Η FIA αποφάσισε να αυξήσει στα 40 εκ. λίρες (45 εκ. ευρώ) το budget cap, το οποίο πρόκειται να εισαχθεί στην F1 την επόμενη σεζόν με εθελοντική εφαρμογή.
Στο όριο των 45 εκ. ευρώ δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα για τον κινητήρα (μόνο για το 2010), οι αμοιβές για οδηγούς, τα πρόστιμα από την FIA, οι δαπάνες για μάρκετινγκ και φιλοξενία, όσα έξοδα δεν επηρεάζουν την απόδοση της ομάδας στο πρωτάθλημα, όπως επίσης και τα μερίσματα από τα κέρδη που σχετίζονται με τη συμμετοχή στο πρωτάθλημα
Το αρχικό πλάνο του προέδρου της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Μαξ Μόσλεϊ, ήταν το όριο στους προϋπολογισμούς των ομάδων να τεθεί στα 30 εκ. λίρες (33 εκ. ευρώ), αλλά το ποσό αυτό θεωρήθηκε πολύ χαμηλό σε σχέση με τα σημερινά μπάτζετ.
Το όριο των 45 εκ. ευρώ θα καλύπτει όλα τα έξοδα των ομάδων από την 1η Ιανουαρίου ως τις 31 Δεκεμβρίου κάθε σεζόν, με κάποιες όμως εξαιρέσεις.
Για παράδειγμα, στο budget cap δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα για τον κινητήρα (μόνο για το 2010), ενώ γενικά εξαιρούνται οι αμοιβές για οδηγούς, τα πρόστιμα από την FIA, οι δαπάνες για μάρκετινγκ και φιλοξενία, όσα έξοδα δεν επηρεάζουν την απόδοση της ομάδας στο πρωτάθλημα, όπως επίσης και τα μερίσματα από τα κέρδη που σχετίζονται με τη συμμετοχή στο πρωτάθλημα.
Οποιες ομάδες αποφασίσουν να ενταχθούν στο μέτρο, θα απολαμβάνουν μεγαλύτερης τεχνικής ελευθερίας στην αεροδυναμική, ενώ οι κινητήρες τους δεν θα έχουν περιοριστή στροφών. Επίσης, θα έχουν την ευχέρεια να κάνουν απεριόριστες δοκιμές εξέλιξης στην πίστα και στην αεροδυναμική σήραγγα.
Για να διασφαλιστεί η ισότητα μεταξύ των συμμετεχόντων, οι ομάδες χωρίς budget cap θα συνεχίσουν να υπόκεινται στους περιορισμούς που ισχύουν σήμερα στην αεροδυναμική, τους κινητήρες και τις δοκιμές.
Οι ενδιαφερόμενες πλευρές έχουν προθεσμία μέχρι τις 29 Μαϊου για να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στο budget cap, η πιστή εφαρμογή του οποίου θα παρακολουθείται και θα ελέγχεται από μια ειδική επιτροπή της Ομοσπονδίας.
Επιπλέον, το Παγκόσμιο Συμβούλιο ανακοίνωσε την αύξηση του μέγιστου αριθμού συμμετοχών για το πρωτάθλημα από 24 σε 26 μονοθέσια, ανοίγοντας έτσι την πόρτα της F1 σε τρεις νέες ομάδες.
Η FIA ελπίζει ότι το budget cap θα αποτελέσει πόλο έλξης για καινούργιους συμμετέχοντες, ενώ ως επιπλέον κίνητρο, η FOM (Formula One Management) του Μπέρνι Εκλεστοουν συμφώνησε να καλύψει τα έξοδά τους για την συμμετοχή στο πρωτάθλημα.
Στην βοήθεια περιλαμβάνεται και η καταβολή ενός ποσού ύψους 10 εκ. δολαρίων (7,5 εκ. ευρώ) ετησίως, συν δωρεάν μεταφορά δύο σασί και φορτίων βάρους 10.000 κιλών για κάθε κούρσα.
Για να χαρακτηριστεί μια ομάδα ως "κατασκευαστής", θα πρέπει να αποδείξει ότι διαθέτει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις, τους οικονομικούς πόρους και την τεχνική επάρκεια ώστε να συμμετάσχει με αποτελεσματικότητα στους αγώνες της F1.
Το ενδιαφέρον τους να εισέλθουν στο πρωτάθλημα ενόψει 2010 έχουν ήδη εκφράσει η USF1, η Prodrive, η Lola και η iSport.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου