Μία εβδομάδα μετά την πρεμιέρα του 2009 στην Αυστραλία, η F1 μεταφέρεται στην Μαλαισία για τον δεύτερο γύρο του πρωταθλήματος, το τριήμερο 3-5 Απριλίου. Η Σεπάνγκ είναι μία από τις καλύτερες πίστες που υπάρχουν στο αγωνιστικό πρόγραμμα και υπόσχεται πλούσιο θέαμα στους θεατές, ενώ το τροπικό κλίμα της ασιατικής χώρας προσθέτει το στοιχείο του απρόβλεπτου, καθώς τα δεδομένα μπορεί να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή από μια ξαφνική καταιγίδα.
Φέτος τα πράγματα θα είναι λίγο καλύτερα όσον αφορά την ζέστη, εξαιτίας της μεταφοράς της ώρας έναρξης των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα στην Σεπάνγκ από τις 15:00 στις 17:00 τοπική ώρα
Η Sepang International Circuit άνοιξε τις πύλες της το 1999, όταν και φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα της F1. Η κατασκευή της στοίχισε 120 εκ. δολάρια, ποσό που κάλυψαν από κοινού η κυβέρνηση της Μαλαισίας και η πετρελαϊκή εταιρία Petronas, ενώ χτίστηκε σε τοποθεσία που προηγούμενα ήταν βάλτος!
Σχεδιασμένη από τον διάσημο γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε, η μήκους 5,543 χλμ. πίστα θεωρείται μία από τις πιο τεχνικές της F1. Διαθέτει στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας που διακόπτονται από αρκετά αργά κομμάτια, αλλά και πολύ μεγάλες ευθείες.
Οι οδηγοί την λατρεύουν, αφού το μεγάλο της πλάτος διευκολύνει σε αρκετά σημεία τις προσπάθειες για προσπέρασμα. Εδώ ευνοούνται όσες ομάδες χρησιμοποιούν το KERS, δηλαδή οι Ferrari, McLaren, BMW Sauber και Renault, καθώς η έξτρα ιπποδύναμη που δίνει το σύστημα στη διάθεση του πιλότου για περίπου 7" ανά γύρο, μπορεί να αποδειχθεί σημαντικό πλεονέκτημα στις μάχες ρόδα με ρόδα μέσα στην κούρσα.
Στον αντίποδα, αυτό που δεν αρέσει καθόλου στους πιλότους, είναι οι κλιματολογικές συνθήκες. Οι θερμοκρασίες στην πρωτεύουσα της χώρας, Κουάλα Λουμπούρ, φτάνουν συνήθως σε πολύ υψηλά επίπεδα, απαιτώντας την μέγιστη δυνατή ετοιμότητα από άποψη φυσικής κατάστασης.
Αν συνυπολογίσουμε την υψηλή υγρασία και τις τροπικές καταιγίδες, που αποτελούν συχνό φαινόμενο για το νοτιοανατολικό άκρο της Ασίας, η κατάσταση μέσα στην πίστα ωθεί τους οδηγούς και τα μονοθέσια στα όριά τους.
Ωστόσο, φέτος τα πράγματα θα είναι λίγο καλύτερα όσον αφορά την ζέστη, εξαιτίας της μεταφοράς της ώρας έναρξης των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα από τις 15:00 στις 17:00 τοπική ώρα - μια κίνηση που, όπως και στην Αυστραλία, έγινε για τηλεοπτικούς λόγους.
Η Σεπάνγκ είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τους κινητήρες, οι οποίοι μπαίνουν σε λειτουργία πλήρους ισχύος για αρκετή ώρα στις δύο πολύ μεγάλες ευθείες του σιρκουί.Κρίσιμο στοιχείο για την καλή απόδοση και αξιοπιστία του μοτέρ είναι η διατήρηση της θερμοκρασίας του λαδιού σε χαμηλά επίπεδα, χωρίς συμβιβασμούς στην αεροδυναμική του μονοθεσίου.
Φέτος τα πράγματα θα είναι λίγο καλύτερα όσον αφορά την ζέστη, εξαιτίας της μεταφοράς της ώρας έναρξης των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα στην Σεπάνγκ από τις 15:00 στις 17:00 τοπική ώρα
Η Sepang International Circuit άνοιξε τις πύλες της το 1999, όταν και φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα της F1. Η κατασκευή της στοίχισε 120 εκ. δολάρια, ποσό που κάλυψαν από κοινού η κυβέρνηση της Μαλαισίας και η πετρελαϊκή εταιρία Petronas, ενώ χτίστηκε σε τοποθεσία που προηγούμενα ήταν βάλτος!
Σχεδιασμένη από τον διάσημο γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε, η μήκους 5,543 χλμ. πίστα θεωρείται μία από τις πιο τεχνικές της F1. Διαθέτει στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας που διακόπτονται από αρκετά αργά κομμάτια, αλλά και πολύ μεγάλες ευθείες.
Οι οδηγοί την λατρεύουν, αφού το μεγάλο της πλάτος διευκολύνει σε αρκετά σημεία τις προσπάθειες για προσπέρασμα. Εδώ ευνοούνται όσες ομάδες χρησιμοποιούν το KERS, δηλαδή οι Ferrari, McLaren, BMW Sauber και Renault, καθώς η έξτρα ιπποδύναμη που δίνει το σύστημα στη διάθεση του πιλότου για περίπου 7" ανά γύρο, μπορεί να αποδειχθεί σημαντικό πλεονέκτημα στις μάχες ρόδα με ρόδα μέσα στην κούρσα.
Στον αντίποδα, αυτό που δεν αρέσει καθόλου στους πιλότους, είναι οι κλιματολογικές συνθήκες. Οι θερμοκρασίες στην πρωτεύουσα της χώρας, Κουάλα Λουμπούρ, φτάνουν συνήθως σε πολύ υψηλά επίπεδα, απαιτώντας την μέγιστη δυνατή ετοιμότητα από άποψη φυσικής κατάστασης.
Αν συνυπολογίσουμε την υψηλή υγρασία και τις τροπικές καταιγίδες, που αποτελούν συχνό φαινόμενο για το νοτιοανατολικό άκρο της Ασίας, η κατάσταση μέσα στην πίστα ωθεί τους οδηγούς και τα μονοθέσια στα όριά τους.
Ωστόσο, φέτος τα πράγματα θα είναι λίγο καλύτερα όσον αφορά την ζέστη, εξαιτίας της μεταφοράς της ώρας έναρξης των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα από τις 15:00 στις 17:00 τοπική ώρα - μια κίνηση που, όπως και στην Αυστραλία, έγινε για τηλεοπτικούς λόγους.
Η Σεπάνγκ είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τους κινητήρες, οι οποίοι μπαίνουν σε λειτουργία πλήρους ισχύος για αρκετή ώρα στις δύο πολύ μεγάλες ευθείες του σιρκουί.Κρίσιμο στοιχείο για την καλή απόδοση και αξιοπιστία του μοτέρ είναι η διατήρηση της θερμοκρασίας του λαδιού σε χαμηλά επίπεδα, χωρίς συμβιβασμούς στην αεροδυναμική του μονοθεσίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου