την ίδια τη ζωή και εκπροσωπεί την απόλυτη καταστροφή. Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι από τα κολαστήρια των πεδίων των μαχών η ανθρωπότητα μετά τη λήξη των συγκρούσεων έκανε πάντα ένα τεράστιο βήμα προόδου και ανάπτυξης οικοδομώντας ένα ουσιαστικά καλύτερο παρόν και μέλλον. Η αναγέννηση μέσα από περιόδους κρίσης αποτελεί μια βασική ιστορική συνθήκη. Στη χώρα μας, καλώς ή κακώς, βρεθήκαμε στη δίνη μιας ευρύτερης παγκόσμιας κρίσης, μιας κρίσης ωστόσο που ανέδειξε δραματικά τις εγχώριες δικές μας εγκληματικές αδυναμίες και τραγικές παραλείψεις, που χρόνια κάλυπτε ένα σύστημα το οποίο μόλις πριν από δυο χρόνια ευλογούσαμε και σήμερα καταριόμαστε συλλήβδην! Συνήθως, σε περιόδους κρίσεως πριν απ’ όλα χάνεται η ψυχραιμία, η νηφαλιότητα, ο ορθολογισμός. Κυριαρχούν ο πανικός, οι κραυγές, η λατρεία της απόγνωσης.
Η χώρα μας βρέθηκε στη δίνη του κυκλώνα μιας κρίσης η οποία διακρίνεται για τις χαρακτηριστικές πολιτικο-οικονομικο-πολιτισμικές της ιδιαιτερότητες, τις οποίες συντήρησε και κάλυψε το ιθαγενές πολιτικό μας σύστημα. Στη διάρκεια αυτών των δυο δραματικών χρόνων, όπου χάνονται με καταιγιστικούς ρυθμούς οι βεβαιότητες μιας κοινωνίας δομημένης κατά βάση πάνω στα ψέματα, αναπτύχτηκαν όλες εκείνες οι παρωχημένες και στερεότυπες άμυνες του πολιτικού συστήματος. Μια πρώτη γραμμή άμυνας είναι οι δαιμονοποιήσεις και η επικίνδυνη πολιτική του άσπρου - μαύρου. Μνημονιακοί - αντιμνημονιακοί, ζηλωτές της επανάστασης και δωσίλογοι με κουκούλα, καθαροί και μιάσματα. Μέσα σε αυτό το ανατριχιαστικό δίπολο καλού - κακού επιχειρηματολογεί ασυστόλως όλο το πολιτικό σύστημα παρασύροντας σε αυτή την τραγική αντιπαράθεση και την κοινωνία. Έτσι, αντί να πέφτουν οι μάσκες και τα ταμπού, όλοι οχυρώνονται πίσω τους, ανήσυχοι μήπως πληγούν οι άθλιες βεβαιότητές τους που συνέβαλαν λίγο ή περισσότερο – δεν έχει μεγάλη σημασία – στη δημιουργία αυτής της τεράστιας μεταπολιτευτικής φούσκας. Και για να εξηγούμαστε, κανένα κόμμα και πολιτικός που συμμετείχε στο μεταπολιτευτικό σύστημα δεν είναι άμοιρος αναλογικών ευθυνών. Κανένα κόμμα δεν μπορεί να αρνηθεί ότι συ-νήργησε, είτε με τη συμμετοχή του είτε με την αποχή του, στο έγκλημα. Τα ποσοστά κι ο επιμερισμός της ευθύνης λίγο μας ενδιαφέρουν, αλλά και σε αυτό τα φαινόμενα απατούν, μιας και οι ευθύνες είναι μεγάλες τόσο για τα κόμματα που κυβέρνησαν όσο και για αυτά που δεν κυβέρνησαν, αλλά άσκησαν την πολιτική τους επιρροή σε νοοτροπίες και ενέργειες καταστροφικές για τη χώρα, το πολίτευμα και τους θεσμούς. Ζούμε ταυτόχρονα και το ψυχοφθόρο ρεσιτάλ αμοραλισμού, παρακολουθώντας αυτούς που για παράδειγμα έστηναν πάρτι με τις επιχορηγήσεις να τις καταγγέλλουν τώρα επαναστατικά. Ξαφνικά, όλα τα αμαρτήματα της νεοελληνικής ασυδοσίας τα επωμίστηκαν μερικοί πολιτικοί, ανεξάρτητα από τις πραγματικές τους ευθύνες, προκειμένου να μην θιγούν η τερατώδης συνδικαλιστική αυθαιρεσία, τα φακελάκια και τα γρηγορόσημα, η ουρανομήκης διαφθορά στις δημόσιες υπηρεσίες, η τερατώδης αναποτελεσματικότητά της, το σύστημα 4 - 4 - 2 στις εφορίες, οι πολεοδομίες, οι σκανδαλώδεις αναπηρικές συντάξεις που έφτασαν στο 23% των κανονικών, η «επιχειρηματική» πελατειακή σχέση με το κράτος, η καταλήστευση των ταμείων, η πρωτοφανής λυσσαλέα κατασυκοφάντηση κάθε λογικής φωνής που προειδοποιούσε για τα αποτελέσματα της ασυδοσίας μας, η αισχρή και εκατέρωθεν των πλευρών εκβιαστική πελατειακή σχέση κράτους - πολίτη, η ελεγχόμενη δικαιοσύνη από τα διάφορα συστήματα, η απόλυτη κυριαρχία των μιντιανθρώπων (που σήμερα ξελαρυγγιάζονται για τα δίκαια του λαού) και τόσων άλλων απρεπειών κατά του λαού, της δημοκρατίας και της ισονομίας.
Με δυο λόγια, σήμερα η χώρα μας βρίσκεται μπροστά σε μια απρόσμενη πρόκληση και αυτή είναι απλή: να αλλάξει ριζικά μετατρέποντας την κρίση σε ευκαιρία για μια πραγματικά καλύτερη Ελλάδα…
topontiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου