Υψηλής
ευκρίνειας κάμερες – σαρωτές προσώπου έχουν εγκατασταθεί σε μια στάση
λεωφορείου στην Oxford Street στο Λονδίνο ως μέρος μιας νέας εισβολής
διαφημιστικής καμπάνιας που χρησιμοποιεί τεχνολογία τύπου Minority Report για να παραδώσει...
το περιεχόμενο της διαφήμισης στο φύλο που στοχεύει.
"Με
ακρίβεια 90 τοις εκατό, ο υπολογιστής που είναι ενσωματωμένος στην
διαφημιστική ταμπέλα αναλύει και ‘μαντεύει’ το φύλο με βάση συγκεκριμένα
χαρακτηριστικά του προσώπου του σαγονιού, τα ζυγωματικά, τη μύτη και τα
μάτια. Με βάση την εικασία του φύλου ενός πεζού, η ψηφιακή ταμπέλα
δείχνει μια διαφήμιση που απευθύνεται σε έναν άνδρα ή σε μια γυναίκα.
Δεδομένου ότι αυτή η τεχνολογία συνεχίζει να εφαρμόζεται στον τομέα της
διαφήμισης, ο υπολογιστής θα μπορούσε επίσης να προβεί σε ανάλογες
διαφημίσεις ανάλογα με την ηλικία, τη φυλή ή το σώμα τύπου ενός ατόμου»,
αναφέρει το Digital Trends.

Η ίδια η τεχνολογία αναπτύχθηκε από την Clear Channel UK και την 3D Exposure,
οι οποίες ισχυρίζονται ότι, ενώ έχουν ακουστεί ανησυχίες ότι οι
άνθρωποι υποβάλλονται σε τύπου Minority Report επεμβατική διαφήμιση,
αυτό για το οποίο εργάζονται για μελλοντικά σχέδια «μπορεί σύντομα να ξεπεράσει ό, τι έχουμε δει στον κινηματογράφο».
Η οργάνωση για την προστασία της ιδιωτικότητας ‘The Open Group’ χαρακτηρίζει την ιδέα "ανατριχιαστική".
Το
2002, η κινηματογραφική ταινία με πρωταγωνιστή τον Tom Cruise, τον
έδειχνε να περπατάει στο σταθμό του μετρό, και αισθητήρες να σαρώνουν τα
μάτια του, να τον αναγνωρίζουν με το όνομα και να τον βομβαρδίζουν με
εξατομικευμένες διαφημίσεις. Ένα άλλο κλιπ δείχνει κάποια άτομα να
επιβιβάζονται σε τρένο έχοντας πρώτα περάσει από σαρωτές ίριδας για
έγκριση. Η ταινία βασίστηκε σε ένα δυσοίωνο διήγημα του Philip K. Dick,
που προειδοποιούσε για το πώς η τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί
στο μέλλον για να συντρίψει την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των
ατομικών ελευθεριών.
Η Clear Channel δεν είναι η μόνη μεγάλη εταιρεία που εργάζεται πάνω στο νέο κύμα της διαφημιστικής εισβολής. Πέρυσι, η IBM ανακοίνωσε
ότι σχεδιάζει να σαρώσει "την τεχνολογία RFID που οι άνθρωποι
μεταφέρουν μαζί τους", προκειμένου να προσαρμόσει τις διαφημίσεις σε
συγκεκριμένες προτιμήσεις των καταναλωτών.
Έχουμε μιλήσει
για το γεγονός ότι η ιδιωτική βιομηχανία και, τελικά, η κυβέρνηση
πρόκειται να εφαρμόσουν σχέδια για να χρησιμοποιήσουν μικρόφωνα και
κάμερες σε όλους τους υπολογιστές και το κουτιά στυλ TiVo εκατοντάδων
εκατομμυρίων Αμερικανών ώστε να παρακολουθούν τις επιλογές στον τρόπο
ζωής τους και να οικοδομήσουν ψυχολογικά χαρακτηριστικά, τα οποία θα
χρησιμοποιηθούν για την επεμβατική διαφήμιση και εξόρυξη δεδομένων.
Το
2006, η Google ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει το ενσωματωμένο
μικρόφωνο για να ακούει το θόρυβο του περιβάλλοντος του χρήστη, είτε
πρόκειται για τηλεόραση, μουσική ή ραδιόφωνο - και στη συνέχεια να τους
παρέχει άμεση διαφήμιση με βάση τις προτιμήσεις τους.
Όλα αυτά ανοίγουν το δρόμο για ένα ανταγωνισμό μεταξύ επιχειρήσεων έρευνας
και ανάπτυξης βιομετρικών στοιχείων, που όλες απεγνωσμένα θέλουν να
κάνουν το δικό τους εμπορικό σήμα της τεχνολογία της ιριδοσκόπησης,
δημιουργώντας ουσιαστικά μια πραγματική ζωή κοινωνίας τύπου Minority Report, όπου ο καθένας θα συνδέεται σε μια βάση δεδομένων αναγνώρισης.
Κορυφαίες
εταιρείες μάρκετινγκ πιστεύουν ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η
τεχνολογία αναγνώρισης της ίριδας θα δημιουργήσει έσοδα πάνω από 2 δισ.
δολάρια και θα γίνει μια ρουτίνα της καθημερινής ζωής.

redskywarning.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου