
Το φαινόμενο της σέκτας, αν και δεν είναι καινούργιο, αποκτά ιδιαίτερη σημασία στις μέρες μας.
Ορισμένες
φορές η Ιστορία κατέγραψε άτομα που ξεκίνησαν με «καλές προθέσεις», τα
οποία σύμφωνα με τα δεδομένα της σύγχρονης κοινωνίας θα μπορούσαν να
χαρακτηριστούν «ηθικοί», «ανιδιοτελείς» ή «αγωνιστές», όπως στην
περίπτωση του αιδεσιμότατου Τζιμ Τζόουνς,
ο οποίος ξεκίνησε ως ένας χαρισματικός θρησκευτικός ηγέτης και
πολιτικός ακτιβιστής. Η προσφορά και οι αγώνες που τον ανέδειξαν είχαν
ως συνέπεια πολλοί να τον λατρέψουν - ένα φορτίο που προφανώς δεν
άντεξε, φτάνοντας σύντομα σε σημείο ψυχοπαθολογικής παράκρουσης που τον
έκανε να πιστεύει ότι ήταν μετενσάρκωση, μεταξύ άλλων, του Ιησού, του Λένιν και του Βούδα.
Η τραγική κατάληξη ήταν η ομαδική αυτοκτονία 913 μελών του «Ναού του
Λαού», της ομάδας που ηγείτο, τον Νοέμβριο του 1978 στην Γουιάνα».
Στην κατηγορία των ομάδων με θύματα τα μέλη τους, ανήκει το «Ordre du Temple Solaire» (Τάγμα Του Ναού του Ήλιου) που ιδρύθηκε το 1984, από τους Jo Di Mambro και Luc Jouret. Ο Jo Di Mambro από το 1956 έως το 1969 υπήρξε μέλος του γνωστού ροδοσταυρικού τάγματος AMORC, οι δοξασίες του οποίου έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση των ιδεών του. Το 1973, ο Di Mambro βρίσκεται στο Annemasse,
μια γαλλική πόλη κοντά στη Γενεύη όπου είχε αναγκαστεί να εγκατασταθεί
μετά από δίωξη για απάτη. Εκεί ιδρύει το «Κέντρο Προετοιμασίας για τη
Νέα Εποχή». Τρία χρόνια αργότερα, έχει δημιουργηθεί μια ομάδα που
ακολουθεί πρακτικές εσωτερισμού και κοινοβιακής ζωής, με τον Di Mambro στη
θέση ενός -πλήρους απασχόλησης - πνευματικού ηγέτη. Το 1976 ίδρυσε το
«Ίδρυμα του Χρυσού Δρόμου» που είχε ως κεντρική ιδέα μια «Μετάλλαξη του
Κόσμου» εν μέσω στοιχείων ιπποτισμού. Αυτό που έλειπε από τον Di Mambro προκειμένου
να επεκτείνει τις δραστηριότητές του ήταν ένας χαρισματικός ηγέτης. Ο
ίδιος, παρόλο που είχε πολλά ταλέντα, δεν ήταν ο άνθρωπος που θα γοήτευε
τον κόσμο.
Ο χαρισματικός αυτός άνθρωπος βρέθηκε στο πρόσωπο του γιατρού Luc Jouret,
ενός ανήσυχου ερευνητή που, θεωρώντας την κλασική ιατρική ανεπαρκή,
είχε προχωρήσει στη μελέτη εναλλακτικών μεθόδων και, ακόμα παραπέρα,
διαφόρων απόκρυφων παραδόσεων. Το 1981 ο Luc Jouret μυήθηκε σε μια ομάδα ναϊτικού και ροδοσταυρικού χαρακτήρα, το «Ordre Renove du Temple» (Ανανεωμένο Τάγμα του Ναού), και σε δύο χρόνια έγινε μεγάλος μάγιστρος. Το 1984, ο Jouret ακολουθούμενος από υποστηρικτές από το διασπασμένο ΟRΤ ενώνει τις δυνάμεις του με τον Di Mambro για
να ιδρύσουν το «Τάγμα του Ναού του Ήλιου», μια οργάνωση που μέσα σε
πέντε χρόνια κατάφερε να προσελκύσει περισσότερους από 400 οπαδούς στην
Ελβετία, τη Γαλλία, τον Καναδά, τις ΗΠΑ, την Ισπανία και τη Μαρτινίκη,
από τα μεσαία προς ανώτερα κοινωνικά στρώματα. Η επέκταση του τάγματος
σήμανε παράλληλα δραματική αύξηση της περιουσίας των Di Mambro και Jouret.

Στη
δεκαετία του ‘90, διάφορα συμβάντα όπως η αμφισβήτηση των ηγετών, οι
φόνοι τριών μελών και η αρνητική δημοσιότητα έφεραν την οργάνωση σε
κρίση. Την ίδια εποχή ζυμώθηκε η ιδέα της «μετάβασης» σε έναν άλλο
κόσμο. Η αρχή του τέλους ήρθε τη νύχτα της 4ης προς 5η Οκτωβρίου 1994.
Δύο ταυτόχρονες πυρκαγιές σε ένα σαλέ στο Chiery της Ελβετίας και σε Τρία σπίτια στο Granges-sur-Salvan στο
Κεμπέκ του Καναδά αποκάλυψαν ένα σύνολο 53 νεκρών, πολλοί από τους
οποίους είχαν πυροβοληθεί. Το δράμα συνεχίστηκε τον Δεκέμβριο του 1995
με 16 επιπλέον νεκρούς σε ένα δάσος των γαλλικών Άλπεων, για να
ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 1997 στο Κεμπέκ με άλλους πέντε θανάτους. Στο
σύνολο των 74 νεκρών συμπεριλαμβάνονταν και οι ηγέτες Jouret και Di Mambro.
Τρεις έφηβοι που είχαν αρνηθεί να συμμετάσχουν στην τελευταία ομαδική
αυτοκτονία, ισχυρίστηκαν ότι επρόκειτο για ηθελημένη πράξη των μελών. Το
τελικό συμπέρασμα, όμως, των δικαστικών αρχών ήταν ότι πολλοί από
εκείνους που είχαν αρνηθεί να αυτοκτονήσουν, δολοφονήθηκαν.
Συνήθως άτομα που είναι αδύναμοι χαρακτήρες, αποκτούν στις διάφορες θρησκευτικές - και όχι μόνο - σέκτες, μια
έντονη αίσθηση ότι...
εντάχθηκαν σε έναν ξεχωριστό χώρο, ο οποίος γίνεται αντιληπτός από πρωτοπόρος μέχρι και ως μοναδική σανίδα σωτηρίας από μια μοιραία επερχόμενη καταστροφή. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται στους μετέχοντες η ψευδαίσθηση ότι είναι «εκλεκτοί». Παράλληλα, αρχίζει μια σταδιακή πλύση εγκεφάλου που έχει ως στόχο να καταστήσει τα μέλη της σέκτας, ει δυνατόν, πλήρως υποταγμένα, άβουλα όντα. Τα θύματα γίνονται αντικείμενα οικονομικής και σεξουαλικής εκμετάλλευσης, ενώ ορισμένες φορές, αφού πεισθούν για τη ματαιότητα της ζωής, ενδεχομένως να παρασυρθούν σε ομαδική αυτοκτονία ή, στη χειρότερη περίπτωση, στον φόνο τρίτων. Εδώ, πρέπει να γίνει ένας διαχωρισμός ανάμεσα σε ομάδες που η όποια απειλή αφορά τα μέλη της και σε ομάδες που απειλούν το σύνολο.
εντάχθηκαν σε έναν ξεχωριστό χώρο, ο οποίος γίνεται αντιληπτός από πρωτοπόρος μέχρι και ως μοναδική σανίδα σωτηρίας από μια μοιραία επερχόμενη καταστροφή. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται στους μετέχοντες η ψευδαίσθηση ότι είναι «εκλεκτοί». Παράλληλα, αρχίζει μια σταδιακή πλύση εγκεφάλου που έχει ως στόχο να καταστήσει τα μέλη της σέκτας, ει δυνατόν, πλήρως υποταγμένα, άβουλα όντα. Τα θύματα γίνονται αντικείμενα οικονομικής και σεξουαλικής εκμετάλλευσης, ενώ ορισμένες φορές, αφού πεισθούν για τη ματαιότητα της ζωής, ενδεχομένως να παρασυρθούν σε ομαδική αυτοκτονία ή, στη χειρότερη περίπτωση, στον φόνο τρίτων. Εδώ, πρέπει να γίνει ένας διαχωρισμός ανάμεσα σε ομάδες που η όποια απειλή αφορά τα μέλη της και σε ομάδες που απειλούν το σύνολο.
Η
εικόνα που έχουμε για τους ηγέτες των σεκτών, είναι ότι, παρόλο που
συχνά είναι και οι ίδιοι περιθωριοποιημένοι, πρόκειται για προικισμένους
ανθρώπους με εξαιρετικά αναπτυγμένη τη δύναμη της θέλησης.

Ένα
ακόμα ενδιαφέρον ζητούμενο είναι το κατά πόσον οι ίδιοι οι ηγέτες
πιστεύουν αυτά που διδάσκουν ή πρόκειται, απλώς, για κυνικούς
εγκληματίες που, κατέχοντας τεχνικές ψυχικής χειραγώγησης,
εκμεταλλεύονται τα θύματά τους αποκλειστικά και μόνο προς ίδιον όφελος.
Στις θρησκευτικές ομάδες που θα μας απασχολήσουν εδώ, αυτές που με τον
ένα ή με τον άλλο τρόπο άφησαν πίσω νεκρούς, έχουμε ενδείξεις ότι οι
περισσότεροι από τους ηγέτες τους, λίγο πολύ, πίστευαν αυτά που έλεγαν.
Μπορούμε να υποθέσουμε ότι τα όποια προνόμια δικαιολογούσαν στους
εαυτούς τους οι μεσσίες-ηγέτες «νομιμοποιούνταν», σε ένα βαθμό, από μια
ασυνείδητη διαδικασία ένταξης της βούλησής τους - ουσιαστικά απόκρυψής
της - στο πλαίσιο της πίστης τους, μια δικαιολογία που δεν απευθυνόταν
αποκλειστικά στους άλλους, αλλά και στον ίδιο τους τον εαυτό.




Η πίστη του τάγματος συνίστατο σε μια σύνθεση νεοναϊτικών και νεοροδοσταυρικών παραδόσεων, καθώς και πιο κλασικών New Age στοιχείων,
όπως η αναγωγή του αστεριού Σείριου σε προορισμό της «Μετάβασης», οι
αόρατοι ηγέτες των ηγετών, «μυστικοί διδάσκαλοι» της Ζυρίχης, στους
οποίους γινόταν συχνή αναφορά, η έντονη «αποκαλυψιακή εσχατολογία»,
ακόμα και η οικολογία.
Σέκτες θανάτου και Νέα Παγκόσμια Τάξη (2)


«Όπως υποσχεθήκαμε, τα κλειδιά της Πύλης του Ουρανού είναι και πάλι εδώ στο ‘Ti’ και το ‘Do’ (Το ζεύγος των UFO) όπως ήταν στον Ιησού και τον Πατέρα Του πριν από 2000 χρόνια» (!...). ‘Ti’ ήταν ο Άπλγουαϊτ και ‘Do’
η αποθανούσα από καρκίνο σύζυγος και συν-ιδρύτρια της ομάδας του.
Παραμένει το ερώτημα αν τα διαφορετικά ψευδώνυμα που χρησιμοποιούσε
περιστασιακά το ζεύγος, με καλύτερο παράδειγμα τα παλαιότερα Guinea και Pig (ινδικό
χοιρίδιο, συνώνυμο του πειραματόζωου), εμπεριείχαν την πρόθεση μιας
σατιρικής αυτοκριτικής ή ενός κυνικού σαρκασμού των οπαδών τους.

Πολύς
λόγος είχε γίνει για το γεγονός της χρήσης του διαδικτύου από τα μέλη
της σέκτας - που ήταν επαγγελματίες σχεδιαστές ιστοσελίδων - για τη
διάδοση των ιδεών τους. Αδίκως, γιατί όπως πολύ εύστοχα σχολίασε και η
Κάρεν Κόιλ, μέλος των «Χρηστών Υπολογιστών υπέρ της Κοινωνικής Ευθύνης»:
«Υπάρχουν κάπου 30 με 40 εκατομμύρια ιστοσελίδες εκεί έξω. Θα τα είχαν
καταφέρει το ίδιο καλά αν πέταγαν στους γκρεμούς του Σαν Ντιέγκο ένα
μήνυμα μέσα σε μπουκάλι».
Στη δεύτερη κατηγορία, αυτών που απειλούν το σύνολο, ανήκουν ομάδες σαν την Branch Davidians (Κλάδος του Δαβίδ) και την Αούμ Σινρικίο, ομάδες που όχι μόνο είχαν προετοιμαστεί για ένοπλη βία, αλλά δεν δίστασαν να τη χρησιμοποιήσουν κιόλας εναντίον της «έξωθεν απειλής».




Οι
περισσότερες δοξασίες της οργάνωσης Κλάδος του Δαβίδ ταυτίζονταν με
αυτές της μητρικής ομάδας των «Αντβεντιστών της 7ης μέρας», γεγονός που
καθιστά την ένταξή της στην κατηγορία «New Age»
δύσκολη. Αυτό όμως που την ανάγει σε φαινόμενο το οποίο δεν θα μπορούσε
να αφεθεί εκτός της παρούσης μελέτης. είναι τα έντονα εσχατολογικά και
μεσσιανικά στοιχεία που αποτέλεσαν τη βάση για να οδηγηθούν τόσοι
άνθρωποι στον αφανισμό, ένα γεγονός με τεράστια πολιτική - και όχι μόνο -
σημασία.

Σέκτες θανάτου και Νέα Παγκόσμια Τάξη (3)

Ιδρυτής ήταν ο Τσιζούο Ματσιμότο.
Στην αρχή, η πορεία της ζωής του τυφλού Ιάπωνα θα μπορούσε να είναι
αυτή ενός οποιουδήποτε συνηθισμένου ερευνητή των σύγχρονων θρησκευτικών
ρευμάτων. Έχοντας από νωρίς εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις εναλλακτικές
θεραπείες, μετά τη μετακόμιση αυτού και της συζύγου του στο Τόκιο,
άρχισε να αναπτύσσει έντονο ενδιαφέρον για τα θρησκευτικά ζητήματα. Η
πρώτη του συμμετοχή σε θρησκευτική οργάνωση ήταν στην «Αγκόνσου», μια
ομάδα που κήρυττε την απελευθέρωση από το κακό κάρμα μέσω διαλογισμού -
μια ιδέα που πέρασε αργότερα παραλλαγμένη στην οργάνωση που ο ίδιος
ίδρυσε.

Το
πρώτο παράξενο συμβάν στην ιστορία της ομάδας του Ασαχάρα είναι η
εξαφάνιση του Σακαμάτο Τσουτσούμι, ενός δικηγόρου που είχαν προσλάβει
γονείς μελών της οργάνωσης, εναντίον της, μαζί με τη σύζυγο και το νεαρό
παιδί του. Η οργάνωση κατηγορήθηκε γι’ αυτό, δεν στάθηκε όμως δυνατόν
να αποδειχθεί το παραμικρό εις βάρος της. Τα πτώματα της οικογένειας
Σακαμάτο δεν βρέθηκαν παρά σχεδόν έξι χρόνια αργότερα, το 1995, σε τρεις
διαφορετικές ορεινές τοποθεσίες.
Η
ουσιαστική αλλαγή στους στόχους της οργάνωσης έγινε όταν μετά την
εκλογική αποτυχία των υποψηφίων της στις γενικές εκλογές του 1989, ο
Ασαχάρα αποφάσισε ότι αφού δεν μπορούσε να σώσει τον κόσμο, θα έπρεπε να
επικεντρωθεί στη σωτηρία των οπαδών του από τον αναπόφευκτο
Αρμαγεδδώνα. Έτσι, άρχισαν να κατασκευάζουν πυρηνικά καταφύγια και
απομονωμένα καταλύματα «μακριά από την κοσμική τρέλα». Η εσωστρέφεια
εντός των κόλπων της οργάνωσης έγινε ακόμα πιο έντονη και η ηγεσία
ισχυροποιήθηκε περαιτέρω, γεγονός που επέτρεψε να λάβουν χώρα οι πρώτες
εγκληματικές ενέργειες μεγάλης εμβέλειας.

Τον
Ιούνιο του 1994 εφτά άνθρωποι πέθαναν και εκατοντάδες ασθένησαν από
επίθεση με σαρίν στο Κίτα Φουκάσι. Στόχος ήταν τρεις δικαστές που είχαν
αναλάβει υπόθεση σχετική με την οργάνωση. Στις εννέα του επόμενου μήνα,
αναφέρθηκε ότι μετά από διαρροή αερίου, εθεάθησαν μέλη της Αούμ Σινρικίο
με μάσκες στα πρόσωπα να εγκαταλείπουν πανικόβλητα κτίριο με τεχνικές
εγκαταστάσεις. Στη χλωρίδα της περιοχής γύρω από το σημείο του συμβάντος
σημειώθηκαν ασυνήθιστες βλάβες. Την ίδια εποχή η Αούμ Σινρικίο
συγκρότησε τη δική της κυβέρνηση κατά τα πρότυπα μιας νόμιμα εκλεγμένης.
Από
πλευράς γεγονότων, η πιο σημαντική χρονιά για την Αούμ Σινρικίο ήταν το
1995. Τον Ιανουάριο αποκαλύφθηκε η σχέση των δύο συμβάντων του
καλοκαιριού του 1994, τον Μάρτιο η αστυνομία εισέβαλε στα κεντρικά της
γραφεία στην Οσάκα, συλλαμβάνοντας τρία μέλη με την κατηγορία της
συμμετοχής σε απαγωγή και λίγο μετά έγινε η τρομερή επίθεση που έκανε
την Οργάνωση παγκοσμίως γνωστή. Στις 30 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε
απόπειρα δολοφονίας του αρχηγού της αστυνομίας Κουνιμάστου, ενώ
ακολούθησαν και άλλες θανατηφόρες επιθέσεις με αέριο σε τρένα, στην
ευρύτερη Περιφέρεια Τόκιο - Γιοκοχάμα.

Τέτοιες εκδηλώσεις New Age γίνονται άκρως επικίνδυνες, όχι μόνο
για
την κοινωνία αλλά και για την ίδια την εξουσία, η οποία απειλείται από
ομάδες που είναι ικανές για ανεξέλεγκτες δυναμικές ενέργειες. Σε μια
προσπάθεια ελέγχου της κατάστασης, οι «επικίνδυνες για τη δημόσια
ασφάλεια αιρέσεις» χαρακτηρίζονται ως «τρομοκρατικές οργανώσεις»,
μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι με άλλες πολιτικές-θρησκευτικές ένοπλες
ομάδες και εντάσσονται στο πλαίσιο του «αγώνα κατά της τρομοκρατίας» που
διεξάγει η «Νέα Παγκόσμια Τάξη». Ο νέος εχθρός χρησιμοποιείται από την
υφιστάμενη εξουσία ως δικαιολογία για περιστολή
των
ελευθεριών και εξάπλωση του ασφυκτικού ελέγχου της. Η απαραίτητη, για
την «εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας», «κοινωνική ειρήνη» πρέπει να
επιβληθεί, ακόμα και με τη βία, η οποία πρέπει να παραμείνει
αποκλειστικό προνόμιο των ισχυρών του κόσμου.
Όσο
ακόμα όμως, ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει ανεξέλεγκτος, πρέπει να
αναμένουμε όλο και πιο ακραία και αποτελεσματικά χτυπήματα από τους
αντιπαρατιθέμενους ακτιβιστές όλων των τύπων, «θρησκευτικά φανατικούς».
«αιρετικούς σεχταριστές», «πολιτικούς εξτρεμιστές», «λαϊκούς αγωνιστές»,
όποιους και να επιλέξει, όπως και να θέλει να τους αποκαλέσει κανείς.
redskywarning.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου