Δεν μιλάτε λαμόγια;
Γράφει ο Αδαμάντινος
Το ωκεανογραφικό πλοίο OGS Explora είναι ένα ωκεανογραφικό πλοίο, το μοναδικό κρατικό ερευνητικό σκάφος της Ιταλίας, το οποίο έχει την ικανότητα με τo sonar του να χαρτογραφεί και να ανιχνεύει φυσικό αέριο στο βυθό της θάλασσας (περισσότερες λεπτομέρειες για το πως γίνεται αυτό εδώ).
Το σκάφος αυτό, επειδή είναι κρατικό, δέν “ναυλώνεται” να κάνει έρευνα στην ΑΟΖ άλλου κράτους παρά μόνο με διακρατική συμφωνία, με ότι επακόλουθο σημαίνει αυτό. Ανάλογα σκάφη σαν αυτό (Φωτ.1) έχει και η Νορβηγία.
Στο κάτω μέρος της φωτογραφίας αριστερά (την οποία μπορείτε να μεγενθύνετε με “διπλό κλικ” του ποντικιού σας), φαίνεται ένα ωκεανογραφικό πλοίο πολλαπλών χρήσεων να ερευνά για... “ηφαίστεια του βυθού” (πηγές φυσικού αερίου μέσα στη θάλασσα) με τη βοήθεια ενός σόναρ, που μπορεί να εκπέμπει σε διάφορες συχνότητες. Με αριθμητική ανάλυση του μετρούμενου σκεδαζόμενου κύματος από το βυθό λαμβάνεται η μορφή του τρισδιάστατου χώρου κάτω απο τη θάλασσα. Σημειώστε, ότι η έρευνα τέτοιων πλοίων δεν πραγματοποιείται εν στάσει όπως αδικαιολόγητα τα Ελληνικά ΜΜΕ αφήνουν να εννοείται αλλά εν κινήσει.
Στο κάτω μέρος της ίδιας φωτογραφίας δεξιά, φαίνεται ένας χάρτης του βυθού κατασκευασμένος με τη βοήθεια ενός τέτοιου σόναρ και του κατάλληλου λογισμικού. Μελέτη τέτοιων χαρτών μαζί με αναλύσεις πετρωμάτων και μικροοργανισμών οδηγούν σε γεωτρήσεις για ανίχνευση κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου.
Το πρόβλημα με το πλοίο Εxplora δεν είναι κάτι που προέκυψε σήμερα. Την 31η Μαρτίου του 2011, σύμφωνα με το Υπ. Εξωτερικών, τo σκάφος αυτό ενώ έπλεε επί πολύ χρόνο σε ελληνική ΑΟΖ ερχόμενο απο την Ιταλία, όταν έφτασε νότια της Κάσου (Φωτ.2) ζήτησε άδεια από τις Τουρκικές αρχές για να συνεχίσει την “αποστολή” του, γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Ελληνικής πλευράς.
Το πλοίο, όπως υπογράμμισε τότε ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ, εν αντιθέσει με “διαβεβαιώσεις” που είχαν παρασχεθεί από την Ιταλία, ζήτησε “άδεια” και από την Τουρκία για να συνεχίσει την “αποστολή” του, γεγονός που οδήγησε σε διάβημα της Ελληνικής κυβέρνησης στον Ιταλό πρέσβη και άμεση ανάκληση της ελληνικής “άδειας” προς το σκάφος.
Την πορεία του σκάφους αυτού από τη στιγμή που μπήκε από το Ιόνιο μέσα στην Ελληνική ΑΟΖ μέχρι και σήμερα, μπορείτε να παρατηρήσετε στην επόμενη Φωτ.2, στην οποία έχουν σημειωθεί με πολύ ανοιχτό πράσινο χρώμα, οι θέσεις πιθανών κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ελληνική ΑΟΖ, στο Ιόνιο και την Κρήτη, ενώ με κόκκινο χρώμα είναι η πορεία του πλοίου, που φτάνει μέχρι τον κόλπο της Αττάλειας.
Την καθημερινή κίνηση του πλοίου μπορείτε να τη παρακολουθείτε και μόνοι σας στη διασύνδεση εδώ, διότι στο Google Εarth για κάποιο λόγο συνεχώς αποκρύπτεται.
Παρατηρείστε, ότι στη πορεία του σκάφους από την Ιταλία πρός την Αττάλεια – κατά σύμπτωση - βρέθηκαν όλες οι θέσεις πιθανών κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ελληνική ΑΟΖ, στο Ιόνιο, την Κρήτη και το Καστελλόριζο!
Η Ελληνική κυβέρνηση σύμφωνα με τα ΜΜΕ ισχυρίζεται ότι “αποστολή” τού συγκεκριμένου ερευνητικού σκάφους είναι ο ποντισμός καλωδίου οπτικών ινών από την Ιταλία στο Ισραήλ!
Αν παρατηρήσει κάποιος τη πορεία του πλοίου στη Φωτ.2, δεν προκύπτει κάτι τέτοιο.
Το πλοίο αντί να ακλουθήσει τη πορεία (1-2-3-4) πρός το Ισδραήλ, περνάει νότια της Κάσου κάτω απο τα μάτια της Ελληνικής κυβέρνησης και πάει πρός το κόλπο της Αττάλειας. Η Ελληνική κυβέρνηση μπορεί να θεωρεί ότι το πλοίο αυτό είναι ψαράδικο και κάνει έρευνα μόνο αν είναι ακίνητο, κάτι που μου ακούγεται απίστευτο!
Η Φωτ.3 είναι μια λεπτομέρεια της Φωτ.2, στη περιοχή του Καστελλόριζου και του κόλπου της Αττάλειας. Παρατηρείστε, ότι το συγκεκριμένο ερευνητικό πλοίο εδώ και αρκετό διάστημα κινείται από δυτικά του Καστελλόριζου μέχρι μέσα και πέρα από το κόλπο της Αττάλειας και τούμπαλιν. Αυτές οι κινήσεις του πλοίου δεν σημαίνουν πόντιση καλωδίου, αν και απο μακριά ή για κάποιον άσχετο θα μπορούσαν να φαίνονται για τέτοιες.
Πρόσφατα, ακούστηκε απο τα Ελληνικά ΜΜΕ (π.χ. Mega), ότι το πλοίο έχει “ναυλωθεί” απο τη Τουρκία, ότι απλά μπαινοβγαίνει για λίγοστην Ελληνική ΑΟΖ και ότι η Ελλάδα φοβάται να αντιδράσει! Aν η κυβέρνηση φοβάται να αντιδράσει, τότε το καλύτερο που έχει να κάνει είναι ή να παραιτηθεί ή να πάει να … να της φύγει ο φόβος.
Ενα άλλο ενδιαφέρον σημείο είναι, ότι το Ισραήλ δεν έχει διαψεύσει την “αποστολή” του πλοίου, παρά όσα ανακοινώνονται καθημερινά στα ΜΜΕ.
Συμπεράσματα
1. Tο πλοίο κάνει έρευνα για φυσικό αέριο, την οποία άρχισε απο τη στιγμή που μπήκε στο Ιόνιο στην Ελληνική ΑΟΖ και την οποία συνεχίζει μέχρι σήμερα.
2. Η επιμονή της Ελληνικής κυβέρνησης ότι το πλοίο ποντίζει καλώδιο με οπτικές ίνες από την Ιταλία στο Ισραήλ δεν ευσταθεί.
3. Η άποψη ότι το πλοίο έχει ναυλωθεί από τη Τουρκία δεν ευσταθεί, γιατί είναι κρατικό και ένα κράτος της ΕΕ δεν θα ήταν δυνατό να κάνει έρευνα σε Ελληνική-Ευρωπαική ΑΟΖ, χωρίς ειδική άδεια και διακρατική συμφωνία,
4. Η άποψη/δικαιολογία της Ελληνικής κυβέρνησης, ότι το πλοίο μπαινοβγαίνοντας “γρήγορα” στην Ελληνική ΑΟΖ δεν κάνει έρευνα είναι τουλάχιστον αφελής.
Η ανενόχλητη κίνηση του εν λόγω ερευνητικού πλοίου και ο μη συνεχής και ενδελεχής επιτόπιος έλεγχός του απο τις Ελληνικές Αρχές μέσα στην Ελληνική ΑΟΖ ακόμη πλησίον του Καστελόριζου, όπως και η εκτός “αποστολής” του πρός το Ισραήλ κίνηση, με οδηγεί στο τελικό συμπέρασμα, ότι …
η συνεκμετάλλευση της Ελληνικής ΑΟΖ έχει αρχίσει απο την εποχή του Μνημονίου. Μπορεί και πιό πρίν.
Η Ελληνική κυβέρνηση αντιμετωπίζει την Ελληνική ακαδημαική κοινότητα αλλά και τους Ελληνες πολίτες σαν πολίτες τριτοκοσμικής χώρας. Αυτό δεν πρέπει να μείνει αναπάντητο. Οι φωτογραφίες 2 και 3, τα λένε όλα. Ακόμη και όσα έχω γράψει δεν χρειάζονταν… Τα γράφω για όσους θέλουν να επιβεβαιώσουν τις σκέψεις τους.
Κάπου στο βάθος βλέπω κρεμάλες ή κάνω λάθος;
Γράφει ο Αδαμάντινος
Το ωκεανογραφικό πλοίο OGS Explora είναι ένα ωκεανογραφικό πλοίο, το μοναδικό κρατικό ερευνητικό σκάφος της Ιταλίας, το οποίο έχει την ικανότητα με τo sonar του να χαρτογραφεί και να ανιχνεύει φυσικό αέριο στο βυθό της θάλασσας (περισσότερες λεπτομέρειες για το πως γίνεται αυτό εδώ).
Το σκάφος αυτό, επειδή είναι κρατικό, δέν “ναυλώνεται” να κάνει έρευνα στην ΑΟΖ άλλου κράτους παρά μόνο με διακρατική συμφωνία, με ότι επακόλουθο σημαίνει αυτό. Ανάλογα σκάφη σαν αυτό (Φωτ.1) έχει και η Νορβηγία.
Στο κάτω μέρος της φωτογραφίας αριστερά (την οποία μπορείτε να μεγενθύνετε με “διπλό κλικ” του ποντικιού σας), φαίνεται ένα ωκεανογραφικό πλοίο πολλαπλών χρήσεων να ερευνά για... “ηφαίστεια του βυθού” (πηγές φυσικού αερίου μέσα στη θάλασσα) με τη βοήθεια ενός σόναρ, που μπορεί να εκπέμπει σε διάφορες συχνότητες. Με αριθμητική ανάλυση του μετρούμενου σκεδαζόμενου κύματος από το βυθό λαμβάνεται η μορφή του τρισδιάστατου χώρου κάτω απο τη θάλασσα. Σημειώστε, ότι η έρευνα τέτοιων πλοίων δεν πραγματοποιείται εν στάσει όπως αδικαιολόγητα τα Ελληνικά ΜΜΕ αφήνουν να εννοείται αλλά εν κινήσει.
Στο κάτω μέρος της ίδιας φωτογραφίας δεξιά, φαίνεται ένας χάρτης του βυθού κατασκευασμένος με τη βοήθεια ενός τέτοιου σόναρ και του κατάλληλου λογισμικού. Μελέτη τέτοιων χαρτών μαζί με αναλύσεις πετρωμάτων και μικροοργανισμών οδηγούν σε γεωτρήσεις για ανίχνευση κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου.
Το πρόβλημα με το πλοίο Εxplora δεν είναι κάτι που προέκυψε σήμερα. Την 31η Μαρτίου του 2011, σύμφωνα με το Υπ. Εξωτερικών, τo σκάφος αυτό ενώ έπλεε επί πολύ χρόνο σε ελληνική ΑΟΖ ερχόμενο απο την Ιταλία, όταν έφτασε νότια της Κάσου (Φωτ.2) ζήτησε άδεια από τις Τουρκικές αρχές για να συνεχίσει την “αποστολή” του, γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Ελληνικής πλευράς.
Το πλοίο, όπως υπογράμμισε τότε ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ, εν αντιθέσει με “διαβεβαιώσεις” που είχαν παρασχεθεί από την Ιταλία, ζήτησε “άδεια” και από την Τουρκία για να συνεχίσει την “αποστολή” του, γεγονός που οδήγησε σε διάβημα της Ελληνικής κυβέρνησης στον Ιταλό πρέσβη και άμεση ανάκληση της ελληνικής “άδειας” προς το σκάφος.
Την πορεία του σκάφους αυτού από τη στιγμή που μπήκε από το Ιόνιο μέσα στην Ελληνική ΑΟΖ μέχρι και σήμερα, μπορείτε να παρατηρήσετε στην επόμενη Φωτ.2, στην οποία έχουν σημειωθεί με πολύ ανοιχτό πράσινο χρώμα, οι θέσεις πιθανών κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ελληνική ΑΟΖ, στο Ιόνιο και την Κρήτη, ενώ με κόκκινο χρώμα είναι η πορεία του πλοίου, που φτάνει μέχρι τον κόλπο της Αττάλειας.
Την καθημερινή κίνηση του πλοίου μπορείτε να τη παρακολουθείτε και μόνοι σας στη διασύνδεση εδώ, διότι στο Google Εarth για κάποιο λόγο συνεχώς αποκρύπτεται.
Παρατηρείστε, ότι στη πορεία του σκάφους από την Ιταλία πρός την Αττάλεια – κατά σύμπτωση - βρέθηκαν όλες οι θέσεις πιθανών κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Ελληνική ΑΟΖ, στο Ιόνιο, την Κρήτη και το Καστελλόριζο!
Η Ελληνική κυβέρνηση σύμφωνα με τα ΜΜΕ ισχυρίζεται ότι “αποστολή” τού συγκεκριμένου ερευνητικού σκάφους είναι ο ποντισμός καλωδίου οπτικών ινών από την Ιταλία στο Ισραήλ!
Αν παρατηρήσει κάποιος τη πορεία του πλοίου στη Φωτ.2, δεν προκύπτει κάτι τέτοιο.
Το πλοίο αντί να ακλουθήσει τη πορεία (1-2-3-4) πρός το Ισδραήλ, περνάει νότια της Κάσου κάτω απο τα μάτια της Ελληνικής κυβέρνησης και πάει πρός το κόλπο της Αττάλειας. Η Ελληνική κυβέρνηση μπορεί να θεωρεί ότι το πλοίο αυτό είναι ψαράδικο και κάνει έρευνα μόνο αν είναι ακίνητο, κάτι που μου ακούγεται απίστευτο!
Η Φωτ.3 είναι μια λεπτομέρεια της Φωτ.2, στη περιοχή του Καστελλόριζου και του κόλπου της Αττάλειας. Παρατηρείστε, ότι το συγκεκριμένο ερευνητικό πλοίο εδώ και αρκετό διάστημα κινείται από δυτικά του Καστελλόριζου μέχρι μέσα και πέρα από το κόλπο της Αττάλειας και τούμπαλιν. Αυτές οι κινήσεις του πλοίου δεν σημαίνουν πόντιση καλωδίου, αν και απο μακριά ή για κάποιον άσχετο θα μπορούσαν να φαίνονται για τέτοιες.
Πρόσφατα, ακούστηκε απο τα Ελληνικά ΜΜΕ (π.χ. Mega), ότι το πλοίο έχει “ναυλωθεί” απο τη Τουρκία, ότι απλά μπαινοβγαίνει για λίγοστην Ελληνική ΑΟΖ και ότι η Ελλάδα φοβάται να αντιδράσει! Aν η κυβέρνηση φοβάται να αντιδράσει, τότε το καλύτερο που έχει να κάνει είναι ή να παραιτηθεί ή να πάει να … να της φύγει ο φόβος.
Ενα άλλο ενδιαφέρον σημείο είναι, ότι το Ισραήλ δεν έχει διαψεύσει την “αποστολή” του πλοίου, παρά όσα ανακοινώνονται καθημερινά στα ΜΜΕ.
Συμπεράσματα
1. Tο πλοίο κάνει έρευνα για φυσικό αέριο, την οποία άρχισε απο τη στιγμή που μπήκε στο Ιόνιο στην Ελληνική ΑΟΖ και την οποία συνεχίζει μέχρι σήμερα.
2. Η επιμονή της Ελληνικής κυβέρνησης ότι το πλοίο ποντίζει καλώδιο με οπτικές ίνες από την Ιταλία στο Ισραήλ δεν ευσταθεί.
3. Η άποψη ότι το πλοίο έχει ναυλωθεί από τη Τουρκία δεν ευσταθεί, γιατί είναι κρατικό και ένα κράτος της ΕΕ δεν θα ήταν δυνατό να κάνει έρευνα σε Ελληνική-Ευρωπαική ΑΟΖ, χωρίς ειδική άδεια και διακρατική συμφωνία,
4. Η άποψη/δικαιολογία της Ελληνικής κυβέρνησης, ότι το πλοίο μπαινοβγαίνοντας “γρήγορα” στην Ελληνική ΑΟΖ δεν κάνει έρευνα είναι τουλάχιστον αφελής.
Η ανενόχλητη κίνηση του εν λόγω ερευνητικού πλοίου και ο μη συνεχής και ενδελεχής επιτόπιος έλεγχός του απο τις Ελληνικές Αρχές μέσα στην Ελληνική ΑΟΖ ακόμη πλησίον του Καστελόριζου, όπως και η εκτός “αποστολής” του πρός το Ισραήλ κίνηση, με οδηγεί στο τελικό συμπέρασμα, ότι …
η συνεκμετάλλευση της Ελληνικής ΑΟΖ έχει αρχίσει απο την εποχή του Μνημονίου. Μπορεί και πιό πρίν.
Η Ελληνική κυβέρνηση αντιμετωπίζει την Ελληνική ακαδημαική κοινότητα αλλά και τους Ελληνες πολίτες σαν πολίτες τριτοκοσμικής χώρας. Αυτό δεν πρέπει να μείνει αναπάντητο. Οι φωτογραφίες 2 και 3, τα λένε όλα. Ακόμη και όσα έχω γράψει δεν χρειάζονταν… Τα γράφω για όσους θέλουν να επιβεβαιώσουν τις σκέψεις τους.
Κάπου στο βάθος βλέπω κρεμάλες ή κάνω λάθος;
ksipnistere.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου