Σάββατο 6 Ιουνίου 2009

Ο ΦΕΤΕΛ ΣΤΗΝ POLE POSITION ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ

Την δεύτερη φετινή pole position του πανηγύρισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ στην Τουρκία, αρπάζοντάς την μέσα από τα χέρια του Τζένσον Μπάτον στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών, ύστερα από σκληρή μάχη μεταξύ της Red Bull και της Brawn. Επικεφαλής της δεύτερης σειράς εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής (7/6, 15:00GR) θα είναι ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, ο οποίος θα έχει δίπλα του τον Μαρκ Ουέμπερ. Στο 6-7 έμειναν Κίμι Ράικονεν και Φελίπε Μάσα για την Ferrari, ενώ απογοητευτική εμφάνιση έκανε ο Λιούις Χάμιλτον (McLaren), καθώς αποκλείστηκε ξανά στο Q1.
Και στους τέσσερις αγώνες που έχουν γίνει ποτέ στην Τουρκία από το 2005 και μετά, ο πιλότος που ξεκίνησε από την pole position ήταν και ο τελικός νικητής της κούρσας
Στις δύο προηγούμενες φορές που έχει βρεθεί στην pole, δηλαδή πέρυσι στην Μόντσα και φέτος στην Σανγκάι, ο Φέτελ πανηγύρισε τελικά και τη νίκη στον αγώνα.
Το ίδιο φιλοδοξεί να πετύχει και τώρα στο Ιστανμπουλ Παρκ, προκειμένου να μειώσει όσο γίνεται τη διαφορά των 28 βαθμών που τον χωρίζει από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Μπάτον.
Το πρώτο βήμα για τον γερμανό οδηγό της Red Bull έγινε στις κατατακτήριες, όπου εμφανίστηκε πολύ δυνατός και στα τρία κομμάτια της διαδικασίας.
Παίρνοντας το καλύτερο από την αναβαθμισμένη RB5 του, η οποία τρέχει με "διπλό" διαχύτη για πρώτη φορά σε ένα αληθινά αγωνιστικό σιρκουί, ο Φέτελ ήταν ταχύτερος τόσο στο Q1 όσο και στο Q2 - κι αυτό παρά τον σκληρό ανταγωνισμό που υπήρχε, καθώς οι χρόνοι των μπροστά οδηγών ήταν αρκετά κοντά μεταξύ τους.
Στην τρίτη και καθοριστική περίοδο ο Φέτελ ξεκίνησε και πάλι πολύ δυνατά, φτάνοντας στην κορυφή με τον πρώτο χρονομετρημένο γύρο του, πριν έρθει σε νεκρό χρόνο ο team mate του, Ουέμπερ, να τον εκτοπίσει από εκεί.
Αμέσως μετά ο Μπάτον κατάφερε να βρει βελτίωση στον χρόνο του αυστραλού, παίρνοντάς του την προσωρινή pole, ωστόσο ο Φέτελ δεν είχε ακόμα ολοκληρώσει την τελευταία προσπάθειά του.
Το έκανε σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:28.316, κάτι που σήμαινε πως η pole position θα κατέληγε τελικά σε εκείνον για 0.105" από τον Μπάτον.
Ο Μπαρικέλο συμπλήρωσε το 2-3 των Brawn-Mercedes, ρίχνοντας τον Ουέμπερ στην τέταρτη θέση, μία μπροστά από τον Γιάρνο Τρούλι.
Στην αρχή του Q3 ο οδηγός της Toyota έμοιαζε ικανός για την έκπληξη, γράφοντας τον δεύτερο καλύτερο χρόνο μετά από αυτόν του Φέτελ, αλλά αργότερα έπεσε πιο πίσω στην κατάταξη.
Αρκετά χαμηλότερα απ' ό,τι θα περίμενε έμεινε η Ferrari. Οι Ράικονεν και Μάσα δεν φάνηκαν σε κανέναν σημείο ικανοί να απειλήσουν για την pole και τελικά αρκέστηκαν στην έκτη και έβδομη θέση, αντίστοιχα.
Σίγουρα όχι ό,τι καλύτερο θα ήλπιζε ειδικά ο Μάσα, ο οποίος μετρούσε τρεις σερί pole position τα προηγούμενα χρόνια στην Τουρκία, και πλέον βρίσκεται σε μειονεκτική θέση στην προσπάθειά του να στεφθεί για τέταρτη συνεχόμενη φορά νικητής εκεί.
Οι Φερνάντο Αλόνσο (Renault) και Νίκο Ρόσμπεργκ (Williams) προκρίθηκαν την τελευταία στιγμή στο Q3 και τελικά πήραν την όγδοη και την ένατη θέση, ενώ η BMW Sauber εμφανίστηκε βελτιωμένη, με τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα να είναι 10ος και τον Νικ Χάιντφελντ 11ος στην κατάταξη, στο ντεμπούτο του "διπλού" διαχύτη της F1.09.
Αντίθετα τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καθόλου καλά για την McLaren. Ο Χάμιλτον δεν είχε την ταχύτητα για να περάσει καν στο Q2 και έμεινε καθηλωμένος στην 16η θέση, ενώ ο Χάικι Κοβαλάινεν τα πήγε ελάχιστα καλύτερα, στην 14η θέση.
Η εκκίνηση του αγώνα στην Κωνσταντινούπολη θα δοθεί στις 15:00GR το μεσημέρι του Κυριακής (7/6), με απευθείας τηλεοπτική μετάδοση από τον ΑΝΤ1.
Τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών του GP Τουρκίας: Θέση Οδηγός Μονοθέσιο Q1 Q2 Q3
1. Φέτελ Red Bull-Renault (B) 1:27.330 1:27.016 1:28.316
2. Μπάτον Brawn-Mercedes (B) 1:27.355 1:27.230 1:28.421
3. Μπαρικέλο Brawn-Mercedes (B) 1:27.371 1:27.418 1:28.579
4. Ουέμπερ Red Bull-Renault (B) 1:27.466 1:27.416 1:28.613
5. Τρούλι Toyota (B) 1:27.529 1:27.195 1:28.666
6. Ράικονεν Ferrari (B) 1:27.556 1:27.387 1:28.815
7. Μάσα Ferrari (B) 1:27.508 1:27.349 1:28.858
8. Αλόνσο Renault (B) 1:27.988 1:27.473 1:29.075
9. Ρόσμπεργκ Williams-Toyota (B) 1:27.517 1:27.418 1:29.191
10. Κούμπιτσα BMW Sauber (B) 1:27.788 1:27.455 1:29.357
11. Χάιντφελντ BMW Sauber (B) 1:27.795 1:27.521
12. Νακατζίμα Williams-Toyota (B) 1:27.691 1:27.629
13. Γκλοκ Toyota (B) 1:28.160 1:27.795
14. Κοβαλάινεν McLaren-Mercedes (B) 1:28.199 1:28.207
15. Σούτιλ Force India-Mercedes (B) 1:28.278 1:28.391
16. Χάμιλτον McLaren-Mercedes (B) 1:28.318
17. Πικέ Renault (B) 1:28.582
18. Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari (B) 1:28.708
19. Φιζικέλα Force India-Mercedes (B) 1:28.717
20. Μπουρντέ Toro Rosso-Ferrari (B) 1:28.918

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου