθόλου τυχαία άλλωστε η ‘ανάδυση σέ πολλές χώρες τού πλανήτη ‘εξαθλιωτικών καί χαφιεδίστικων ‘εκπομπών, ‘οπως καί τό Έλληνικό Big Brother. H μαζική Παγκόσμια προπαγάνδα, στήν προσπάθεια της νά διαφθείρει κάθε βασική έννοια άξιοπρέπειας καί νά ‘αποκτήσει τόν νοητικό καί ψυχικό έλεγχο τών ‘ανθρώπων, προσπαθεί μέσα ‘από τέτοιες άθλιας ‘υποστάθμης ‘εκπομπές νά ‘αντικαταστήσει τό ίδεολόγημα σκέφτομαι άρα ‘υπάρχω μέ τό φαίνομαι – παρακολουθούμαι άρα υπάρχω. Έπίσης ‘επαναπροωθεί τό γνωστό : ‘ο Θάνατος σου, η ζωή μου, πάνω στό οποίο βασίζεται ό σύγχρονος Καπιταλισμός (Καπιταλισμός Καζίνο ή Καννιβαλικός Καπιταλισμός, όπως έχει εύστοχα όνομαστεί ‘από τούς πιό ‘επιφανείς οικονομολόγους όπως ό John Galbraith).
Στήν Παράγραφο 3 τού άρθρου 12 όρίζεται ότι : Όταν ‘υπάρχουν σοβαρές ‘ενδείξεις ότι ένα πρόσωπο έχει τελέσει κακούργημα ή πλημμέλημα , οί διωκτικές αρχές λαμβάνουν υποχρεωτικά γενετικό υλικό για ‘ανάλυση του δεοξυριβονουκλεικού οξέος (Deoxyribonucleic Acid − DNA).
Έπιβεβαιώνεται περίτρανα αυτό πού ‘αναφέραμε προηγουμένως ότι πλέον γιά τό κράτος ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΠΤΟΙ καί ‘αρκούν γι’ αυτούς μόνο ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ γιά νά έχουμε τήν ίδια άντιμετώπιση μέ τό χειρότερο έγκληματία. Τό νομοσχέδιο δέν ορίζει κάν τό Γενετικό μας Φακέλωμμα γία ‘επιβεβαιωμένες κακουργημάτικές πράξεις. ‘Ακόμη χειρότερα γιά μάς ‘αρκούν ‘ενδείξεις γιά τήν πιό ‘απλή πλημμεληματική πράξη. !!! Άν ‘υπάρχουν δηλαδή ‘ενδείξεις γιά τό άν περάσαμε μέ κόκκινο ένα φανάρι ή ότι είμαστε εμείς πού τσακωθήκαμε μέ τόν γείτονα μας στό καφενείο γιά τά ποδοσφαιρικά, είμαστε άξιοι συλλήψεως, διαπομπεύσεως καί λήψης ύποχρεωτικά τού Γενετικού μας υλικού.
‘Ο Νόμος δέν πρέπει στούς γνωρίζοντες νά προκαλεί καμμία έντύπωση.
Οί νομικες βάσεις για κάτι τέτοιο μπήκαν στά 1997, όταν ψηφίστηκε ή περιβόητη συμφωνία τού Σένγκεν (Shengen), καί ειδικά στό άρθρο 92 τό S.I.S (System Information Shengen) – Σύστημα Πληροφοριών Σένγκεν, όπου όλοι είμαστε πλέον καταγεγραμμένοι. Μέχρι σήμερα ήταν νομικός κανόνας ότι : ο κάθε πολίτης είναι αθωός μέχρι νά άποδειχθεί τελεσίδικα ή ένοχή του.
Πλέον μέ τό άρθρο 99 τής Συνθήκης Σένγκεν είμαστε όλοι ένοχοι μέχρι νά άποδειχτεί τό αντίθετο.
Άρθρο 99.2.α. Στίς περιπτώσεις πού υπάρχουν πραγματικές ένδείξεις πού δημιουργούν υπόνοιες ότι τό συγκεκριμένο πρόσωπο, προτίθεται νά διαπράξει πολυάριθμές κάι έξαιρετικά αξιόποινες πράξεις
Άρθο 99.2.β. Στίς περιπτώσεις πού ή συνολική έκτίμηση ….έπιτρέπει νά ύποτεθεί ότι τό ύπ όψη πρόσωπο θά διαπράξει καί στό μέλλον…..
απλά μέ τόν νομο 99 μέ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ – ΥΠΟΝΟΙΕΣ – ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ - ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ , καθένας μας μπορεί νά χαρακτηριστεί ΄΄εν δυνάμει ΄΄ έγκληματίας ή τρομοκράτης, πού χάνει κάθε έλευθερία καί δικαίωμα, επειδή αποφάνθηκαν κάποιοι ότι στό μέλλον ΘΑ διαπράξει άδικήματα. !!!!!
Η ίδια ‘ακριβώς λογική διέπει καί τόν Νόμο 3783, η λογική τών ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ, μόνο πού τώρα οί υποψίες γία πολυάριθμες καί ‘εξαιρετικά ‘αξιόποινες πράξεις έγιναν υποψίες γιά ‘απλές πλημμεληματικές πράξεις. !!!
Καί σάν νά μήν τούς έφτανε αυτό τό νομοσχέδιο, ‘ενα μήνα αργότερα, αρχές Σεπτέμβρη, μόλις δυο 24ωρα πριν την προκήρυξη των εκλογών, υπογράφτηκαν οι συμφωνίες αστυνομικής συνεργασίας Ελλάδας-ΗΠΑ που δίνουν στις αμερικανικές αρχές τη δυνατότητα να αποκτούν και να συγκρίνουν όποια ευαίσθητα δεδομένα των αρχείων της ΕΛ.ΑΣ. επιθυμούν!
Στίς 4 Σεπτεμβρίου τού ίδιου έτους ‘υπογράφηκε ‘αρχικά από τήν Δώρα Μπακογιάννη (‘Υπουργό ‘Εξωτερικων) καί τόν James.B. Steinberg (‘Αναπληρωτή ‘Υπουργό ‘Εξωτερικών τών ΗΠΑ), καί ψηφίστηκε στήν ‘Ελληνική Βουλή ό Νομός υπ.αριθμ. 3800 – ΦΕΚ 162/τ.Α’/04.09.2009
Κύρωση του Διακανονισμού μεταξύ της ΔιεύθυνσηςΑντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας της Ελληνικής Αστυνομίας εκ μέρους της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Κέντρου Ελέγχου Τρομοκρατών των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής εκ μέρους της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τρομοκρατικές πράξεις και της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής σχετικά με την ενίσχυση της συνεργασίας για την πρόληψη και καταπολέμηση του σοβαρού εγκλήματος.
Λήψη DNA και με τη χρήση βίας, ακόμη και γιά πιθανότητα τέλεσης πλημμελήματος που τιμωρείται με φυλάκιση τριών μηνών. !!!
Λήψη DNA ακόμη και με τη χρήση βίας.
Υπέρ της υποχρεωτικής διενέργειας DNA σε περιπτώσεις σοβαρών εγκλημάτων, χωρίς τη συναίνεση του κατηγορουμένου για αυτά, ακόμη και με τη δια βίας λήψη γενετικού υλικού, τάσσεται ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Αθανάσιος Κονταξής.
Σε γνωμοδότησή του, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ο κ. Κονταξής όχι μόνο θεωρεί αναγκαία την υποχρεωτική λήψη γενετικού υλικού σε περιπτώσεις κακουργημάτων ή πλημμελημάτων που τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών αλλά κάνει ένα βήμα παραπάνω. Στην πολυσέλιδη γνωμοδότησή του, ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός θεωρεί ως συνταγματικά αποδεκτή και την άσκηση βίας εφόσον ο κατηγορούμενος δεν συναινεί στη λήψη και ανάλυση του γενετικού του υλικού, θεωρώντας ότι αυτό δεν συνιστά προσβολή της προσωπικότητά του.
«Είναι σαφές ότι η ρήτρα της υποχρεωτικότητας περιλαμβάνει κατά λογική ,αλλά και νομική αναγκαιότητα και της δια της βίας εκτέλεση της απόφασης των διωκτικών αρχών και δεν χρειάζεται αυτά να το αναγράφει ρητά ο νόμος αφού εάν δεν συναινεί ο κατηγορούμενος , χωρίς αυτή (βία) ματαιώνεται το υποχρεωτικό της λήψης ,το οποίο όμως ρητά το αναγράφει ο νόμος. Εάν γίνει δεκτό ότι δεν περιλαμβάνει και την δια βίας εκτέλεση της σχετικής υποχρέωσης των διωκτικών αρχών ,τότε διερωτάται κανείς τί νόημα έχει;», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Κονταξής.
Σύμφωνα με τον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, «οι ατομικές ελευθερίες δεν είναι ούτε μπορεί να είναι απεριόριστες και όποιος ζητάει κάτι τέτοιο είναι εκτός πραγματικότητας» και τα «ανεπιφύλακτα» δηλαδή τα μη υποκείμενα σε περιορισμούς δικαιώματα μπορούν να περιοριστούν για λόγους προστασίας άλλων, ομοίως συνταγματικά κατοχυρωμένων έννομων αγαθών, ή το γενικό και δημόσιο συμφέρον.
Σ’ αυτό το πλαίσιο ο κ. Κονταξής δεν διακρίνει κανένα συνταγματικό κώλυμα στη χρήση βίας για τη λήψη γενετικού υλικού επισημαίνοντας: «Μπορεί με τη συγκεκριμένη πράξη βίας η φερόμενη ως προκαλούμενη προσβολή να είναι ασήμαντη π.χ λήψη μίας τρίχας από το σώμα, λήψη σιέλου κ.λ.π .Εξάλλου η χρήση βίας μπορεί να προσβάλλει την αξιοπρέπεια, αλλά εδώ μιλάμε όχι για τον οποιοδήποτε εξαναγκασμό ,αλλά μόνο αυτόν που δεν είναι αναγκαίος για τη λήψη του γενετικού υλικού για την άσκηση ενός συνταγματικά προστατευόμενου έννομου αγαθού και αποκλειστικά για ένα νομικό σκοπό ».
Η ανάλυση DNA, όπως επισημαίνεται στη γνωμοδότηση, συμβάλλει στην αναζήτηση του αλήθειας στην ποινική δίκη και αποτελεί σπουδαίο αποδεικτικό μέσο αφού «βοηθάει στην απελευθέρωση αθώων που άδικα καταδικάστηκαν». Σύμφωνα με τον κ. Κονταξή πάντως η ανάλυση του γενετικού υλικού θα πρέπει να διεξάγεται σε κρατικό ή πανεπιστημιακό εργαστήριο και να διατάσσεται από τις διωκτικές αρχές, δηλαδή από τους ανακριτικούς υπαλλήλους και να τελείται υπό την εποπτεία εισαγγελέα.
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=418926&cid=4
Δείτε και το προηγούμενο άρθρο μας :
Τράπεζα DNA στην ΕΛ.ΑΣ. και πρόσβαση των ΗΠΑ στα δεδομένα της. Ανεξέλεγκτο γενετικό φακέλωμα.
Στίς 07 Αυγούστου τού 2009 ψηφίστηκε ‘από τήν Κυβέρνηση τής Νέας Δημοκρατίας ό Νομος ύπ.αριθ. 3783 – ΦΕΚ 136/τ.Α’/07.08.2009,
Ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και άλλες διατάξεις.
Στό άρθρο 12 ‘αναφέρονται τά παρακάτω :
Παράγραφος 3
Όταν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι ένα πρόσωπο έχει τελέσει κακούργημα ή πλημμέλημα που τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) μηνών, οι διωκτικές αρχές λαμβάνουν υποχρεωτικά γενετικό υλικό για ανάλυση του δεοξυριβονουκλεικού οξέος (Deoxyribonucleic Acid − DNA) προς το σκοπό της διαπίστωσης της ταυτότητας του δράστη του εγκλήματος αυτού.
Κατεβάστε όλο τόν Νόμο ’εδώ :
Νομος ύπ.αριθ. 3783 – ΦΕΚ 136/τ.Α’/07.08.2009, Ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και άλλες διατάξεις.pdf
norfid.wordpress.com
Τέσσερις ημέρες μετά τη γνωμοδότηση-κόλαφο για την αντισυνταγματική επιβολή της 24ωρης λειτουργίας των καμερών, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων καταφέρει νέο πλήγμα στις ρυθμίσεις που θεσπίζουν ισόβια βάση δεδομένων DNA, ακόμη και ατόμων που έχουν αθωωθεί!
Αποφαίνεται ότι παραβιάζουν το Σύνταγμα, καταργούν το τεκμήριο της αθωότητας και είναι αντίθετες με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αφήνοντας, έτσι, χωρίς κανένα νομιμοποιητικό έρεισμα την πολιτική Μαρκογιαννάκη.
Στην 36σέλιδη γνωμοδότηση τονίζεται ότι η υποχρεωτική συλλογή γενετικού υλικού από υπόπτους, ακόμη και για την τέλεση πλημμελημάτων, δεν συνάδει με την αρχή της αναλογικότητας. Και αυτό διότι διευρύνεται ιδιαίτερα ο κατάλογος των αδικημάτων για την εξιχνίαση των οποίων επιτρέπεται η λήψη και ανάλυση γενετικού υλικού. Πρόκειται για όλα τα κακουργήματα και σχεδόν όλα τα πλημμελήματα του Ποινικού Κώδικα.
Και για αθωωθέντες
Το μέγεθος της κυβερνητικής αυθαιρεσίας αναδεικνύεται και από την πρόβλεψη για τη δημιουργία αρχείου γενετικών αποτυπωμάτων που θα τηρούνται μέχρι τον θάνατο του υπόπτου, ανεξαρτήτως εάν αθωώθηκε, καταδικάστηκε, είναι παιδί ή ενήλικος. Μόνο η βρετανική κυβέρνηση υιοθέτησε τέτοια σκληρά μέτρα, που όμως απορρίφθηκαν από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
«Η γενικότητα της ρύθμισης», αναφέρουν τα μέλη της Αρχής, «σε συνδυασμό με την έλλειψη ουσιαστικών κριτηρίων για την αποθήκευση των γενετικών αποτυπωμάτων, προσκρούει στην αρχή της αναλογικότητας και στην υποχρέωση αυξημένης προστασίας που υπέχει η πολιτεία έναντι των ανηλίκων και των καταδικασθέντων για επανένταξή τους. Ως προς τους αθωωθέντες, καταλύεται το τεκμήριο της αθωότητας».
Από διωκτικές αρχές
Καταδικάζουν, επίσης, τη ρύθμιση διότι δεν παρέχει θεσμικές εγγυήσεις ως προς τη λήψη δείγματος DNA, που πλέον δεν θα γίνεται με απόφαση του δικαστικού συμβουλίου, αλλά από τις διωκτικές αρχές, αλλά και ως προς την εποπτεία της Τράπεζας DNA που θα την έχει εισαγγελικός λειτουργός, ο οποίος όμως δεν διαθέτει ειδικές γνώσεις. Η Αρχή υπογραμμίζει ότι τυχόν αφαίρεση της εποπτείας του αρχείου από αυτήν θα προσέκρουε στο άρθρο 9Α του Συντάγματος και στην απόφαση πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης (2008/615 /ΔΕΥ).
Προτείνει δε τα εξής:
- Να προβλεφθεί ότι η γενετική ανάλυση επιτρέπεται εφ’ όσον η ταυτοποίηση του προσώπου δεν προκύπτει από άλλα αποδεικτικά μέσα.
- Να περιοριστεί ο κατάλογος των εγκλημάτων για τα οποία επιτρέπεται η λήψη και ανάλυση γενετικού υλικού μόνο στα κακουργήματα. Η άλλη λύση είναι να οριστεί ότι θα τηρούνται στο αρχείο τα γενετικά αποτυπώματα μόνο όσων κατηγορούνται για εγκλήματα ιδιαίτερης βαρύτητας (π.χ. κακουργήματα) ή και για εγκλήματα που στρέφονται κατά συγκεκριμένων έννομων αγαθών (π.χ. κατά της γενετήσιας ελευθερίας).
«Να διαγράφονται»
- Να διαγράφονται από το αρχείο τα γενετικά αποτυπώματα των προσώπων που αθωώθηκαν αμετάκλητα, να τηρούνται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μετά την έκτιση της ποινής για όσους καταδικάστηκαν αμετάκλητα και να μην τηρούνται καθόλου τα γενετικά αποτυπώματα των ανηλίκων έως 13 ετών.
- Να καθοριστούν οι προϋποθέσεις για την τήρηση των ταυτοποιητών γενετικών αποτυπωμάτων, ώστε να μην χρησιμοποιούνται για την εξιχνίαση άλλων εγκλημάτων πέραν όσων προβλέπονται στην τροπολογία.
- Να προβλεφθούν στον νόμο οι δημόσιες αρχές που θα έχουν πρόσβαση στο αρχείο, η υποχρέωση ενημέρωσης των πολιτών ότι τα αποτυπώματά τους θα αποθηκευθούν στο αρχείο, οι διαδικασίες διαγραφής και κλειδώματος των δεδομένων όταν αυτά δεν διαγράφονται, τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας του αρχείου.
- Να οριστεί ρητά ότι η λήψη γενετικού υλικού αποφασίζεται από το δικαστικό συμβούλιο ή τουλάχιστον από τον εισαγγελέα με ειδική διάταξη.
- Να προβλεφθεί η εποπτεία του αρχείου από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. *
Παξινός: Συνεχής συρρίκνωση των ατομικών δικαιωμάτων
Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών Δημήτρης Παξινός (φωτ. αριστερά) σε δήλωσή του προς την «Ε» αναφέρει:
«Ο Δικηγορικός Σύλλογος πρέπει να είναι ένα βήμα πιο μπροστά σ’ ό,τι αφορά στην προάσπιση τών από το Σύνταγμα κατοχυρωμένων ατομικών δικαιωμάτων, ασχέτως συγκυριών και σκοπιμοτήτων. Χωρίς φόβο και πάθος, αποβλέποντας στο μέλλον, με γνώμονα το κοινό καλό, όπως αυτό προσδιορίζεται με βάση τους υφιστάμενους κανόνες δικαίου και τους παραδεδεγμένους κανόνες κοινής λογικής.
Η ψηφισθείσα αυτή τροπολογία ουδεμία πρόνοια λαμβάνει ώστε η λήψη των δειγμάτων DNA να γίνεται υπό συνθήκες και προϋποθέσεις σεβασμού της προσωπικότητας του υπόχρεου.
Η σοβαρότερη αντίρρησή μας, πέραν της αντίθεσής μας στην τήρηση αρχείου, είναι η γενίκευση της λήψης υλικού DNA για οποιοδήποτε αδίκημα, ακόμη και για πλημμελήματα καθαρά τυπικού χαρακτήρα. Η συνταγματική αρχή της αναλογικότητας επιβάλλει στον νομοθέτη να περιορίσει τη λήψη υλικού DNA μόνο σε σοβαρά κακουργήματα, όπως ανθρωποκτονία, οργανωμένο έγκλημα, ναρκωτικά κ.λπ., καθώς και σε εκείνα τα αδικήματα που εκ της φύσεώς τους η λήψη, σύγκριση και αξιοποίηση του γενετικού υλικού είναι αναγκαία για τη διαπίστωση του δράστη ερευνουμένης τελεσθείσας πράξεως για την οποία ήδη έχει ασκηθεί ποινική δίωξη, στοιχούμενος και προς την προαναφερθείσα αρχή της αναλογικότητας του Συντάγματος και της προστασίας και σεβασμού της προσωπικότητας του ατόμου.
Το κλίμα της εποχής, λόγω αύξησης της εγκληματικότητας και του φόβου των πολιτών, ασφαλώς «προσφέρεται» για λήψη μέτρων αυστηρών, με αντίστοιχη όμως συνεχή συρρίκνωση των ατομικών δικαιωμάτων.
Ομως, η ενίσχυση των ατομικών δικαιωμάτων ενδυναμώνει την αυτοπεποίθηση και το δημοκρατικό φρόνημα κάθε πολίτη στην ορθή αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος και αυτό είναι το βέλτιστο».
Τράπεζα DNA στην ΕΛ.ΑΣ. και πρόσβαση των ΗΠΑ στα δεδομένα της. Ανεξέλεγκτο γενετικό φακέλωμα.
Στίς 07 Αυγούστου τού 2009 ψηφίστηκε ‘από τήν Κυβέρνηση τής Νέας Δημοκρατίας ό Νομος ύπ.αριθ. 3783 – ΦΕΚ 136/τ.Α’/07.08.2009,
Ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και άλλες διατάξεις.
Στό άρθρο 12 ‘αναφέρονται τά παρακάτω :
Παράγραφος 1
… λειτουργία ειδικών τεχνικών μέσων καταγραφής ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους για τη διαφύλαξη της ασφάλειας του κράτους, της ‘αμυνας, της δημόσιας ‘ασφάλειας, για την ‘οποία είναι ‘αρμόδια, και ιδίως για την προστασία προσώπων καί πραγμάτων …
Παράγραφος 3
Όταν υπάρχουν σοβαρέςενδείξεις ότι ένα πρόσωπο έχει τελέσει κακούργημα ή πλημμέλημα που τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) μηνών, οι διωκτικές αρχές λαμβάνουν υποχρεωτικά γενετικό υλικό για ανάλυση του δεοξυριβονουκλεικού οξέος (Deoxyribonucleic Acid − DNA) προς το σκοπό της διαπίστωσης της ταυτότητας του δράστη του ‘εγκλήματος αυτού.
Κατεβάστε όλο τόν Νόμο ’εδώ :
Νομος ύπ.αριθ. 3783 – ΦΕΚ 136/τ.Α’/07.08.2009, Ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και άλλες διατάξεις.pdf
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Στήν Παράγραφο 1 τού άρθρου 12 ‘ορίζεται η : ” λειτουργία ειδικών τεχνικών μέσων καταγραφής ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους ” . Γιά μία ‘ακόμη φορά ’αποδεικνύεται μέ τόν πιό ξεκάθαρο τρόπο ότι έχει καταργηθεί πρό πολλού η βασική έννοια τής ‘ιδιωτικότητας καί τό ‘απαραβίαστο τής ‘ελευθερίας στήν δημόσια ζωή. Πλέον είμαστε καί μέ νομική βούλα έρμαια κάθε ”ματάκια” καί κάθε κρατικου ή μή ”χαφιέ”. Τό κράτος λοιπόν μάς θεωρεί όλους ύποπτους, άρα άξιους συνεχούς παρακολούθησης.
Δέν είναι καθόλου τυχαία άλλωστε η ‘ανάδυση σέ πολλές χώρες τού πλανήτη ‘εξαθλιωτικών καί χαφιεδίστικων ‘εκπομπών, ‘οπως καί τό Έλληνικό Big Brother. H μαζική Παγκόσμια προπαγάνδα, στήν προσπάθεια της νά διαφθείρει κάθε βασική έννοια άξιοπρέπειας καί νά ‘αποκτήσει τόν νοητικό καί ψυχικό έλεγχο τών ‘ανθρώπων, προσπαθεί μέσα ‘από τέτοιες άθλιας ‘υποστάθμης ‘εκπομπές νά ‘αντικαταστήσει τό ίδεολόγημα σκέφτομαι άρα ‘υπάρχω μέ τό φαίνομαι – παρακολουθούμαι άρα υπάρχω. Έπίσης ‘επαναπροωθεί τό γνωστό : ‘ο Θάνατος σου, η ζωή μου, πάνω στό οποίο βασίζεται ό σύγχρονος Καπιταλισμός (Καπιταλισμός Καζίνο ή Καννιβαλικός Καπιταλισμός, όπως έχει εύστοχα όνομαστεί ‘από τούς πιό ‘επιφανείς οικονομολόγους όπως ό John Galbraith).
Στήν Παράγραφο 3 τού άρθρου 12 όρίζεται ότι : Όταν ‘υπάρχουν σοβαρές ‘ενδείξεις ότι ένα πρόσωπο έχει τελέσει κακούργημα ή πλημμέλημα , οί διωκτικές αρχές λαμβάνουν υποχρεωτικά γενετικό υλικό για ‘ανάλυση του δεοξυριβονουκλεικού οξέος (Deoxyribonucleic Acid − DNA).
Έπιβεβαιώνεται περίτρανα αυτό πού ‘αναφέραμε προηγουμένως ότι πλέον γιά τό κράτος ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΠΤΟΙ καί ‘αρκούν γι’ αυτούς μόνο ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ γιά νά έχουμε τήν ίδια άντιμετώπιση μέ τό χειρότερο έγκληματία. Τό νομοσχέδιο δέν ορίζει κάν τό Γενετικό μας Φακέλωμμα γία ‘επιβεβαιωμένες κακουργημάτικές πράξεις. ‘Ακόμη χειρότερα γιά μάς ‘αρκούν ‘ενδείξεις γιά τήν πιό ‘απλή πλημμεληματική πράξη. !!! Άν ‘υπάρχουν δηλαδή ‘ενδείξεις γιά τό άν περάσαμε μέ κόκκινο ένα φανάρι ή ότι είμαστε εμείς πού τσακωθήκαμε μέ τόν γείτονα μας στό καφενείο γιά τά ποδοσφαιρικά, είμαστε άξιοι συλλήψεως, διαπομπεύσεως καί λήψης ύποχρεωτικά τού Γενετικού μας υλικού.
‘Ο Νόμος δέν πρέπει στούς γνωρίζοντες νά προκαλεί καμμία έντύπωση.
Οί νομικες βάσεις για κάτι τέτοιο μπήκαν στά 1997, όταν ψηφίστηκε ή περιβόητη συμφωνία τού Σένγκεν (Shengen), καί ειδικά στό άρθρο 92 τό S.I.S (System Information Shengen) – Σύστημα Πληροφοριών Σένγκεν, όπου όλοι είμαστε πλέον καταγεγραμμένοι. Μέχρι σήμερα ήταν νομικός κανόνας ότι : ο κάθε πολίτης είναι αθωός μέχρι νά άποδειχθεί τελεσίδικα ή ένοχή του.
Πλέον μέ τό άρθρο 99 τής Συνθήκης Σένγκεν είμαστε όλοι ένοχοι μέχρι νά άποδειχτεί τό αντίθετο.
Άρθρο 99.2.α. Στίς περιπτώσεις πού υπάρχουν πραγματικές ένδείξεις πού δημιουργούν υπόνοιες ότι τό συγκεκριμένο πρόσωπο, προτίθεται νά διαπράξει πολυάριθμές κάι έξαιρετικά αξιόποινες πράξεις
Άρθο 99.2.β. Στίς περιπτώσεις πού ή συνολική έκτίμηση ….έπιτρέπει νά ύποτεθεί ότι τό ύπ όψη πρόσωπο θά διαπράξει καί στό μέλλον…..
απλά μέ τόν νομο 99 μέ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ – ΥΠΟΝΟΙΕΣ – ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ - ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ , καθένας μας μπορεί νά χαρακτηριστεί ΄΄εν δυνάμει ΄΄ έγκληματίας ή τρομοκράτης, πού χάνει κάθε έλευθερία καί δικαίωμα, επειδή αποφάνθηκαν κάποιοι ότι στό μέλλον ΘΑ διαπράξει άδικήματα. !!!!!
Η ίδια ‘ακριβώς λογική διέπει καί τόν Νόμο 3783, η λογική τών ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ, μόνο πού τώρα οί υποψίες γία πολυάριθμες καί ‘εξαιρετικά ‘αξιόποινες πράξεις έγιναν υποψίες γιά ‘απλές πλημμεληματικές πράξεις. !!!
Καί σάν νά μήν τούς έφτανε αυτό τό νομοσχέδιο, ‘ενα μήνα αργότερα, αρχές Σεπτέμβρη, μόλις δυο 24ωρα πριν την προκήρυξη των εκλογών, υπογράφτηκαν οι συμφωνίες αστυνομικής συνεργασίας Ελλάδας-ΗΠΑ που δίνουν στις αμερικανικές αρχές τη δυνατότητα να αποκτούν και να συγκρίνουν όποια ευαίσθητα δεδομένα των αρχείων της ΕΛ.ΑΣ. επιθυμούν!
Στίς 4 Σεπτεμβρίου τού ίδιου έτους ‘υπογράφηκε ‘αρχικά από τήν Δώρα Μπακογιάννη (‘Υπουργό ‘Εξωτερικων) καί τόν James.B. Steinberg (‘Αναπληρωτή ‘Υπουργό ‘Εξωτερικών τών ΗΠΑ), καί ψηφίστηκε στήν ‘Ελληνική Βουλή ό Νομός υπ.αριθμ. 3800 – ΦΕΚ 162/τ.Α’/04.09.2009
Κύρωση του Διακανονισμού μεταξύ της ΔιεύθυνσηςΑντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας της Ελληνικής Αστυνομίας εκ μέρους της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Κέντρου Ελέγχου Τρομοκρατών των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής εκ μέρους της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τρομοκρατικές πράξεις και της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής σχετικά με την ενίσχυση της συνεργασίας για την πρόληψη και καταπολέμηση του σοβαρού εγκλήματος.
Λήψη DNA και με τη χρήση βίας, ακόμη και γιά πιθανότητα τέλεσης πλημμελήματος που τιμωρείται με φυλάκιση τριών μηνών. !!!
Λήψη DNA ακόμη και με τη χρήση βίας.
Υπέρ της υποχρεωτικής διενέργειας DNA σε περιπτώσεις σοβαρών εγκλημάτων, χωρίς τη συναίνεση του κατηγορουμένου για αυτά, ακόμη και με τη δια βίας λήψη γενετικού υλικού, τάσσεται ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Αθανάσιος Κονταξής.
Σε γνωμοδότησή του, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ο κ. Κονταξής όχι μόνο θεωρεί αναγκαία την υποχρεωτική λήψη γενετικού υλικού σε περιπτώσεις κακουργημάτων ή πλημμελημάτων που τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών αλλά κάνει ένα βήμα παραπάνω. Στην πολυσέλιδη γνωμοδότησή του, ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός θεωρεί ως συνταγματικά αποδεκτή και την άσκηση βίας εφόσον ο κατηγορούμενος δεν συναινεί στη λήψη και ανάλυση του γενετικού του υλικού, θεωρώντας ότι αυτό δεν συνιστά προσβολή της προσωπικότητά του.
«Είναι σαφές ότι η ρήτρα της υποχρεωτικότητας περιλαμβάνει κατά λογική ,αλλά και νομική αναγκαιότητα και της δια της βίας εκτέλεση της απόφασης των διωκτικών αρχών και δεν χρειάζεται αυτά να το αναγράφει ρητά ο νόμος αφού εάν δεν συναινεί ο κατηγορούμενος , χωρίς αυτή (βία) ματαιώνεται το υποχρεωτικό της λήψης ,το οποίο όμως ρητά το αναγράφει ο νόμος. Εάν γίνει δεκτό ότι δεν περιλαμβάνει και την δια βίας εκτέλεση της σχετικής υποχρέωσης των διωκτικών αρχών ,τότε διερωτάται κανείς τί νόημα έχει;», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Κονταξής.
Σύμφωνα με τον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, «οι ατομικές ελευθερίες δεν είναι ούτε μπορεί να είναι απεριόριστες και όποιος ζητάει κάτι τέτοιο είναι εκτός πραγματικότητας» και τα «ανεπιφύλακτα» δηλαδή τα μη υποκείμενα σε περιορισμούς δικαιώματα μπορούν να περιοριστούν για λόγους προστασίας άλλων, ομοίως συνταγματικά κατοχυρωμένων έννομων αγαθών, ή το γενικό και δημόσιο συμφέρον.
Σ’ αυτό το πλαίσιο ο κ. Κονταξής δεν διακρίνει κανένα συνταγματικό κώλυμα στη χρήση βίας για τη λήψη γενετικού υλικού επισημαίνοντας: «Μπορεί με τη συγκεκριμένη πράξη βίας η φερόμενη ως προκαλούμενη προσβολή να είναι ασήμαντη π.χ λήψη μίας τρίχας από το σώμα, λήψη σιέλου κ.λ.π .Εξάλλου η χρήση βίας μπορεί να προσβάλλει την αξιοπρέπεια, αλλά εδώ μιλάμε όχι για τον οποιοδήποτε εξαναγκασμό ,αλλά μόνο αυτόν που δεν είναι αναγκαίος για τη λήψη του γενετικού υλικού για την άσκηση ενός συνταγματικά προστατευόμενου έννομου αγαθού και αποκλειστικά για ένα νομικό σκοπό ».
Η ανάλυση DNA, όπως επισημαίνεται στη γνωμοδότηση, συμβάλλει στην αναζήτηση του αλήθειας στην ποινική δίκη και αποτελεί σπουδαίο αποδεικτικό μέσο αφού «βοηθάει στην απελευθέρωση αθώων που άδικα καταδικάστηκαν». Σύμφωνα με τον κ. Κονταξή πάντως η ανάλυση του γενετικού υλικού θα πρέπει να διεξάγεται σε κρατικό ή πανεπιστημιακό εργαστήριο και να διατάσσεται από τις διωκτικές αρχές, δηλαδή από τους ανακριτικούς υπαλλήλους και να τελείται υπό την εποπτεία εισαγγελέα.
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=418926&cid=4
Δείτε και το προηγούμενο άρθρο μας :
Τράπεζα DNA στην ΕΛ.ΑΣ. και πρόσβαση των ΗΠΑ στα δεδομένα της. Ανεξέλεγκτο γενετικό φακέλωμα.
Στίς 07 Αυγούστου τού 2009 ψηφίστηκε ‘από τήν Κυβέρνηση τής Νέας Δημοκρατίας ό Νομος ύπ.αριθ. 3783 – ΦΕΚ 136/τ.Α’/07.08.2009,
Ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και άλλες διατάξεις.
Στό άρθρο 12 ‘αναφέρονται τά παρακάτω :
Παράγραφος 3
Όταν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι ένα πρόσωπο έχει τελέσει κακούργημα ή πλημμέλημα που τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) μηνών, οι διωκτικές αρχές λαμβάνουν υποχρεωτικά γενετικό υλικό για ανάλυση του δεοξυριβονουκλεικού οξέος (Deoxyribonucleic Acid − DNA) προς το σκοπό της διαπίστωσης της ταυτότητας του δράστη του εγκλήματος αυτού.
Κατεβάστε όλο τόν Νόμο ’εδώ :
Νομος ύπ.αριθ. 3783 – ΦΕΚ 136/τ.Α’/07.08.2009, Ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και άλλες διατάξεις.pdf
norfid.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου