Η πίεση των δανειστών για αποκρατικοποιήσεις κυριαρχεί στις
πρόνοιες του νέου μνημονίου, που προβλέπει πρόσληψη όλων των συμβούλων
για τις αποκρατικοποιήσεις 2012-2013 έως τα τέλη του Μαρτίου,
προκειμένου να ετοιμάσουν το έδαφος των ιδιωτικοποιήσεων.
Επίσης, γίνεται σαφής μνεία ότι θα απαιτηθεί το «κατάλληλο
κανονιστικό πλαίσιο που θα εξασφαλίζει ότι η είσοδος σε µία
ανταγωνιστική αγορά είναι δυνατή μετά την αποκρατικοποίηση, ότι οι
καταναλωτές θα προστατεύονται επαρκώς και ότι τα αποκρατικοποιηθέντα
περιουσιακά στοιχεία εμφανίζονται στις ανταγωνιστικές αγορές».
Έτσι, προβλέπεται ότι «οι όροι για τις πωλήσεις ή τις
παραχωρήσεις θα πρέπει να αποφεύγουν τη δημιουργία µη ρυθμιζόμενων
ιδιωτικών μονοπωλίων, θα πρέπει να παρεμποδίζουν οποιαδήποτε μορφή
διακρίσεων, θα πρέπει να διευκολύνουν την ανοικτή πρόσβαση και θα πρέπει
να επιβάλλουν πλήρη διαφάνεια λογαριασμών». Πρακτικά, αυτό συνεπάγεται την ίδρυση ρυθμιστικών αρχών ή άλλων αντίβαρων για μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές αγορές.
Έως τον Ιούνιο η κυβέρνηση θα πρέπει να υποβάλει στην Κομισιόν τα
οικονομικά στοιχεία κάθε ΔΕΚΟ ή περιουσιακού στοιχείου που θα πουληθεί
εντός του 2012, αλλά και να προχωρήσει σε τυχόν αναδιαρθρώσεις και άλλες
διαδικασίες που θα χρειαστούν για αυτόν τον σκοπό. Μάλιστα, το δημόσιο
θα δίνει πλήρη αναφορά στις υπηρεσίες του κ. Όλι Ρεν.
Η πώληση θα αφορά, πρακτικώς, όλα τα περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου, τα οποία θα πρέπει να απογραφούν έως τα μέσα του 2012. Μάλιστα, η κυβέρνηση θα πρέπει να επισπεύσει, συντάσσοντας «πλήρη απογραφή περιουσιακών στοιχείων», προετοιμάζοντας ειδικό νόμο για την αξιοποίηση του Ελληνικού και αποσαφηνίζοντας «το καθεστώς χρήσεως γης» για τα μεμονωμένα περιουσιακά στοιχεία που θα επιλεγούν για πώληση έως τον Ιούνιο.
Επίσης, το νέο μνημόνιο καλεί την κυβέρνηση να εκπονήσει στρατηγικό σχέδιο για τα προς πώληση λιμάνια «στο γενικό σύστημα εφοδιασμού και μεταφορών» και «έγγραφο πολιτικής», που
θα παρουσιάζει τον τρόπο συγχώνευσης των περιφερειακών αερολιμένων, τα
οποία βαίνουν προς ιδιωτικοποίηση, έως το τέλος του έτους.
Αναφορικά με το ψηφιακό μέρισμα, που αποτελεί έναν σπάνιο εθνικό
πόρο, η αποτίμηση και η στρατηγική χορήγησης πρέπει να ολοκληρωθεί έως
τον Μάρτιο, ενώ έως τον Ιούνιο του 2013 θα πρέπει να γίνει διαγωνισμός
για την εκχώρησή του.
Στο μεταξύ, το νέο μνημόνιο ζητά «μελέτες για την ευελιξία τιμών» και τον έλεγχο από την κυβέρνηση στους «βασικούς τομείς υπηρεσιών», η οποία θα καταρτίσει «ένα σχέδιο δράσης για την προώθηση του ανταγωνισμού και τη διευκόλυνση της ευελιξίας των τιμών».
Προβλέπει, επίσης, την ολοκλήρωση των διαδικασιών απελευθέρωσης της
σιδηροδρομικής αγοράς, προκειμένου από το 2014 τα δρομολόγια να
εκτελούνται κατόπιν διαγωνισμών, οι νικητές των οποίων θα μπορούν να
μισθώνουν το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ που δεν χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Έως τον Μάρτιο θα υποβληθεί να υποβληθεί η έκθεση για την «λειτουργία των τακτικών υπηρεσιών µεταφοράς επιβατών (ΚΤΕΛ)» και να παρουσιαστούν «οι επιλογές απελευθέρωσης», η
οποία, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό δίκαιο μπορεί να περιμένει έως το 2019.
Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών θα πρέπει κλείσει τις εκκρεμότητες της
απελευθέρωσης των φορτηγών και να ανοίξει τα ταξί έως τον Μάρτιο, «σύμφωνα µε τη διεθνή βέλτιστη πρακτική».
www.tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου