Του Δημήτρη Βερβεσού
Μέλος Δ.Σ. Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών
Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει στους νομικούς κύκλους για τη συνταγματικότητα του συγκεκριμένου φορολογικού βάρους που επιβάλλει η κυβέρνηση στην κατεύθυνση επίλυσης του διαρθρωτικού δημοσιονομικού προβλήματος, που αντιμετωπίζει το Ελληνικό Δημόσιο.
Επιγραμματικά και χωρίς ιδιαίτερη νομική ανάλυση για τις ανάγκες της ενημέρωσης...
του μη έχοντος νομικές γνώσεις φορολογούμενου πολίτη, επιθυμώ να επισημάνω τα κάτωθι σημεία:
α) Η επιβολή του «ειδικού τέλους» εν συνδυασμό με μια σειρά άλλων φορολογικών επιβαρύνσεων του ακινήτου (Φ.Μ.Α.Π., Τ.Α.Π., φόρος μεταβίβασης και δη ουχί σε ενιαύσιο ΕΦΑΠΑΞ παροχή αλλά σε τετραετή τουλάχιστον βάση) επιβαρύνει δραματικά την ατομική ιδιοκτησία, ήτις συνταγματικά προστατεύεται στο άρθρο 17 Σ 1975/1986/2001, πλήττει δε ουσιωδώς το δικαίωμα αυτό με την υπέρμετρη οικονομική του επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου.
β) Η επιβολή της είσπραξης του συγκεκριμένου φορολογικού βάρους μέσω του μηχανισμού είσπραξης της ΔΕΗ ή άλλων αμιγώς ιδιωτικού δικαίου παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας είσπραξης Δημοσίων εσόδων μέσω της διαδικασίας Δ.Ο.Υ., ΚΕΔΕ κοκ θέτει σοβαρά ζητήματα παραβίασης τόσον της αρχής της αναλογικότητας όσον και της παραβίασης της νομιμότητός του αν ανατίθεται μία αμιγώς δημόσια λειτουργία του «στενού πυρήνα» του κράτους σε ιδιώτες.
Μετατρέπεται έτσι ένας ιδιώτης σε δημόσιο λειτουργό και επιφορτίζεται με μια αποκλειστικά δημόσια λειτουργία, όπως είναι η βεβαίωση και η είσπραξη των φόρων και τελών. Από την άλλη, επιβάλλεται ως κύρωση για τη μη καταβολή ενός μικρού σχετικού ποσού, η διακοπή ενός από τα πιο σημαντικά κοινωνικά αγαθά, ως αυτό του ηλεκτρικού ρεύματος με σωρεία καθημερινών συνεπειών στη ζωή του ανθρώπου και της καθημερινότητάς του.
www.briefingnews.gr
Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει στους νομικούς κύκλους για τη συνταγματικότητα του συγκεκριμένου φορολογικού βάρους που επιβάλλει η κυβέρνηση στην κατεύθυνση επίλυσης του διαρθρωτικού δημοσιονομικού προβλήματος, που αντιμετωπίζει το Ελληνικό Δημόσιο.
Επιγραμματικά και χωρίς ιδιαίτερη νομική ανάλυση για τις ανάγκες της ενημέρωσης...
του μη έχοντος νομικές γνώσεις φορολογούμενου πολίτη, επιθυμώ να επισημάνω τα κάτωθι σημεία:
α) Η επιβολή του «ειδικού τέλους» εν συνδυασμό με μια σειρά άλλων φορολογικών επιβαρύνσεων του ακινήτου (Φ.Μ.Α.Π., Τ.Α.Π., φόρος μεταβίβασης και δη ουχί σε ενιαύσιο ΕΦΑΠΑΞ παροχή αλλά σε τετραετή τουλάχιστον βάση) επιβαρύνει δραματικά την ατομική ιδιοκτησία, ήτις συνταγματικά προστατεύεται στο άρθρο 17 Σ 1975/1986/2001, πλήττει δε ουσιωδώς το δικαίωμα αυτό με την υπέρμετρη οικονομική του επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου.
β) Η επιβολή της είσπραξης του συγκεκριμένου φορολογικού βάρους μέσω του μηχανισμού είσπραξης της ΔΕΗ ή άλλων αμιγώς ιδιωτικού δικαίου παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας είσπραξης Δημοσίων εσόδων μέσω της διαδικασίας Δ.Ο.Υ., ΚΕΔΕ κοκ θέτει σοβαρά ζητήματα παραβίασης τόσον της αρχής της αναλογικότητας όσον και της παραβίασης της νομιμότητός του αν ανατίθεται μία αμιγώς δημόσια λειτουργία του «στενού πυρήνα» του κράτους σε ιδιώτες.
Μετατρέπεται έτσι ένας ιδιώτης σε δημόσιο λειτουργό και επιφορτίζεται με μια αποκλειστικά δημόσια λειτουργία, όπως είναι η βεβαίωση και η είσπραξη των φόρων και τελών. Από την άλλη, επιβάλλεται ως κύρωση για τη μη καταβολή ενός μικρού σχετικού ποσού, η διακοπή ενός από τα πιο σημαντικά κοινωνικά αγαθά, ως αυτό του ηλεκτρικού ρεύματος με σωρεία καθημερινών συνεπειών στη ζωή του ανθρώπου και της καθημερινότητάς του.
www.briefingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου