Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011

Φακέλωμα.com


Κοινωνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΚΥΠ) είναι σε ελεύθερη απόδοση το όνομα της Social Intelligence Corp. (SIC), της εταιρείας που τον περασμένο μήνα πήρε έγκριση από την... Αμερικανική Επιτροπή Εμπορίου για να σκανάρει την online δραστηριότητά μας και να την παρουσιάζει... στους δυνάμει εργοδότες μας. Η κοινωνία της πληροφορίας και η κοινωνία της ανεργίας σε συγκοινωνούντα δοχεία.

Την ώρα που οι δείκτες ανεργίας ανεβαίνουν, συμπαρασύρουν μαζί τους και τα ποσοστά των εταιρειών που εκτός από το τυπικό βιογραφικό μας τσεκάρουν και τον ηλεκτρονικό βίο και πολιτεία μας, όση από τη ζωή μας, δηλαδή, μοιραστήκαμε σε φωτογραφίες και σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα και στα μπλογκ. Μέχρι σήμερα το 70% των υποψήφιων αφεντικών έμπαινε στο Google, έβαζε το όνομά μας σην αναζήτηση και ό,τι ήθελε προκύψει. Τώρα πια αυτά είναι για ερασιτέχνες. Η Social Intelligence Corp., και για συντομία SIC, είναι η τελευταία και πιο προηγμένη εταιρεία στον τομέα της ανίχνευσης του κοινωνικού παρελθόντός μας. Η SIC σκανάρει το διαδίκτυο και επισημαίνει στους προσωπάρχες των εταιρειών-πελατών της, οποιαδήποτε δραστηριότητα κρίνει προκλητική, περίεργη, επιθετική, ασύμβατη με την εταιρική γραμμή. Ο αντιπρόεδρος της SIC διευκρινίζει ότι το «συμβατό» και το «ασύμβατο» είναι καθαρά υποκειμενικές έννοιες: αυτό που κρίνεται απαράδεκτο ως συμπεριφορά από μία εταιρεία μπορεί να γίνεται αποδεκτό από μία άλλη που αντιλαμβάνεται τη διαφορά εργασίας-χαράς. Άλλο Κοζάνη κι άλλο Λωζάνη, κατά μία έννοια, πάντως το γεγονός παραμένει το ίδιο. Η SIC μπαίνει και σκαλίζει την online ζωή μας, καθορίζει λίγο έως πολύ ποιος θα φάει ψωμί και ποιος όχι, και, επιπλέον, κρατάει στα αρχεία της όλα τα ψηφιακά μας δεδομένα για 7 ολόκληρα χρόνια!

Ξεκάθαρο φακέλωμα με νομική κάλυψη είναι η δουλειά που κάνει η SIC, φωνάζουν οι συνταγματολόγοι, οι κοινωνιολόγοι, οι θεωρητικοί των νέων μέσων. «Μα εμείς δεν παραβιάζουμε τα προσωπικά δεδομένα», απαντά ο αντιπρόεδρος (και διαρρηγνύει τα ιμάτιά του). «Δεν χρησιμοποιούμε δόλιες μεθόδους, αιτήματα ψεύτικης φιλίας στο FB ή τουίτς-μαϊμούδες προκειμένου να δούμε ποιοι θα τσιμπήσουν και θα ακολουθήσουν. Έχουμε πάντα τη συγκατάθεση των υποψήφιων υπαλλήλων για να προχωρήσουμε στην ανίχνευση της ψηφιακής τους ζωής. Δεν τους κρύβουμε ότι ψάχνουμε το παρελθόν τους. Εμείς συγκεντρώνουμε όλα τα online δημόσια χαρακτηριστικά τους, τα κατηγοριοποιούμε και τα παρουσιάζουμε στους πελάτες μας που δεν θέλουν να ρισκάρουν προσλαμβάνοντας τον λάθος άνθρωπο. Μέχρι εκεί. Αρνηθήκαμε να αναλάβουμε και να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε μια εταιρεία που μας ζήτησε να ελέγξουμε αν ένας υποψήφιος ήταν ομοφυλόφιλος ή όχι. Δεν υποθάλπουμε φυλετικές, θρησκευτικές και σεξουαλικές διακρίσεις.». Αλίμονο, έχει τρόπους ο Μεγάλος Αδελφός! Τόσο καλούς που ενίοτε η SIC επισημαίνει τα θετικά χαρακτηριστικά του υποψήφιου, τις επαγγελματικές διασυνδέσεις του στο LinkedIn, τις συστατικές του επιστολές, ακόμα και τη φιλανθρωπική του δραστηριότητα. Αυτό το τελευταίο μάλλον αποδεικνύεται με φωτογραφία στο FB όπου ο περί ου ο λόγος άνεργος βοηθάει τυφλή γιαγιά για να περάσει απέναντι στο δρόμο. Κάνε το καλό και ρίξτο στο Facebook, με λίγα λόγια.

Η συγκεκριμένη εταιρεία, φυσικά, δεν είναι η μόνη που παρέχει υπηρεσίες online ντετέκτιβ (με ή χωρίς καπαρντίνα). Υπάρχουν αρκετές και τα κέρδη τους ανέρχονται στα 3 δις δολάρια το χρόνο! Άρα, είναι πολλά τα λεφτά στην αναδυόμενη βιομηχανία ηλεκτρονικής παρακολούθησης. Κι ακριβώς επειδή είναι πολλά παίζονται και στην πλάτη μας και πίσω από αυτή.
www.iopenmedia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου