Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Αγοράζουµε λιγότερα και φθηνότερα λόγω κρίσης

 epanastasi-gr:Αφού έχουμε ακόμα χρήματα και αγοράζουμε ευχαριστώ να λέμε.Η απατεώνες της κυβέρνησης θα μας τα πάρουν και αυτά!

Περιορίζουν τις αυθόρµητες αγορές και
ψάχνουνπροσεκτικά για προσφορές στα ράφια των σούπερ µάρκετ, ενώ ήδη έχουν αντικαταστήσει το 20% των προϊόντων που αγοράζουν µε ιδιωτικής ετικέτας. Οι έλληνες καταναλωτές έχουν επιδοθεί σε... κυνήγι προσφορών, καθώς η οικονοµική κρίση ανέβασε την «τιµή των προϊόντων» στην πρώτη θέση των κριτηρίων επιλογής των...
αγορών για τις καθηµερινές ανάγκες τους.

ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ. Σύµφωνα µε στελέχη της αγοράς, το τελευταίο δίµηνο στις µεγάλες αλυσίδες υπάρχουν σχεδόν 1.000 είδη σε προσφορά που αφορά είτε µείωση τιµής είτε δωρεάν διάθεση ακόµη ενός προϊόντος, ενώ ακόµα και µεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες προχωρούν σε περιοδικές µειώσεις τιµών µεγάλου αριθµού προϊόντων τους ακόµα και 30% ή 40%. Μάλιστα, η πρακτική αυτή από τις βιοµηχανίες και τα σούπερ µαρκετ αναµένεται να ενταθεί αφού πλέον οι 4 στους 10 καταναλωτές, σύµφωνα µε έρευνα της Nielsen για τον Ελληνικό Σύνδεσµο Βιοµηχανιών Επώνυµων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ), ψάχνουν συστηµατικά για προσφορές. Ενδεικτικό είναι ότι περίπου 34% των επώνυµων προϊόντων που φιλοξενούνται στα ράφια των σούπερ µαρκετ ήταν σε προσφορά την περασµένη χρονιά.

Λιγότερες αγορές. Η µείωση της µηνιαίας δαπάνης των νοικοκυριών, όπως δείχνει έρευνα για την καταναλωτική συµπεριφορά που διενεργήθηκε από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών, αποτυπώνεται στον τζίρο των επιχειρήσεων. Ετσι, σύµφωνα µε την Ελληνική Στατιστική Αρχή, τον µήνα Φεβρουάριο η εµπορική κατανάλωση παρουσίασε πτώση 3,9% σε σχέση µε ένα χρόνο πριν.

Σύµφωνα µε εκτιµήσεις των επιχειρήσεων, τη χρονιά που πέρασε οι πωλήσεις στο φρέσκο γάλα µειώθηκαν 4%, στα αρτοσκευάσµατα και το ψωµί 5,2%, στα κατεψυγµένα αλιεύµατα 6%, στα αναψυκτικά 9,6%, στους χυµούς 10,6% και στο ελαιόλαδο 5,8%. Ιδια εικόνα υπάρχει και για τους πρώτους µήνες του 2011, ενώ οι εκτιµήσεις για το επόµενο διάστηµα βλέπουν ακόµα µεγαλύτερη πτώση.

Το ότι περίπου 9 στους 10 πελάτες των σούπερ µαρκετ έχουν προαποφασίσει τα είδη που θα αγοράσουν και ψωνίζουν µε λίστα, ενώ οι µισοί επιλέγουν µάρκες µέσα στο κατάστηµα συγκρίνοντας τιµές και χαρακτηριστικά, δείχνει πόσο έχει αλλάξει το προφίλ του έλληνα καταναλωτή, κάτι που προβληµατίζει τους επιχειρηµατίες οι οποίοι πλέον αναγκάζονται έµµεσα ή άµεσα να µειώνουν τις τιµές των προϊόντων. Στοιχεία του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεµπορίου Κα ταναλωτικών Αγαθών δείχνουν ότι (χωρίς ΦΠΑ) στα 6 από τα 10 προϊόντα το 2010 µειώθηκαν οι τιµές κατά 1,6%, ενώ αν συµπεριληφθούν οι περιοδικές εκπτώσεις - προσφορές του λιανεµπορίου στην ανάλυση, τότε η πραγµατική µείωση τιµών τη χρονιά που πέρασε κυµάνθηκε µεταξύ 2,5%-3,5%.

ΤΑ Ι∆ΙΩΤΙΚΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ. Επιπλέον, σαφής είναι η στροφή σε φθηνότερα είδη. Ερευνα της εταιρείας SymphonyIRI δείχνει ότι το 2010 τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά αυξήθηκαν 19,5% έναντι του 2009, ενώ φέτος εκτιµάται ότι ήδη εµφανίζουν ρυθµό ανάπτυξης 28%. Οι καταναλωτές τα προτιµούν (44%) λόγω της χαµηλής τιµής τους και ορισµένες κατηγορίες κατέχουν µερίδια µε διψήφια ποσοστά όπως τα χαρτικά που φτάνουν σε ορισµένα είδη ακόµα και 57%, τα προϊόντα ντοµάτας (20,9%), τα ελαιόλαδα (15,7%), τους χυµούς (10,2%) κ.λπ.
ΤΑΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου