Στέφανος Αναγνώστου:Τις απόψεις του σχετικά με το ύψος του ελλείμματος του 2009 και την
μέθοδο που επελέγη όμως το 2010 για τον υπολογισμό του στο 15,4% του
ΑΕΠ από την ΕΛΣΤΑΤ και την Eurostat διατύπωσε την Κυριακή 25
Σεπτεμβρίου 2011, ο πρώην υπουργός Οικονομικών και νυν Περιβάλλοντος,
Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Μολονότι θα περίμενε κανείς ο κ. Παπακωνσταντίνου ότι θα μας πληροφορούσε με περισσότερες λεπτομέρειες και θα δημοσιοποιούσε λεπτομερή στοιχεία...
για
το έλλειμμα του 2009, αρκέσθηκε σε γενικόλογες παρατηρήσεις,
πατερναλιστικού χαρακτήρα και δεν βοήθησε καθόλου στο να σχηματίσει ο
μέσος αναγνώστης του άρθρου του σαφή εικόνα: Ούτε πώς το έλλειμμα του
2009 από ποσοστό περίπου 10% που ήταν, τελικά διαμορφώθηκε, σύμφωνα με
τις σχετικές τότε εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών αρχικά σε
12,7%, εν συνεχεία σε 13,6%, για να φθάσει τελικά στο 15,4% του ΑΕΠ. Μολονότι θα περίμενε κανείς ο κ. Παπακωνσταντίνου ότι θα μας πληροφορούσε με περισσότερες λεπτομέρειες και θα δημοσιοποιούσε λεπτομερή στοιχεία...
Δεν θα αναφερθούμε στην άποψη του κ. Παπακωνσταντίνου για το αν τα ελλείμματα των 11 ΔΕΚΟ- 10 κατά τον ίδιο- έπρεπε ή όχι να υπολογισθούν στο έλλειμμα. Και τούτο γιατί, για το ζήτημα αυτό, υπάρχουν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις από τους ειδικούς, στους οποίους περιλαμβάνεται και ο πρώην υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ κ. Νικ. Χριστοδουλάκης και οποίος συντάσσεται με τις θέσεις των παραιτηθέντων μελών του Δ.Σ. της ΕΛΣΤΑΤ.
Ωστόσο όμως είναι αναγκαίο να ξεκαθαρίσουμε ότι τα συγκεκριμένα ελλείμματα των ΔΕΚΟ μέχρι και τον Μάρτιο του 2010 δεν συνυπολογίζονταν στο έλλειμμα της λεγόμενης Γενικής Κυβέρνησης και αυτό είτε το θέλουμε, είτε όχι πρέπει να αποτελεί την βάση της καλόπιστης και λογικής συζήτησης ειδικά για το μεγάλο αυτό θέμα.
Και λέμε μέχρι τον Μάρτιο του 2010, γιατί από τότε και μετά αποφασίσθηκε να περιλαμβάνονται και τα ελλείμματα ορισμένων ΔΕΚΟ στο συνολικό έλλειμμα, μετά από σχετική πρόταση της σημερινής Ελληνικής Κυβέρνησης προς την Eurostat.
Για το θέμα αυτό ο κ. Παπακωνσταντίνου δεν ανέφερε κάποια πειστική εξήγηση στο άρθρο του, αφήνοντας να νοηθεί ότι αυτή την λεπτομέρεια την ξέχασε! Κατά την γνώμη μας, βέβαια, έκανε ότι την ξέχασε, γιατί, αν την ανέφερε, θα έπρεπε να ομολογήσει ότι ο συνυπολογισμός των ελλειμμάτων ορισμένων ΔΕΚΟ στο έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης, ήταν απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης και μόνο, χωρίς βεβαίως να γίνουν οι απαραίτητες οικονομικές έρευνες που απαιτούνται προς τούτο!
Και το λέμε αυτό στηριζόμενοι στην εξήγηση έχει δώσει στην από 9-12-2010 γραπτή απάντηση του ο αρμόδιος Επίτροπος Ολι Ρέν σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νικ. Χουντή. Συγκεκριμένα στην απάντησή του ο επίτροπος Ρέν αποκάλυπτε ότι η Ελληνική Κυβέρνηση αποφάσισε την επιλεκτική ένταξη των ελλειμματικών ΔΕΚΟ στο έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης, γράφοντας τα ακόλουθα:
«Στη διάρκεια των πρόσφατων μεθοδολογικών επισκέψεων της Επιτροπής (Eurostat) στην Ελλάδα, έγινε σαφές ότι τέτοιες έρευνες δεν είχαν πραγματοποιηθεί για κάποιο διάστημα, κατά το οποίο οι οικονομικές εξελίξεις σε πολλές δημόσιες επιχειρήσεις έχουν καταστήσει αναγκαία την επανακατάταξή τους στη γενική κυβέρνηση. Επομένως, ο όμιλος ΟΣΕ, ο ΗΣΑΠ, η ΕΘΕΛ και ο ΗΛΠΑΠ έχουν επαναταξινομηθεί από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ) στον τομέα της γενικής κυβέρνησης».
Δηλαδή τα ελλείμματα των συγκεκριμένων ΔΕΚΟ, συμπεριελήφθησαν στο έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης, χωρίς να προηγηθούν οι έρευνες που απαιτούνται και προβλέπονται! Κατά συνέπεια, αν δεν αρέσει στον κ. Παπακωνσταντίνου και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ η λέξη «φούσκωμα» του ελλείμματος, τότε ας το βαφτίσει όπως νομίζει ότι τον βολεύει. Η για να το θέσουμε διαφορετικά: Αν την ενέργεια αυτή την είχε κάνει κυβέρνηση της Ν.Δ. πως θα την ονόμαζε ο κ. Παπακωνσταντίνου; Θα εύρισκε διαφορετική λέξη από το «φούσκωμα»;
Αλλά το θέμα μας δεν είναι μόνον αυτό , καθώς ήδη για το ζήτημα έχει ανοίξει δημόσια συζήτηση και γίνεται και δικαστική διερεύνηση. Και τούτο γιατί άλλα είναι εκείνα στα οποία απέφυγε να αναφερθεί ο κ. Παπακωνσταντίνου στο άρθρο του στην «Καθημερινή» της Κυριακής 25 Σεπτεμβρίου 2011.
Είπε για παράδειγμα: «Το χειρότερο όμως τελικά σε όλη αυτή την ιστορία δεν είναι η αντίδραση της αντιπολίτευσης. Αυτή εξηγείται. Το έλλειμμα του 2009 είναι το αξεπέραστο εμπόδιο στην προσπάθεια της Ν.Δ. να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πολιτών. Φυσικά προσπαθεί να χρεώσει αλλού αυτά τα 36 δισ. Γιατί αν είναι δικά της -όπως βεβαίως είναι- πώς θα πείσει ότι μπορεί να συνεχίσει αυτή την προσπάθεια δημοσιονομικής προσαρμογής που κάνει η κυβέρνηση; Και παρεμπιπτόντως: Τελικά, πόσο ήταν κατά τη Ν.Δ. το έλλειμμα το 2009; Αποδέχονται τα επίσημα στοιχεία; Ή παραμένουν σε εκείνο το ανεκδιήγητο 9,9% στο οποίο ήταν αγκιστρωμένοι για καιρό; Η αναγνώριση της πραγματικότητας είναι η αφετηρία για κάθε αξιολόγηση προτάσεων πολιτικής.»
Δεν γνωρίζουμε τι θα απαντήσει η Νέα Δημοκρατία στον παραπάνω ισχυρισμό του κ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος, μολονότι, έχει περάσει τόσος καιρός από το κλείσιμο του οικονομικού έτους 2009, έχει αποφύγει να πληροφορήσει τους αγρίως φορολογούμενους πολίτες για το πόσο ακριβώς ήταν το έλλειμμα του προϋπολογισμού στο τέλος Οκτωβρίου του 2009 και πόσο και για ποιούς λόγους διαμορφώθηκε στο 12,4% αρχικά και στο 13,6% του ΑΕΠ εν συνεχεία και στο 15,4% αργότερα! Και το λέμε αυτό γιατί:
Στις 9-10-2009, δηλαδή 5 ημέρες μετά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, κάτι άλλο είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου μετά την σύσκεψη που είχε με τον Διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος κ. Γ. Προβόπουλο, προκειμένου ο τελευταίος να τον ενημερώσει ως νέο υπουργό Οικονομικών για τα βασικά οικονομικά μεγέθη, όπως είναι το έλλειμμα του προϋπολογισμού, η πορεία των εσόδων, το ύψος του δημοσίου χρέους όπως αυτό έχει διαμορφωθεί, οι εξελίξεις στο Ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών αλλά και τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην βιομηχανική παραγωγή και τις εξαγωγές εξ αιτίας της συνεχούς μείωσή τους.
Σχετικά με το ύψος του ελλείμματος, δηλώθηκαν τα ακόλουθα, όπως ανέφερε το Δελτίο Τύπου του υπουργείου Οικονομικών της 9-10-2009:
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: «Σε συνέχεια της χθεσινής συνάντησης και ενημέρωσης του Πρωθυπουργού από τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, είχαμε σήμερα μια εκτενή συζήτηση για μια σειρά ζητημάτων, στα οικονομικά της χώρας μας, μεταξύ των οποίων και το θέμα του ελλείμματος, όπως θα σας πει και ο κ. Προβόπουλος. Αυτού του είδους οι συναντήσεις θα γίνονται τακτικά». Στη συνέχεια ο κ. Προβόπουλος δήλωσε:
Γ. ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΟΣ: «Είχαμε μια συνάντηση, όπως είπε και ο Υπουργός που κάλυψε την ενημέρωση σ’ όλα αυτά τα θέματα. Θα σταθώ μόνο στο θέμα των δημοσιονομικών εξελίξεων και όπου και χθες σχολίασα ως αρνητικές. Αυτό που επιτρέπεται να πω στη βάση των στοιχείων των ταμειακών για την πορεία του ελλείμματος με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Α΄ εννεαμήνου και δυστυχώς το πρώτο εννεάμηνο προκύπτει ότι το έλλειμμα είναι της τάξης του 10%. Εάν συνυπολογίσει κανείς τη δυναμική όπως έχει διαμορφωθεί για το τι μέλλει γενέσθαι τους επόμενους μήνες θα μπορούσε κανείς να πιθανολογήσει με σχετική βεβαιότητα ότι το έλλειμμα – δυστυχώς, το ξαναλέω - θα αγγίξει αν δεν ξεπεράσει τα επίπεδα του 12%.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα θα χρειασθούν μέτρα ….
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Οπότε καταλαβαίνετε ότι έχουμε δουλειά να κάνουμε».
Τότε γιατί ο κ. Παπακωνσταντίνου δεν είπε κάτι διαφορετικό από εκείνο που είπε ο κ. Προβόπουλος;
Το δεύτερο σημείο που λησμόνησε να θίξει στο άρθρο του ο κ. Παπακωνσταντίνου ήταν να απαντήσει στα ερωτήματα για το αν έγιναν και ποιές δαπάνες που δεν προβλέπονταν από τον προϋπολογισμό του 2009 και άρα ήταν παράνομες, -αφού δεν κατατέθηκε ο προβλεπόμενος από τη νομοθεσία συμπληρωματικός προϋπολογισμός- από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2009.
Επίσης δεν έδωσε καμία εξήγηση γιατί ακυρώθηκε η εφαρμογή διατάξεων του φορολογικού νόμου του Αυγούστου του 2009, που πρόβλεπαν την είσπραξη εσόδων και αν κάτι τέτοιο ενομιμοποιείτο να το κάνει η νέα Κυβέρνηση που προέκυψε από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, καθώς δεν είχε ψηφίσει ακόμη νέο φορολογικό νόμο, που να προέβλεπε την ακύρωση διατάξεων του προηγουμένου.
Πρόκειται για λεπτομέρειες που δεν απαντήθηκαν από τον κ. Παπακωνσταντίνου, στην κολοβή επιχειρηματολογία του. Επίσης απέφυγε να δώσει κάποια απάντηση στα στοιχεία που κατέθεσε στη βουλή και έδωσε στη δημοσιότητα στις 6 Δεκεμβρίου 2010 ο πρώην υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της κυβέρνησης της Ν.Δ. κ. Γιάννης Παπαθανασίου, σε εκτενή μελέτη, η οποία στηρίχθηκε στα «απολογιστικά στοιχεία», του 2009 που περιλαμβάνονται στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού του 2011, με τον τίτλο «με τη γλώσσα των αριθμών».
Υπενθυμίζουμε ότι στην μελέτη αυτή ο κ. Παπαθανασίου, αφού ανέφερε ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2009 προκάλεσε δαπάνες και ματαίωσε έσοδα ύψους 9,3 δις. ευρώ με αποτέλεσμα να αυξήσει το έλλειμμα στο 12,7% του ΑΕΠ, επικαλούνταν τα ακόλουθα στοιχεία:
Επεστράφησαν φόροι ύψους 1,5 δις. ευρώ
Δόθηκε επιχορήγηση σε νοσοκομεία ύψους 1,2 δις ευρώ
Αυξήθηκαν οι εξοπλιστικές δαπάνες κατά 0,7 δις ευρώ
Χορηγήθηκε επίδομα αλληλεγγύης 0,5 δις(σ.σ.ενώ αντίστοιχο επίδομα για το 2009 είχε ήδη δοθεί τους προηγούμενους μήνες).
Μετετέθη η είσπραξη του ΕΤΑΚ συνολικού ύψους 0,6 δις. ευρώ
Αυξήθηκαν οι δαπάνες για το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κατά 0, 2 δις ευρώ.
Καταργήθηκαν οι ρυθμίσεις για τους ημιυπαίθριους, την επιβολή φορολογίας στα λαχεία και τα σκάφη αναψυχής, συνολικού ποσού 2,2 δις ευρώ.
Αυξήθηκαν οι λειτουργικές δαπάνες, τα οδοιπορικά και τις προμήθειες του δημοσίου κατά 0,7 δις ευρώ και
Αδρανοποιήθηκε ο εισπρακτικός μηχανισμός του υπουργείου οικονομικών, με αποτέλεσμα να υπάρξει υστέρηση εσόδων ύψους 1,7 δις ευρώ.
Κατά συνέπεια, αν από τα 36 δις ευρώ αφαιρεθούν τα 9,3 δις ευρώ, τότε το έλλειμμα του 2009 είναι 27,7 δις ευρώ.
Τέλος, πέρα από τα παραπάνω που δεν απαντήθηκαν, με το επίμαχο άρθρο του ο κ. Παπακωνσταντίνου αποδύεται σε μια πρωτοφανή προσπάθεια διάχυσης των τεραστίων ευθυνών των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ για το Δημόσιο χρέος και τα ελλείμματα στην… «ελληνική κοινωνία», γράφοντας, με περισσή ελαφρότητα και τα ακόλουθα:
«Δικό μας, της Ελλάδας, ήταν το έλλειμμα των 36 δισ. από το οποίο ξεκίνησε αυτή η δύσκολη πορεία δημοσιονομικής εξυγίανσης. Ανεξάρτητα από το ποια κυβέρνηση το δημιούργησε, το χρεώνεται συνολικά η ελληνική κοινωνία. Δεν είναι «άλλων», όπως δεν είναι «άλλων» ή «επαχθές» το χρέος που συσσωρεύσαμε όλα αυτά τα χρόνια. Κι αυτό δικό μας είναι».
Όχι κύριε Παπακωνσταντίνου! Δεν μπορείτε, δεν έχετε το δικαίωμα, έτσι, με πέντε… αράδες, που αποπνέουν πολιτικό αμοραλισμό, να προσπαθείτε να εξαφανίσετε τις τεράστιες και αποκλειστικές ευθύνες του κόμματός σας, δηλαδή του ΠΑΣΟΚ, για τα ελλείμματα και το τεράστιο δημόσιο χρέος που δημιούργησε από το 1982 και μετά, με σκοπό να συντηρεί και κυρίως να επαυξάνει τον δημόσιο τομέα στη Χώρα μας, προκειμένου να δημιουργήσει πολυάριθμο εκλογικό στρατό , ώστε να βρίσκεται συνεχώς στην εξουσία! Διότι αυτό έκανε επί της ουσίας το ΠΑΣΟΚ διορίζοντας περί τους 650.000 υπαλλήλους στον δημόσιο τομέα!
Κατά συνέπεια οι παραπάνω απόψεις σας ότι το «επαχθές χρέος», «δικό μας είναι», δηλαδή ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας, δείχνουν, για άλλη μια φορά, ότι εκτός από το ψέμα, στο ΠΑΣΟΚ κυριαρχούν η υποκρισία, το θράσος και η προκλητικότητα!
Υ.Γ. Και για να μη νομίσει κανείς ότι τα όσα λέμε για τον μη υπολογισμό των ελλειμμάτων των ΔΕΚΟ στο έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ στις οποίες ο κ. Παπακωνσταντίνου ήταν οικονομικός σύμβουλος που κατοικοέδρευε στο Μέγαρο Μαξίμου αλλά και μέλος στο Δ.Σ. του κρατικού ΟΤΕ, παραθέτουμε τα παρακάτω στοιχεία των δανείων των ΔΕΚΟ, που αναφέρονταν στην έκθεση της Τραπέζης της Ελλάδος του Απριλίου του 2002 και δημοσιεύθηκαν στις εφημερίδες της 15-11-2002, με αφορμή την αποστολή εγκυκλίου του τότε υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκη στις διοικήσεις των ΔΕΚΟ να σταματήσουν τις σπατάλες!
Σύμφωνα λοιπόν με εκείνα τα στοιχεία οι ζημιές των ΔΕΚΟ τις οποίες κάλυπταν με δανεισμό, εγγυημένο από το Δημόσιο, αναγραφόταν μόνο ως χρέος των ΔΕΚΟ σε ποσά και σε ποσοστό του ΑΕΠ και ποτέ δεν είχε προστεθεί στο έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης! Ας απαντήσει λοιπόν γιατί ζήτησε και προστέθηκε τον Μάρτιο του 2010:
Η Εξέλιξη του Χρέους των ΔΕΚΟ (σε δις δρχ.)
------------------------------------------------------------------------------------
Έτος Εσωτ. Χρέος Εξωτερ. Χρέος Συνολ. Χρέος Χρέος ως %ΑΕΠ
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1996 615,0 1710,0 2.325,0 7,8
1997 675,0 1886,2 2561,2 7,7
1998 892,0 2151,7 3043,7 8,4
1999 813,0 2747,7 3560,7 9,3
2000 906,0 3376,0 4282,0 10,3
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Πηγή: Τράπεζα της Ελλάδος(2002)
Όσο για τις ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ για την διόγκωση του Δημοσίου Χρέους και τους Δημόσιου Τομέα, παραθέτουμε στη συνέχεια δύο πίνακες ,που καλό θα ήταν, στο εξής να τους ρίχνει και μια ματιά ο κ. Παπακωνσταντίνου, ή και άλλοι υπουργοί της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ πριν επιχειρήσουν να επιρρίψουν τις αποκλειστικές ευθύνες του κόμματός τους στην ελληνική κοινωνία ή σε άλλους :
Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία του πρώην υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και της Τραπέζης της Ελλάδος το Δημόσιο Χρέος, και η διόγκωση του δημόσιου τομέα ως ποσοστό του ΑΕΠ παρουσίασαν την ακόλουθη εξέλιξη:
Έτος Χρέος ως % ΑΕΠ
1975 24,7
1976 24,6
1977 25,7
1978 28,0
1979 27,5
1980 28,6
1981 34,5
1982 41,3
1983 41.9
1984 48,0
1985 54,7
1986 55,9
1987 62,2
1988 66,8
1989 69,9
1990 80,7
1991 83,3
1992 89,0
1993 111,6
1994 109,3
1995 110,1
1996 112,2
1997 109,5
-----------------------------------------------
Πηγή: «Η Ελληνική Οικονομία 1960-1997» ΥΠΕΘΟ, Αθήνα 1998
------------------------------------------------------------------------------------
H Διόγκωση του Kράτους ως ποσοστό (%) του AEΠ
------------------------------------------------------------------------------------
Eτος Ποσοστό(%)
1870.......................................14,8
1970.......... .............................33,2
1980.......................................39,8
1981......................................40,1
1982.......................................47,0
1983.......................................49,5
1984.......................................53,3
1985.......................................57,4
1986..................... ..................56,3
1987...................... ................56,7
1988........................................56,3
1989........................................55,3
1990.......................................54,5
1991.......................................53,6
1992......................................53,3
1993................ ...................57,2
1994............. .......................59,8
1995........... .........................58,2
------------------------------------------------------------------------------------
Πηγή: "Oικονομικό Δελτίο" της Alpha Bank, Απρίλιος 1997
Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει από το 1980 μέχρι το 1995, ο δημόσιος τομέας στη χώρα μας, με εξαίρεση μια ελαφρά μείωση που σημειώθηκε κατά τα έτη 1990, 1991 και 1992, αυξήθηκε κατά 18,4% αυξήθηκε το ποσοστό του AEΠ. Δηλαδή όσο είχε αυξηθεί ο δημόσιος τομέας σε 100 χρόνια, από το 1870 μέχρι το 1970!
Συγκεκριμένα το 1980 ο Δημόσιος Tομέας στη Xώρα μας απορροφούσε το 39,8% του AEΠ και το 1990 έφθασε να απορροφά το 54,6% του AEΠ για να εκτιναχθεί το 1995 στο 58,2%!
Σχετικά με την περίοδο της τριετίας που κυβέρνησε η Nέα Δημοκρατία, το ποσοστό του AEΠ που απορροφούσε ο Δημόσιος Tομέας, το 1990 μειώθηκε στο 54,3% από το 55,3% που ήταν το 1989, το 1991 μειώθηκε στο 53,6% ,το 1992 στο 53,3%,ενώ αντίθετα το 1993, στη διάρκεια του οποίου έγιναν διορισμοί (κυρίως στη ΔEH ) από την Kυβέρνηση της N.Δ. αλλά και από την Kυβέρνηση του ΠAΣOK (στις κρατικές τράπεζες, με την επανακρατικοποίηση της EAΣ κ.λπ.) από τον Oκτώβριο του 1993 μέχρι και τον Δεκέμβριο του ιδίου έτους, το ποσοστό του AEΠ, που απορροφούσε ο Δημόσιος Tομέας αυξήθηκε στο 57,2%!
Για να εκτοξευθεί την επόμενη χρονιά 1994 στο 59,8% και να καταλήξει στο 58,2% στο τέλος του 1995, όχι γιατί μειώθηκαν οι προσλήψεις ή γιατί έγιναν αποκρατικοποιήσεις και ιδιωτικοποιήσεις αλλά γιατί οι συνταξιοδοτηθέντες από τον ευρύτερο Δημόσιο Tομέα δεν αναπληρώθηκαν όλοι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου